Du blir omkörd och vad gör du då?

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Du kör relativt laglig hastighet och ser en annan hoj glida upp bakom dig. Plötligt drar han om dig och du ser att det är en hoj med likvärdig prestanda. Är du mogen nog att låta han dra iväg på de fina 70-90 km/h vägarna framför er eller kan du inte låta bli att hänga på eller t.o.m försöka köra om fast det isåfall handlar om farter på 200+

/D.

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Jag är gammal, tvåbarnsfar och relativt sansad, så jag fortsätter nog bara i min egen takt. (Som tyvärr redan brukar vara en bra bit över det lagliga :) )

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Du kör relativt laglig hastighet och ser en annan hoj glida upp bakom dig. Plötligt drar han om dig och du ser att det är en hoj med likvärdig prestanda. Är du mogen nog att låta han dra iväg på de fina 70-90 km/h vägarna framför er eller kan du inte låta bli att hänga på eller t.o.m försöka köra om fast det isåfall handlar om farter på 200+

/D.

Jag blir vansinning, kör om och vid första svängen fortsätter det rakt fram:näsblod

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Jag har faktiskt aldrig blivit omkörd på hojen. Om man inte räknar med på körskolan för där blev jag omkörd av två mopeder en gång. Skulle det hända så skulle jag nog inte jaga efter.

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard

/D.

Endast fåntrattar tar rygg på någon för att bevisa sin penisstorlek :D

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Rs 125, en Pr2 extreme tuned edit roxXx. Samt skuren 250&Novolette!
Stampa ner, gasen i bottem och iväg! Det blidde inte till att ge sig för en man är förbi den jäveln:mad:

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Har inte hänt så ofta att jag blir omkörd men jag brukar hänga på en stund om det inte handlar om vansinneskörning bara för att hinna med (min hoj är lite slöare pga åldern)! Kul att busa med en okänd ibland!
Gör inte detta för att bevisa nåt utan bara för en liten lekstund :D

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride

/D.

Jag ökar som fan och just när jag passerar honom drar jag upp den på bakhjulet :D

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Pinna ner en eller två växlar och bara börja JAGA..:tummenupp

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
Jag är gammal, tvåbarnsfar och relativt sansad, så jag fortsätter nog bara i min egen takt. (Som tyvärr redan brukar vara en bra bit över det lagliga :) )

Är själv varken lastgammal, har barn eller är särskilt sansad.

Men jag åker ändå i min egen takt både med bil o mc, blir jag omkörd, so be it.
hoppas bara den föraren har skicklighet som räcker till i den hastigheten.

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Jag kör ikapp och rammar den jäveln, sen gör jag en burnout på honom när han ligger och grinar på marken.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Kör ikapp,tar fram Kettingen och börjar veva satan. Sen lägger jag en bombbörnis och drar iväg på backjulet.

Samma tanke,annorlunda.

Last edited:

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
råkade ut för det där i natt, var ute på en liten sväng och råkade bara se en hoj, blev ju tvungen å följa efter å vi tog oss en liten tur på några mil på slingriga norrlandsvägar i behärskad hastighet =) Dock så kom han bara om när jag puttrade på 2:an... Men som sagt, det är väl lite beroende på hur man kör, tänker inte jaga i 250knyck på motorvägen.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
jag stannar till vid ett dagis och gör en grym fuck you burnout!

:tungan

/D.

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Jag har kört hoj för länge för att bli triggad av en omkörning. På väg.:tungan

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION