Drz tillbaka i Europa

krokigbandit

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2012
Hoj
XR650R, Ducati Hyper 821
Norrmännen har börjat lista priser på finn. Ifall det kommer att justeras återstår att se.
Två olika firmor listar dem båda för 119,900 NOK.

Last edited:

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
.,. jaha, men kan man inte bara byta beläggen och få lite mer nyp? Eller på vilket sätt menar du att bromsarna inte var bra?
Bytte klossar. Fortfarande skräp. Dom var så dåliga att man behöver inte abs för det var ändå nästan omöjligt att låsa upp.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Bytte klossar. Fortfarande skräp. Dom var så dåliga att man behöver inte abs för det var ändå nästan omöjligt att låsa upp.
Men vafasen, kan det berott på att pistongerna inuti oken kärvat då? Provade du byta ut bromsvätskan, samt kanske smörja om pistongerna med bromsfett? Det låter som att nån indier slarvat.

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Men vafasen, kan det berott på att pistongerna inuti oken kärvat då? Provade du byta ut bromsvätskan, samt kanske smörja om pistongerna med bromsfett? Det låter som att nån indier slarvat.
Det var ju en NY motorcykel för fan. Aldrig någonsin att jag ens rör en Royal Enfield igen eller något som den kan ha smittat. Fy fan. Vilken. Otrolig. Skit

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Fast, fet jämförelse, när ingen av dem blivit körda?
Jag vet. Det spekuleras en hel del på youtube. En massa profeter som bara gissar. Den finns ju på blocket att "förbeställa", inget jag brukar göra då jag alltid provkör mina grejer innan jag köper.

Hur som helst spännande!

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Det verkar gå förboka en DRZ4S på blocket här;

Men priset? 123kkr är det rimligt?

Suzuki sverige har dock inte satt sitt pris ännu:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
.,. jaha, men kan man inte bara byta beläggen och få lite mer nyp? Eller på vilket sätt menar du att bromsarna inte var bra?

En av de saker man sparar in på när det gäller budgethojar.

Är man intresserad av MC-körning vill man ha bra bromsar och det är inte utseendet på oken det hänger på. Men det är ganska talande att man måste upp ganska högt i näringskedjan för att tillverkarna skall montera bra grejor, de är nämligen inte gratis. Jag gissar vilt att skillnaderna på komponenter är åtminstone 15.000 kr. Och det kan man inte montera på en prispressad hoj som skall säljas för 70.000 och kanske kostar 25-30.000 att tillverka.

Ännu mer vad gäller fjädring. Inte ovanligt att sista skuttet från ”tillräcklig” till ”riktigt bra” fjädring kan kosta allt mellan 20.000 och 40.000, och dubbelt upp om du eftermonterar.

Mvh

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Inte ovanligt att sista skuttet från ”tillräcklig” till ”riktigt bra” fjädring kan kosta allt mellan 20.000 och 40.000, och dubbelt upp om du eftermonterar.
Japp. Jag tänker byta ut min bakre fjädring på min Shotgun 650 till något behagligare. Bromsegenskaperna har jag inte tänkt på, dom verkar i alla fall funka helt OK menar jag.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Japp. Jag tänker byta ut min bakre fjädring på min Shotgun 650 till något behagligare. Bromsegenskaperna har jag inte tänkt på, dom verkar i alla fall funka helt OK menar jag.

Helt OK är det säkert, beroende på krav.

Budgethojar KAN av kostnadsskäl helt enkelt inte ha särskilt bra grejor och en uppgradering är oftast dyrare än att redan från början ta steget upp till en begagnad topphoj. Om det nu är egenskaper man är ute efter och inte bara utseendet.

Mvh

maskan

Medlem
Gick med
12 Aug 2018
Hoj
Motorcyklar
Nu har det amerikanska priset kommit verkar det som

Kollar man på hur priset i sverige översatts för andra modeller kan det innebära allt från 95-110k. ungefär 10-25k för dyrt med andra ord :(

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Nu har det amerikanska priset kommit verkar det som

Kollar man på hur priset i sverige översatts för andra modeller kan det innebära allt från 95-110k. ungefär 10-25k för dyrt med andra ord :(
Hur räknar du då? Man vet ju aldrig vad importörerna sätter för priser. En crf300l kostar 5500 i usa, så zukkan är 63% dyrare.
Med samma prisskillnad skulle den kosta 130k i sverige. 😄

Men Hondor är ju iofs extremt dyra i Sverige om man jämför med dom flesta andra länder.

maskan

Medlem
Gick med
12 Aug 2018
Hoj
Motorcyklar
Hur räknar du då? Man vet ju aldrig vad importörerna sätter för priser. En crf300l kostar 5500 i usa, så zukkan är 63% dyrare.
Med samma prisskillnad skulle den kosta 130k i sverige. 😄

Men Hondor är ju iofs extremt dyra i Sverige om man jämför med dom flesta andra länder.
Jag kollade på andra modeller från Suzuki, t.ex vstrom 650 och 800 och jämförde med svenska priserna på dessa, som ju är kända.

men då är det ju en ren gissning att den ska följa samma mönster såklart :) skulle kunna landa på 120k lika gärna….

Jag gissar på 105, men ibland kan man ju bli positivt överraskad! Sen är frågan hur mycket rabatt fjolårsmodellerna får när den inte säljer ;p

crf300 hade 65k när den kom till sverige, förra året 70k. Nu verkar de nya ligga på 80k (för ICKE-rally!!) villet är sjukt mycket även för den.

Last edited:

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Jag kollade på andra modeller från Suzuki, t.ex vstrom 650 och 800 och jämförde med svenska priserna på dessa, som ju är kända.

men då är det ju en ren gissning att den ska följa samma mönster såklart :) skulle kunna landa på 120k lika gärna….

Jag gissar på 105, men ibland kan man ju bli positivt överraskad! Sen är frågan hur mycket rabatt fjolårsmodellerna får när den inte säljer ;p

crf300 hade 65k när den kom till sverige, förra året 70k. Nu verkar de nya ligga på 80k (för ICKE-rally!!) villet är sjukt mycket även för den.
Och KTM begär 69 tkr för sin 390 Enduro R. Nä Sukkan blir hyllvärmare

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...