Dt:n går helt konstigt HJÄLP!!!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
spectre skrev:
Jämför din drevning med orginal drevningen, hur mycket komp har du? ( kolv kolvringar kanske e slitna?)

Ny cylinder/kolv. nybalancerat vevparti, originaldrevning. och originalsystem. inget tyder på fel :S..

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
achooo_prosit skrev:
Okey det kan vara så, för min läcker vid avgas porten fast jag har satt i en ny pakning.

Men sen så när man ska späna fast avgasröret på dem två bultarna vid avgasporten, så följer den ena bulten med mutern när man späner så den är väl sönder i gängerna eler nåt, så det kan ju vara det.

Spreja annars lite startgas runt om förgasaren och cylindern, vid alla pakningar du kan tänka dig.. skadar ju inte att prova.. min läckte i insugningsplattan.. inte tillräckligt åtdragna bultar. väldigt lätt fel. värt att testa som sagt.

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
Tack för all hjälp! Det har fixat sig nu, jag satte på 220 munstycket, rengjorde luftfiltret och justerade luftskruven så nu går den prima, men den gör ändå inte mycket mer än 110, ska den inte gå fortare? Har hu ett effekt på den.

MVH//

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
ÄR den stryp går den inte mycket fortare. Om du har avstrypt den kan du ju dreva om den :tummenupp

YammaDT

Glidare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Honda CBF600S
achooo_prosit skrev:
Tack för all hjälp! Det har fixat sig nu, jag satte på 220 munstycket, rengjorde luftfiltret och justerade luftskruven så nu går den prima, men den gör ändå inte mycket mer än 110, ska den inte gå fortare? Har hu ett effekt på den.

MVH//

Jag skulle byta till ett större munstycke och justera luftskruven igen om jag var du och kolla YPVS:en istället...

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
YammaDT skrev:
Jag skulle byta till ett större munstycke och justera luftskruven igen om jag var du och kolla YPVS:en istället...

Hur kollar man YPVS:en och vad e det som kan va i sönder där?

Jag har inget batteri i för tillfälet men det surar inget när jag slår på tändningen :3freak

Last edited:

CalleLundin

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Gilera 600RC
kolla så avgasporten rör sig, och sedan ta en titt på drevningen... inte många 125:eek:r som pallar sista växlen med orginal drev, det e mera en overdrive! :tungan

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
CalleLundin skrev:
kolla så avgasporten rör sig, och sedan ta en titt på drevningen... inte många 125:eek:r som pallar sista växlen med orginal drev, det e mera en overdrive! :tungan

Ska avgasporten röra sig när man sätter igång tändningen eller när man startar och gasar?

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
Men om inte neutral lampan och olje lampan lyser när man slår på tändningen då funkar väll inte tändningen, och om inte tändningen funkar så funkar väll inte ypvs:en?

mvh

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
Kollade drevningen och jag har 16 fram oh 57 bak, men var får jag tag på andra storlekar? Lär väll inte finnas störe än 16 men det borde väll finns mindre än 57?

mvh

YammaDT

Glidare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Honda CBF600S
Seriöst nu!! Rör inte din drevning! Den orkar med det som sitter på! Se till att skaffa ett batteri så YPVS:en fungerar som den ska! Gärna fort för om man kör utan batteri kan andra tekniska delar ta skada. När du köpt ett batteri, laddat och monterat det: skruva bort den lilla YPVS luckan på cylindern, slå på tändningen, när det surrat klart ska den lilla fliken stå mitt för hålet (du märker hur de ska vara om du inte förstår vad jag menar). Står den inte mitt för fliken är det bara att börja skruva med vajrarna så det blir rätt. Kolla ditt stift också så det har rätt färg! Har du 220 på nu så borde du gå upp nåt steg. Tänk på att det är bra att ge motorcykeln lite extra soppa när det är kallt ute så du kan höja nålen ngt snäpp också!

Lycka till!

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
YammaDT skrev:
Seriöst nu!! Rör inte din drevning! Den orkar med det som sitter på! Se till att skaffa ett batteri så YPVS:en fungerar som den ska! Gärna fort för om man kör utan batteri kan andra tekniska delar ta skada. När du köpt ett batteri, laddat och monterat det: skruva bort den lilla YPVS luckan på cylindern, slå på tändningen, när det surrat klart ska den lilla fliken stå mitt för hålet (du märker hur de ska vara om du inte förstår vad jag menar). Står den inte mitt för fliken är det bara att börja skruva med vajrarna så det blir rätt. Kolla ditt stift också så det har rätt färg! Har du 220 på nu så borde du gå upp nåt steg. Tänk på att det är bra att ge motorcykeln lite extra soppa när det är kallt ute så du kan höja nålen ngt snäpp också!

Lycka till!

Okey! Jag har satt i ett sprilans nytt batteri och ypvs:en funkar, det surar när jag sätter igång tändningen. Den fliken var inte mitt för när jag satte på tändningen men det har jag justerat nu. :hihi Men har inte varit ute och prövat den än för det regnar ute :( . Men ska väll ut och prova den snart.

Tack!

PS: Jag rengjorde ju luftfiltret, måste jag olja in det igen då??

YammaDT

Glidare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Honda CBF600S
Bra! Du ska nog se att den går bättre nu! Möjligen att den får för lite soppa men det märker du om du kollar på stiftet. Olja gärna in filtret igen.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...