Du blir omkörd och vad gör du då?

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Jag har nog heller aldrig blivit omkörd på MC i modern tid vad jag vill minnas.

Skulle möjligen vara på Bulten i så fall :va

Edit: Men om jag blev det så skulle jag GASA! :D

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag läste omkullkörd... :hihi

Sist jag blev omkullkörd gick det kanske 30 och då reste jag på mig och snackade lite och skrattade lite... Sånt händer...

Det var dock inte på allmän väg.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Min hoj är ju så förbannt jävla slö, så när nån kör om mig, vilket är väldigt ofta, så brukar jag låtsas att jag ska hänga på med och gasar för fullt, men så händer det ju ingenting. Så då börjar jag kolla ner mot motorn och låtsas att nånting är fel och köra in mot kanten och stanna...

haha..bästa svaret hittills :tummenupp

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
hakar på.. attackborrar han med en kjetting(stavn)
samtidigt som jag gör en F U burnis.
sen popnitar jag hejvilt.. stäng tråden moderator.. jag e officielt värst :fakta

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 EXTREME 2024 | HONDA VFR 750FJ 1988
Har bara hänt en gång.. jag hakade på och låg bakom och mös lite.
Nån triumph mellan linköping och norrköping.. var skoj.

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Du kör relativt laglig hastighet och ser en annan hoj glida upp bakom dig. Plötligt drar han om dig och du ser att det är en hoj med likvärdig prestanda. Är du mogen nog att låta han dra iväg på de fina 70-90 km/h vägarna framför er eller kan du inte låta bli att hänga på eller t.o.m försöka köra om fast det isåfall handlar om farter på 200+

/D.

Till en början skulle jag bli väldigt förvånad för att sedan komma på att jag nog råkat få i friläge :D

Näe.. seriöst så ser jag ingen mening att köra ikapp med en okänd motorcyklist, svårt att veta om denne är en sopa på att köra och riskera att klota pga det är jag inte intresserad av. Som så många andra redan skrivit så har jag redan så stor apparat att jag inte har behov av att bevisa något för mig själv eller andra, därmed inte sagt att det inte är kul att gasa..

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Du kör relativt laglig hastighet och ser en annan hoj glida upp bakom dig. Plötligt drar han om dig och du ser att det är en hoj med likvärdig prestanda. Är du mogen nog att låta han dra iväg på de fina 70-90 km/h vägarna framför er eller kan du inte låta bli att hänga på eller t.o.m försöka köra om fast det isåfall handlar om farter på 200+

/D.
Klart jag ger järnet efter! Kappkörningar är ju hur roliga som helst!

Dock har jag aldrig blivit omkörd på väg. På bana kör däremot alla ifrån mig. Det är irriterande :mad:

EDIT: Idag blev jag omkörd. Under min premierrunda på Bulten, det var en grå/svart Gixxer utan reg.skylt. :4skrika

Last edited:

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Ringer 112 och ber dem förbereda ambulanshelikoptern...:D
Fast inte till mig utan till han som körde som om det brann någonstans, verkar som man måste ha extra fart när man ska om en tjej :rolleyes: och jag blir lika oimpad varje gång...

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
det beror på vad det är för mc ;) om det är en bil tex en uppkäftig BMW som har 200hk som tror, han drar väll jag lätt. Sånna vill jag köra om :arsele Men ja kör lugnt lek inte för mycket där ute. Gasa på rätt ställe så blir vi alla glada :tummenupp

glad midsommar

Reodor Felgen

It´s better to burn out than fade away..
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
CBR 929 rr
Jag tänker...vem fan bryr sig...sen vaknar reptilhjärna till och vips..gasa helvete....så hänger jag på! Blev omkörd på slingerbulten av en Ducce förra sommaren då jag höll touringtempo. Jag la mig bakom och mööös. Det är inte speciellt erotiskt med motorvägsrejs, det bevisar mest vad hojen går för, inte du själv, ganska trist. Kör killen dåligt eller korkat skulle jag dra mig ur. Fart uppskattas, inte dårskap.

olle1

Hojen eller damen? Helt klart damen.....
Gick med
25 Mar 2005
Hoj
cbr 600fs. blata b1 kopia
Snälla! Stäng denna hjärndöda tråden!

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
hakar på.. attackborrar han med en kjetting(stavn)
samtidigt som jag gör en F U burnis.
sen popnitar jag hejvilt.. stäng tråden moderator.. jag e officielt värst :fakta

Haha att göra en "fuckyouburnout" och sen popnita hejvilt måste vara bland det vildaste man kan göra. Du är värstingen:fakta :yoparty

axelsson_vpg

Guest
det beror på om man ids just då.... Men bilar accepterar jag inte! Då gaspådrag då det blänker till i backspeglarna!! =D

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Stampa ner, gasen i bottem och iväg! Det blidde inte till att ge sig för en man är förbi den jäveln:mad:

Och när du är om säger du "FeTt ja dRAr din RätTA med MIn rS125!"

Haha att göra en "fuckyouburnout" och sen popnita hejvilt måste vara bland det vildaste man kan göra. Du är värstingen:fakta :yoparty

Inte speciellt kaxig när jag kommer med borrmaskinen!

Last edited:

JohanRocker

Du Är Bara Avundsjuk
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
streetfigheter Vit/Svart

/D.

Kör nog lagligt men beror på om han gör någon dum rörelse o viftar med mitten fingret då dra man väl på eller????

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0