Du, jag var SÅ nära döden

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
iuridae skrev:
Känner man igen fullständigt. Är en kiosk där jag bor där det står ett antal moppefuckon varje dag, och varje gång man kommer (även fast man ligger 1m bakom en bil) så blir det en "MEN UIIIILA DÅ!!!" (lyftande handrörelse) :gnissla

Wheelar alltid när folk gör så, även när det inte går... Våt kullersten etc.

Gabor

Guest
Avundsjuka....

..där är oftast grunden till alla idiotkomenterer...
" skulle jag ha en sån där hoj skulle jag köra ihjäl mig"""

Brukar fråga om dom har vassa knivar i köket,....
--Ja..??
--Brukar du skära och sticka dig med flit tills du förblöder också.. :va

Brukar ta lite skruv, eller helt enkelt bara säga..
-Du får inte för din fru. :tummenupp

Ursäkta tjejer, men det är oftast killar som säger att dom inte ska köra...

Å en del får faktiskt inte för deras tjejer..

Kami69

Guest
Åhhh jag blir så sugen...

kan inte jag få övningsköra med dig? Standard från tjejkompisar ( o vissa killkompisar). Ganska tröttande eftersom de inte ens vet hur de ska kunna fixa hoj att köra på, utan anser att det ingår i "handledarens" arbetsbeskrivning.
:huvet

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Jag kör roadracing...
"Jaha, är det inte trist att bara köra runt runt?"
eller
"Det är ingen riktig sport, motorcykeln gör ju allt jobb"

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
freddexwing skrev:
"Vad har du för hoj?"
"En fireblade"
"Den coolaste som finns är en såndär Ninja, jag fick testa min kusins en gång, körde i 220"
"Mmmm..."

vadådå? vet väl alla att ninja är den coolaste hojjen! :hihi

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Hoztic skrev:
Haha, om samma logik stämde skulle en ZX12R vara ganska stor... :rofl

För att inte prata om GSX1400.

Jag fick höra av en 8-åring när jag hade min ZX-7R:

-Schysst moppe!

-Vafan? Vaddå moppe?

-Jamen moped då.

(argh :huvet )

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Kami69 skrev:
kan inte jag få övningsköra med dig? Standard från tjejkompisar ( o vissa killkompisar). Ganska tröttande eftersom de inte ens vet hur de ska kunna fixa hoj att köra på, utan anser att det ingår i "handledarens" arbetsbeskrivning.
:huvet
om ni tar tag i det, du kanske får hjälpa dem att köpa MC kanske de blir nåt! :tummenupp Gillar inte sånt skitskack om att folk ska ta MC kort köpa MC osv... man orkar bara inte ta det på alvar längre.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Lurch skrev:
För att inte prata om GSX1400.

Jag fick höra av en 8-åring när jag hade min ZX-7R:

-Schysst moppe!

-Vafan? Vaddå moppe?

-Jamen moped då.

(argh :huvet )
haha!!.. :rofl inte nog med det .. Det är nästan sant också!
Var inne på MC tjänst häromdagen och såg en ny moped Derbi nånting den var större och sportigare än min 250!!!.. ok.. kanske inte så svårt men vadå en 50cc!!!.. vart är världen påväg.. :4skrika

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
philsson skrev:
om ni tar tag i det, du kanske får hjälpa dem att köpa MC kanske de blir nåt! :tummenupp Gillar inte sånt skitskack om att folk ska ta MC kort köpa MC osv... man orkar bara inte ta det på alvar längre.

Det går att göra åt andra hållet också. Jag brukar vara försiktig med att tala om vad jag har för planer, men mins en gång när jag faktiskt sa att jag skulle köpa MC, var innan jag hade kortet, men det var så att säga nära. Då sa jag att jag var sugen på en offroad, vilket jag också köpte någon vecka senare. Nästa gång jag sprang på killen (för jag kan ju inte säga "körde på" även om jag körde vid det tillfället,,,) så fick jag kommentaren: -"Oj, har du skaffat hoj!" Som det var det självklart att bara snacka men inte att göra.

Jag log bara lite, men tänkte :arsele

// Wip

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
folk som säger "jag kan inte behärska mig"
Brukar jag säga, det är lugnt, du bajjar i brallan først, ta det som en varning :ätapiller

En "kompis" till mig i ørebro køpte en R1-03 i våras, han har tjatat länge om att han ja ni vet...
Så frågade jag om han hade provat hojen ordentligt, men han hade inte varvat øver 7k men tyckte den gick så inn i helv...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Wip skrev:
Det går att göra åt andra hållet också. Jag brukar vara försiktig med att tala om vad jag har för planer, men mins en gång när jag faktiskt sa att jag skulle köpa MC, var innan jag hade kortet, men det var så att säga nära. Då sa jag att jag var sugen på en offroad, vilket jag också köpte någon vecka senare. Nästa gång jag sprang på killen (för jag kan ju inte säga "körde på" även om jag körde vid det tillfället,,,) så fick jag kommentaren: -"Oj, har du skaffat hoj!" Som det var det självklart att bara snacka men inte att göra.

Jag log bara lite, men tänkte :arsele

// Wip
haha .. helt rätt :tummenupp
Det gäller att ligga på folk så dem skaffar MC. man vill ju inte att någon ska gå miste om detta så roliga intresse.. :banana
NoicE skrev:
folk som säger "jag kan inte behärska mig"
Brukar jag säga, det är lugnt, du bajjar i brallan først, ta det som en varning :ätapiller

En "kompis" till mig i ørebro køpte en R1-03 i våras, han har tjatat länge om att han ja ni vet...
Så frågade jag om han hade provat hojen ordentligt, men han hade inte varvat øver 7k men tyckte den gick så inn i helv...
:rofl De påminner mig om en gång jag lånade min MC för provrunda på gatan av en klasskompis.. (125cc).. han körde runt kvarteret på TROTOAREN!!! kom tillbaks runt hörnet efter att man hört honom puttra lite och kommenterade det feta draget!!!.. :hihi kan tillägga att han inte fick igång den på 20 kick så jag fick hjälpa honom.. :yoparty

Last edited:

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
- När jag var yngre så körde jag också motorcykel.
-Jaså du det låter skoj!
- Ja fast då var det ju en Triumph förstås, det var riktiga motorcyklar det!

Alla Triumphägare måste ju få mest uppmärksamhet av 30-40talisterna...

nosense

MilleOnAir
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
Tuono 1100rr
"Du ska veta att det räcker med en liten liten sten på vägen så går det åt helvete för dig"(sagt av såna som aldrig ens kört hoj)

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Hoj
TL1000s
"Åhå, fan va slitet ditt bakdäck är jämfört med fram?... Du kör väl bara på bakhjulet förstås?"..
Suck..Ja..i korsningar, rondeller är särskilt lätta å praktiska att ta på bakslangen. Och vid rödljus brukar jag lägga framhjulet på bagageluckan på framförvarande.. Pappskalle!

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SC50 SSMH
Hoztic skrev:
Folk brukar mest komma med kommentaren "Den går fort den där va?", och "kör inte ihjäl dig nu". Jodå, vitsen med att ta mc-kort va faktiskt just det, jag tyckte att en överdos absolut och sömntabletter var för klyschigt... :rolleyes:

ahehahehehehhehehee... fan vikken bra tråd! :)

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
starclassic skrev:
- När jag var yngre så körde jag också motorcykel.
-Jaså du det låter skoj!
- Ja fast då var det ju en Triumph förstås, det var riktiga motorcyklar det!

Alla Triumphägare måste ju få mest uppmärksamhet av 30-40talisterna...
ja fy fasen, jag lånade en triumph TT600 en dag, körde runt på ingarö utanför sthlm och stannade kanske 4 ggr. ALLA gångerna man stod still så kom det en gubbe emot mig med något lurt i blicken, sen började det, "jag hade en gång...." tacka vet jag kawasaki :D det har dom inga minnen till... ännu. :hihi

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln