Du, jag var SÅ nära döden

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Denna kommentar är bland det nördigaaste jag hört av en motorcyklist. Ni har dock säkert fler ordspråk klychor och andra dumma kommentarer som fällts

Låt höra :tummenupp
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Den vanligaste klyschan kommer väl från icke-motorcyklister, tycker jag. De som hävdar att den enda anledningen till att de inte kör hoj är att de skulle köra ihjäl sig direkt. "Du vet, jag kan inte behärska mig."
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
McB skrev:
Den vanligaste klyschan kommer väl från icke-motorcyklister, tycker jag. De som hävdar att den enda anledningen till att de inte kör hoj är att de skulle köra ihjäl sig direkt. "Du vet, jag kan inte behärska mig."
:klappar

EDIT: Kom på en.. "jag som skulle tolva" -Itacha75 :lol
 
Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
"Hojbroder" känns ganska pinsamt tycker jag om man inte är en riktigt kriminell snubbe med HD.
"Det var ju inte lika mycket motor på hojarna då" (1950 typ, sagt i all välmening av gubbar som kommer och snackar = kul)
 

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Malmoe!
Hoj
GSX-R 600
Då jag hör "du vet, jag kan inte behärska mig" brukar jag genast kontra med att det faktiskt krävs en personlig mognad för att köra hoj. Då tystnar de flesta...
 

Daddy

Hmmmm..
Gick med
31 May 2003
Ort
Stockholm, Nacka
Hoj
zx10r -05
Magoozi skrev:
Då jag hör "du vet, jag kan inte behärska mig" brukar jag genast kontra med att det faktiskt krävs en personlig mognad för att köra hoj. Då tystnar de flesta...
Jag brukar numera höra på folks röstlägen att dom precis är på väg att dra den frasen.
Så nu säger jag orden INNAN dom hinner säga något, och då tystnar dom med.

Kul ibland, men ibland så slutar konversationen där. :D
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Tänk om man vore så ball som ni som kan svara så häftigt på den där kommentaren alltså. :lol
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Magoozi skrev:
Då jag hör "du vet, jag kan inte behärska mig" brukar jag genast kontra med att det faktiskt krävs en personlig mognad för att köra hoj. Då tystnar de flesta...

Den var bra!!! :tummenupp
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
McB skrev:
Den vanligaste klyschan kommer väl från icke-motorcyklister, tycker jag. De som hävdar att den enda anledningen till att de inte kör hoj är att de skulle köra ihjäl sig direkt. "Du vet, jag kan inte behärska mig."


Den hörde jag av en 20-årig chopper åkare idag om varför han inte hade sporthoj. Han kom fram och tittade på min mosade hoj och snackade också om sin totaltokiga kompis som åkte sporthoj. Han stannade inte vid korsningar utan han bara satte upp handen så bilarna stannade. Han körde alltid på full gas också.

Jag kom bara på. "Det krävs mod för att köra ihäl sig på sporthoj." Får fundera ut nått bättre tills jag hör det igen.
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
"Vad har du för hoj?"
"En fireblade"
"Den coolaste som finns är en såndär Ninja, jag fick testa min kusins en gång, körde i 220"
"Mmmm..."
 

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Ort
Lund
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
freddexwing skrev:
"Vad har du för hoj?"
"En fireblade"
"Den coolaste som finns är en såndär Ninja, jag fick testa min kusins en gång, körde i 220"
"Mmmm..."

Heheheehehe :rofl :rofl :rofl , typiskt jävla moppefuco stil, hehehe :rofl :rofl

PS: Ninje Är ett eget märke, bara så ni vet!!!! :rofl :rofl :rofl
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Nicke skrev:
"Hojbroder" känns ganska pinsamt tycker jag om man inte är en riktigt kriminell snubbe med HD.
"Det var ju inte lika mycket motor på hojarna då" (1950 typ, sagt i all välmening av gubbar som kommer och snackar = kul)

Fick höra av en gubbe när jag var ute på en GsxR1000 -03 "nuförtiden är det väl nästan 70 hk i motorcyklarna va?". Jag log och sa till honom att plussa på nästan 100 till.

Som sagt, allt om Ninja har man ju hört, också varför folk inte kör hoj... :rofl
 

bam

äntligen
Gick med
19 Dec 2003
Ort
Linköping
Hoj
r6:a -00
pizzabagare som va ute o tittade på hojen medans jag åt: du den där e inte på riktigt va?? går ju bara i 18...
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nicke skrev:
"Hojbroder" känns ganska pinsamt tycker jag om man inte är en riktigt kriminell snubbe med HD.
"Det var ju inte lika mycket motor på hojarna då" (1950 typ, sagt i all välmening av gubbar som kommer och snackar = kul)
Hojbroder är det pinsammaste, förutom tröja över skinnstället.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Styling och tröja över lädret är pinsamt. Sluta med sånt skit genast!
 

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Malmoe!
Hoj
GSX-R 600
Den har man hört ett par gånger också. "Asså det vore så fett att ha hoj, måste ta hojkort!" Så svårt är det inte. Det gäller bara att at tummarna ur.

Eller den här som en "kompis" sa till mig. Kompisens bror har köpt en HD sportser.

"jasså din bror har köpt hoj, fan va nice"

"Ja du vet en RIKTIG motorcykel"

"jaha vad då för någon?"

"AMEN HALLÅ!!! HARLEY SÅ KLART!!!!!"

"jaha vilken då?"

"vet inte, men den är vit"

"Åfan... em riktig hoj säger du...."



Sedan kontrar jag lite snyggt och säger att det är först V-roden av hela HD:s sortiment som har en motor med överliggande kamaxlar. Som dessutom porsche var med att konstruera. Min gamla Sukka från 83 hade överliggande kamaxlar.

Svaret man fick var....

"vadå kamaxlar? Ja ja, chansen att du kraschar är mycket större ändå, du har ju sån där sporthoj."

Återigen lägger kompisen upp den varpå jag smashar med:

"Man måste faktiskt inte köra med fullgas bara för att man har sporthoj. Det går att köra helt lagligt med, kan du tänka dig?!"
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
"jaså, du har en sån där plasträcer... då e du sån som sick-sackar dig fram i bilkön"


Det kan du ge dig fan på :lol
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top