Du, jag var SÅ nära döden

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
wonderwizard skrev:
- det är en ninja va ?

Någon har fått för sig att Ninja är ett fett märke eller en grym sportmodell.
Och inte bara en klisterlapp som sitter på många av kawasakis landsvägsmaskiner (från sänken till r-hojar). Jag tror det var så att på den tiden så hette ju hojarna lite längre bokstavskombinationer, Ninja var det enda som "de" kunde komma ihåg där för tror "de" att alla tuffa hojar går under namnet "ninja".

Frågan är hur fet är en GPZ500 egentligen är??
attachment.php

Men det spelar kanske inte så stor roll, bara det är en "ninja".

/fredde

Bifogat

• redzhedinpembrokeshire1.jpg
    redzhedinpembrokeshire1.jpg
    40.4 KB · Visningar: 181

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
porec skrev:
Jo en sak till, förstår om man har en sporthoj (behöver ej va sport..) och frikopplar och gasar till lite.. så som många gör för att det ska låta lite..
Men att gör samma sak med en moppe är ironiskt.. hehe så en kille inne i stan idag, han låg bakom en bil, ca 1 meter och gasade och gasade, vill kanske vara cool. Men han släppte upp kopplingen lite då och då, och det var inte lång ifrån att han satte sig i bilen. Då skulle jag skrattat.. och tyckt synd om bilföraren..!

På en cykel som låter en del (som mina :näsblod ), så fyller det där småduttandet med gasen en viktig funktion när man rullar fram mellan bilköer - folk hör ljudet lång väg och håller sig åt sidan. Och vid rödljusen så kollar jag strax innan det slår om - att gasresponsen är som den ska - bara för att kunna vara snabbt iväg utan missöden. På KTM:en var jag så illa tvungen för att hålla motorn igång när kopplingen gick varm vid stadskörning och neutralen var omöjlig att få i. Det häftiga ljudet är liksom bara en biprodukt :fakta :hihi

Men apropå tröttsamma kommentarer. "Hur fort går den ?" är nog den vanligaste och förklaringar om låg vikt, kurvhastigheter och bromsverkan såsom varande viktigare - det har man inget för. Jag brukar därför dra till med ett "350 om den är rätt drevad!". Uppmaningar om uiiila kommer på god andraplats och "jag får åka med ?" på tredje (sagt av småknattar som precis blivit torra på natten).

Gabor

Guest
Hur man uppnår det ultimata....

Låg vikt....helium fylld ram. :tungan
Titan ram,kolfiber fälgar, kolfiber vart som helst. :Bugar

Keramik kolvar, luftlagring på vev å ramlager, Pneumatiska ventiler.Effekt höjning--kompressor och turbo kombinerat, lustgas å metanolinsprutning. :banana

Ska lackas i RÖD, då synns den, massor med dekaler och stora siffror. mellan 1 och 9.

På frågan . " tävlar den ??..""

JA..Alltid.. :fyllisar :lol .

Last edited:

Pumbalaa

HANNI
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
ett blad från 96
Bingolottohoj!!

yoohan skrev:
Hahahaha! Ja jävlar, kan bara hålla med... sitter här och dricker pilsner och asgarvar... så många solskenshistorier... denna och bingolotto-hojen var fan bäst.:D

Detta sägs vara sant dessutom men killen i fråga
blir bara högröd i ansiktet och går därifrån om man frågar
om det är sant... :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...