spectre
BRASSA å dra i helvet
achooo_prosit skrev:Om jag vill sätta på ett koniskt luftfilter på den ska jag gå upp eller ner i munstycke???
du ska ha ett större munstycke då
achooo_prosit skrev:Om jag vill sätta på ett koniskt luftfilter på den ska jag gå upp eller ner i munstycke???
achooo_prosit skrev:Ja det kan jag ju göra, deä e bra komp i den! Vet du vad det är för nån drevning original
spectre skrev:Jämför din drevning med orginal drevningen, hur mycket komp har du? ( kolv kolvringar kanske e slitna?)
achooo_prosit skrev:Okey det kan vara så, för min läcker vid avgas porten fast jag har satt i en ny pakning.
Men sen så när man ska späna fast avgasröret på dem två bultarna vid avgasporten, så följer den ena bulten med mutern när man späner så den är väl sönder i gängerna eler nåt, så det kan ju vara det.
achooo_prosit skrev:Tack för all hjälp! Det har fixat sig nu, jag satte på 220 munstycket, rengjorde luftfiltret och justerade luftskruven så nu går den prima, men den gör ändå inte mycket mer än 110, ska den inte gå fortare? Har hu ett effekt på den.
MVH//
whitesnake skrev:ÄR den stryp går den inte mycket fortare. Om du har avstrypt den kan du ju dreva om den
YammaDT skrev:Jag skulle byta till ett större munstycke och justera luftskruven igen om jag var du och kolla YPVS:en istället...
CalleLundin skrev:kolla så avgasporten rör sig, och sedan ta en titt på drevningen... inte många 125r som pallar sista växlen med orginal drev, det e mera en overdrive!
YammaDT skrev:Den ska röra sig när du slår på tändningen!
YammaDT skrev:Seriöst nu!! Rör inte din drevning! Den orkar med det som sitter på! Se till att skaffa ett batteri så YPVS:en fungerar som den ska! Gärna fort för om man kör utan batteri kan andra tekniska delar ta skada. När du köpt ett batteri, laddat och monterat det: skruva bort den lilla YPVS luckan på cylindern, slå på tändningen, när det surrat klart ska den lilla fliken stå mitt för hålet (du märker hur de ska vara om du inte förstår vad jag menar). Står den inte mitt för fliken är det bara att börja skruva med vajrarna så det blir rätt. Kolla ditt stift också så det har rätt färg! Har du 220 på nu så borde du gå upp nåt steg. Tänk på att det är bra att ge motorcykeln lite extra soppa när det är kallt ute så du kan höja nålen ngt snäpp också!
Lycka till!
YammaDT skrev:Bra! Du ska nog se att den går bättre nu! Möjligen att den får för lite soppa men det märker du om du kollar på stiftet. Olja gärna in filtret igen.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |