Du, jag var SÅ nära döden

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
de larvigaste kommentarer jag har hört av motorcyklister är nog

1. om du ska köra fort, gör det på bana

2. jag håller mig inom 30+ över hastighetsbegränsningarna

3. om polisen vill att du ska stanna. gör det då och ta straffet som en man.

4. toppfarten är ointressant

oj oj oj.. ja det finns knappt några begränsningar på vad en del motorcyklister kan häva ur sig mycket skit. :hihi

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Nummer ett är: "Det är en livsstil..." :va
Nummer två är: "å vi var ute å åkte hela dagen...(sagt av glidar-gubbe betyder max 10 mils körning å 10 timmars fika, med HD ännu mindre körning)

Gabor

Guest
freding skrev:
Nummer ett är: "Det är en livsstil..." :va
Nummer två är: "å vi var ute å åkte hela dagen...(sagt av glidar-gubbe betyder max 10 mils körning å 10 timmars fika, med HD ännu mindre körning)

Man föds till motorcyklist...första ljudet.....buuuäääääääää.

det betyder att: jag vill åxå ha en sån där.. :tummenupp

Nästa ljud....bruppprutt braapp.

Misständande HarveyParkinsson....sen ett annat typ av ...bräääuuuhhuu.

det betyder: aldrig mer en sån skit dålig skrot hög...amerikanskt blindarbete.

sen kommer ....goglleehiihihi .....

Såg pappas röda TL 1000 s.... :tummenupp :tungan

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
morlock skrev:
Vet inte om det är en klyscha, men tröttsamt är det.
"MEN UIIIILA DÅ!!!" (lyftande handrörelse)

Det är väl bara att slanga då? Är det brudar behöver dom inte ens göra handrörelsen, man är på osten innan dom hinner vända sig om. :D

Oftast är det ju moppekillar som vinkar med handen, om en hoj kom på bakhjulet när en annan var 15-16år så tyckte man ju det var helt otroligt koolt och snackade om det i flera dagar så det är ju bara att stila lite...

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Är väl inge större fel på att folk tycker man ska slanga ibland, ser ju rätt skoj ut från rätt perspektiv. Men som sagt, säkert jobbigt om man inte kan.

Kommentaren "stanna och ta ditt straff som en man" däremot är bland det dummare jag hört från andra motorcyklister.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Hagster skrev:
Det är väl bara att slanga då? Är det brudar behöver dom inte ens göra handrörelsen, man är på osten innan dom hinner vända sig om. :D

Oftast är det ju moppekillar som vinkar med handen, om en hoj kom på bakhjulet när en annan var 15-16år så tyckte man ju det var helt otroligt koolt och snackade om det i flera dagar så det är ju bara att stila lite...

Jag var med om en kewl grej i förrigår. När jag taxade in mot Halmstad igen, efter en körning så körde jag sakta genom ett villaområde. I slutet på det området hörde 2 killar mig. Grabbarna var typ 7-8 år kanske och hade varsin cykel. De stod på varsin sida av vägen och när de hörde mig så reste de sina cyklar framhjul så de höll sina cyklar i 12-oklock så att säga. osso skakade de med cyklarna o ville jag skulle uiiila.

Försiktigt körde jag förbi dem och drog på efter dem och uiilade.
Jag tror jag värvade 2 nya hojåkare. :)

Gabor

Guest
Zee skrev:
Jag var med om en kewl grej i förrigår. När jag taxade in mot Halmstad igen, efter en körning så körde jag sakta genom ett villaområde. I slutet på det området hörde 2 killar mig. Grabbarna var typ 7-8 år kanske och hade varsin cykel. De stod på varsin sida av vägen och när de hörde mig så reste de sina cyklar framhjul så de höll sina cyklar i 12-oklock så att säga. osso skakade de med cyklarna o ville jag skulle uiiila.

Försiktigt körde jag förbi dem och drog på efter dem och uiilade.
Jag tror jag värvade 2 nya hojåkare. :)

Bra gjort :Bugar

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Finns det brudar så går hojen på osten - så ÄR det bara.... :D :yoparty :3freak

Sist jag tankade kommer det fram två killar i tolvårsåldern och vill att jag skall slanga, jag hade dock ingen större lust att vädra framhjul mitt i ett 50 samhälle så jag pratar lite snällt och går in för att pröjsa... när jag kommer ut står dom och tjatar på damen att hon skall ta hojen och slanga medans jag är inne och betalar :lol

Last edited:

Pumbalaa

HANNI
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
ett blad från 96
Hd

En HDägare stod vid sin hoj på ett torg
när ett fyllo vinglade fram, lutade sig ner över hojen
och sade: Är det en sån där bingolottohoj? :rofl :arsele

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Pumbalaa skrev:
En HDägare stod vid sin hoj på ett torg
när ett fyllo vinglade fram, lutade sig ner över hojen
och sade: Är det en sån där bingolottohoj? :rofl :arsele

ÄGD!!! :D

.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
*Lunch-underhållning det här*

Vi har ju den där klassiska som vi med tyska 180-graderstwinnar får höra hela tiden:

- Vad kör du för hoj?
- En BMW R1100S.
- Jaha... En touringhoj. Du har inte funderat på att köpa en R-hoj istället så du kan hänga med och som det går att svänga med?

Har inte hittat någon kurva som jag inte lyckats svänga runt i, och då har jag ändå "baxat" Bumsen runt både Rörken och Tuvängen... :D

Gabor

Guest
eller, i förra veckan när ett par sk Bikers komenterade mig å en sporthojare till...så ni kör såna där riskokare."""..

När den ene efter ca 10 minuters kickande fortfarande stod o sparkade, gasade, hoppandes..... :brinnerup

Kul att demonstrativt trycka på starten....å önska dom lycka till...

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
freddexwing skrev:
"Om jag hade en sporthoj skulle jag köra ihjäl mig, du vet ju hur jag är"
"På höger sida sitter en liten rulle, på den kan man reglera hur fort det ska gå, väldigt enkelt, det går att köra jätte sakta."
"Men jag skulle inte klara det, jag är ju en kickare som gör allt för en kick (tänker efter och det mest spännande personen gjort senaste fyra åren är att komma en halvtimme försent till jobbet)".
"Mmmm..."
själv så lider man av en lättare sinnesstörning så humöret är väldigt svårt att reglera så kan bara instämma med citerad talare :7peta :4skrika

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
Wip skrev:
Det går att göra åt andra hållet också. Jag brukar vara försiktig med att tala om vad jag har för planer, men mins en gång när jag faktiskt sa att jag skulle köpa MC, var innan jag hade kortet, men det var så att säga nära. Då sa jag att jag var sugen på en offroad, vilket jag också köpte någon vecka senare. Nästa gång jag sprang på killen (för jag kan ju inte säga "körde på" även om jag körde vid det tillfället,,,) så fick jag kommentaren: -"Oj, har du skaffat hoj!" Som det var det självklart att bara snacka men inte att göra.

Jag log bara lite, men tänkte :arsele

// Wip

Det är okej att säga att man ska köpa hoj, om man sen gör det :yoparty

Jag blev helt såld när jag åkte bakpå min pojkväns Ninja första gången, ville absolut ha en egen hoj. En vecka senare hade jag skrivit in mig på körskola, köpt en CBR 600 och började leta vänner att övningsköra med. Inte sjutton tänkte jag be att få låna nån annans hoj att köra med. Pinsamt om man klotar...

Om man verkligen vill ha en egen hoj, då borde det gå ganska fort, inte tjatar man om det sommar efter sommar... :va

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
xfader skrev:
Jag fick följande dräpande kommentar av typ en 5-6 åring, när jag stod på gånggatan i norrtälje och väntade på min tjej.

"Är det din moppe?"

"Japp, det är min moppe"

"Ååh va fiiin, går den fort då?"

"Jajjamen, jättefort"

"Har du lustgas då?"

"Eh, nää?"

Varpå lillkillen utbryter nån slags läte: "buuuuuuäääaaaahhhhh" och går därifrån.

Pappan stod 4 meter därifrån och garvade :)
Svårt att låta bli att inte skratta för sig själv :lol

Vad ska det krävas för att blidka framtidens hojåkare egentligen :squid

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Du har räddat min dag. :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Maria1980 skrev:
Om man verkligen vill ha en egen hoj, då borde det gå ganska fort, inte tjatar man om det sommar efter sommar... :va

Jodå, det är precis samma sak som med alla loosers man träffar år efter år när man åker hem till sina hemtrakter.. Man är där för att fira jul eller sommar eller vad det nu kan vara och alltid träffar man dem.. De som fastnat men likförbannat varje gång jiddrar om alla resor de tänkt göra och om hur de tänkt flytta och jobba någon annanstans...
"- men boka biljett då?! " ..säger man lite försynt..
"- jo men vaffan, pengar å så.. du vet!?".. ursakuldar de sig..
...och nästa sommar träffar man dem igen..
- "Ah du vet, ska åka jorden runt...!"
- "när då? har du bokat biljett?"
- "näe, inte än.. men vaffan.. du vet..."
- "näe, jag vet fan inte.. du har sagt det nu sen vi tog studenten... för snart tio år sedan!

....Det är samma ska med hoj... Tyvärr verkar en merpart av folket ha VÄLDIGT stora tummar eftersom de aldrig verkar få dem ur ars**t

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Kom fram en unge runt 4år när jag tankade förra sommarn och han var helt såld på motorcyklar, sen kom frågan.. är det du som är ghost rider :3freak

Var tvungen att säga Ja.. men säg det inte till nån.
Ville inte göra knatten besviken (han hade ju redan bestämt sig att det var GR han snackade med)

Aldrig sett en unge skina upp så som han gjorde. Sen fick jag en liten kram av honnom :)
Hoppas han tar det med ro när han blir äldre :hihi

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Fick massa jobbiga kommentarer när jag hade krockat med bågen förra året. Och då i första hand av dom hojlösa gubbarna på jobbet.... :kocko

Tex: "Ska du inte sluta köra hoj nu då?"
-Nej varför det? Har du krockat/ kört av med bilen nån gång?
"Ja det har väl hänt.....(funderande)"
-Kör du bil i dag?
"Ja....."
-Ja då så!!!

Färdig disskuterat!! :fatta!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...