Dt:n går helt konstigt HJÄLP!!!

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Solid snake skrev:
Den kan gå bra ibland beroende på vädret, temp o fuktighet i luften osv.

Du kanske har den sommarbestyckad?

Då får den för lite nu, i med fetare munstycke o skit i vad din polare säger om att den kommer nypa för att den får för mycket, värmenypning brukar vara för att den får för lite o då blir den varmare, lyssna på farbror solid så ska du se att det ordnar sig. ok? :)

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
Solid snake skrev:
Den kan gå bra ibland beroende på vädret, temp o fuktighet i luften osv.

Du kanske har den sommarbestyckad?

Då får den för lite nu, i med fetare munstycke o skit i vad din polare säger om att den kommer nypa för att den får för mycket, värmenypning brukar vara för att den får för lite o då blir den varmare, lyssna på farbror solid så ska du se att det ordnar sig. ok? :)

Jag har vait ute och kollat vilket munstycke jag har och det stog 230 på munstycket vilket ska jag byta till???

mvh

Solid snake

Guest
achooo_prosit skrev:
Jag har vait ute och kollat vilket munstycke jag har och det stog 230 på munstycket vilket ska jag byta till???

mvh

Och hur såg det lilla äckliga stiftet ut? :)

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
Har varit ute och prövat den nu i början vid halv nio tiden så gick den inte som den skule då va det de dåva ljudet i den men senare typ nu vid tio i tio tiden så gick den som tusan igen!! Vad beror det på hmmm

Solid snake

Guest
achooo_prosit skrev:
Har varit ute och prövat den nu i början vid halv nio tiden så gick den inte som den skule då va det de dåva ljudet i den men senare typ nu vid tio i tio tiden så gick den som tusan igen!! Vad beror det på hmmm

Gå ner i munsycke till 220 o se om det hjälper, låter som den får för mycket, det är förmodligen kallare ute vid tio än vid halv nio.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Vet inte om detta kan vara fallet.. men min hoj gick så som du beskriver det.. då var det att den togg in tjuvluft.. kolla upp det i af..
fast jag kanske är ute och cyklar.. :brinnerup

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
prova att dra i choken när du kör max ur den.. se hur den reagerar.. blir ju helt fel blandninge.. men du märker i af om de ger bättre me mer bränsle..

Denhär tråden fick mig att tänka till på en sak.. min hoj går också liknande :p
kan ju inte skylla på nåt eftersom jag inte har bestyckat om den än.. men den går i ca 120-130.. men orkar inget på varken 5an eller 6an.. ostrypt då.. kan de göra så stor skillnad.. eller går den kanske som den ska.. ingen aning facktiskt... någon mer som har en NS?.
tackar för alla svar.

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
philsson skrev:
men orkar inget på varken 5an eller 6an.. ostrypt då.. kan de göra så stor skillnad.. eller går den kanske som den ska.. ingen aning facktiskt... någon mer som har en NS?.
tackar för alla svar.

Jämför din drevning med orginal drevningen, hur mycket komp har du? ( kolv kolvringar kanske e slitna?)

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
philsson skrev:
Vet inte om detta kan vara fallet.. men min hoj gick så som du beskriver det.. då var det att den togg in tjuvluft.. kolla upp det i af..
fast jag kanske är ute och cyklar.. :brinnerup

Okey det kan vara så, för min läcker vid avgas porten fast jag har satt i en ny pakning.

Men sen så när man ska späna fast avgasröret på dem två bultarna vid avgasporten, så följer den ena bulten med mutern när man späner så den är väl sönder i gängerna eler nåt, så det kan ju vara det.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...