Dt:n går helt konstigt HJÄLP!!!

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
Hej! Det är så här att jag har en dt125r av 91 års model och jag har slängt på ett effekt från deppipes. :D

Och nu till frågan, när jag kör min mc så ibland, kan hända närsomhelst, ändrar den ljud från det vanliga ljudet till ett mycket dåvare ljud. Och då försemras samtidigt effekten på den. När jag var ute på motervägen så fick jag upp den i 110 i 5:an men när jag lägger upp den i 6:an så minskar varvtalet och hastigheten minskar oxå, det blir liksom inget drag i 6:ans växel utan hastigheten bara minskar. Vad kan detta bero på???? :confused:

Behöver hjälp!!!

MVH

Solid snake

Guest
Huck skrev:
Har du betyckat om förgasaren?

Precis, du måste bestycka om, speciellt nu när det är kallare så vill den ha ännu mera soppa.

Kall luft = mer luft in i cylindern = mer bränsle behövs.

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
Solid snake skrev:
Precis, du måste bestycka om, speciellt nu när det är kallare så vill den ha ännu mera soppa.

Kall luft = mer luft in i cylindern = mer bränsle behövs.

Jag har bestyckat om den efter byttet till effekt och i början gjorde den inte så tror jag inte ialla fall. Men nån kompis till mig påstod att den håler på att värmeskära hmm , me om den ska ha mer sopa så ska jag väll gå upp i munstycke`?

mvh

Solid snake

Guest
achooo_prosit skrev:
Jag har bestyckat om den efter byttet till effekt och i början gjorde den inte så tror jag inte ialla fall. Men nån kompis till mig påstod att den håler på att värmeskära hmm , me om den ska ha mer sopa så ska jag väll gå upp i munstycke`?

mvh

Vad har du för munstycke i nu?

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
Solid snake skrev:
Rätt bra om du har bytat munstycke om du har satt dit ditt DePpIpE sOm ÄgEr StOrT!!! :rofl

Jaja jag har bytat munstycke men kanske inte till rätt storlek. Men som sagt ska kolla vad det e för munstycke som siter på nu har andra hemma så det e bara att byta och prova men den går ju bra ibland om man har fel munstycke ska den inte gå dåligt hela tiden då??

Solid snake

Guest
achooo_prosit skrev:
Jaja jag har bytat munstycke men kanske inte till rätt storlek. Men som sagt ska kolla vad det e för munstycke som siter på nu har andra hemma så det e bara att byta och prova men den går ju bra ibland om man har fel munstycke ska den inte gå dåligt hela tiden då??

Den kan gå bra ibland beroende på vädret, temp o fuktighet i luften osv.

Du kanske har den sommarbestyckad?

Då får den för lite nu, i med fetare munstycke o skit i vad din polare säger om att den kommer nypa för att den får för mycket, värmenypning brukar vara för att den får för lite o då blir den varmare, lyssna på farbror solid så ska du se att det ordnar sig. ok? :)

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Den orkar inte på sexan. Tror de flesta med offroad 125:a har högre toppfart på femman än sexan.

BTW, nick stealer. :tungan :7peta :7peta :7peta :7peta :fatta!

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Min är oxå lite slö i sexan. Men den strypt........... Men sedan jag fixade YPVS:en så går den bätre i sexan. när det är motvind så orkar sexan till typ 85km /h om man sen växlar ner til femman så kommer man upp till typ 97km/h om man då växlar upp till sexan så går den lätt upp till 110km/h :D

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
Jag tycker oxå det verkar jävligt konstigt, men får prova med att byta till störe munstycke men ungefär hur stort ska jag byta till jag tror jag gick upp tio från original innan när jag bytade

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
achooo_prosit skrev:
Jag tycker oxå det verkar jävligt konstigt, men får prova med att byta till störe munstycke men ungefär hur stort ska jag byta till jag tror jag gick upp tio från original innan när jag bytade

jag var ironisk och syftade på :"skönk i varv när jag växlade upp från femman till sexan."

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
spectre skrev:
jag var ironisk och syftade på :"skönk i varv när jag växlade upp från femman till sexan."

Okey :banana

Amen lol nu fatta jag klart den sjunker i varv med det var ju inte då jag menade hahah lite dumt skrivet :tungan

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...