Du som blev stoppad av Hamrén?

fattaliano

gasar tills det rasar
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
R1
var på bilmässan idag och där stog 2 mc poliser så jag tog tillfället i akt å fråga om dom kännde Hamrén... killen börja skratta å sa nej nej inte känner jag honom han är ju ökänd :hihi :hihi

Last edited:

janeinar

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
letar febrilt
MikkE skrev:
1864022 Scheise!!
Och kommer undan med 1600 i böter? Frågade han inte ens efter körkortet?

Han kanske halade fram "Den" :tungan ?

freddexwing skrev:
1459321
hammaren.jpg
Vilken han nu menar? :confused: :hihi

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Någon som skickat en länk med denna tråd till hans station (säger man det?)?

_flex_

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
Yamaha R6
Otroligt

Hallå!

Otroligt rolig tråd, livar upp mitt 12 timmars skift.. =)

Hur fungerar det egentligen.. Blev stoppad av en häck förra sommaren, han var helt civilklädd och på en civilcykel..

Problemet var att jag inte hade A kortet vid tillfället, först trodde jag att det var ngn som ville "utmana" när han körde upp på sidan, så då markerade jag och drog honom men sen så saktade jag ner för jag trodde ärligt det var en polare. Så när han viftade igen så stannade och det första jag såg var radion.... *fan*

Det jag funderar på är, i framtiden om samma snuthäck kommer i samma utstyrsel ska jag stanna.. ? För jag kan ju inte vara säker på om det är en snut eller om det är en galning...

Som tur var åkte jag bara dit för olovlig körning, 30 dagsböter(fick ner det från 40, genom att överklaga allt), och en varning....

Var klok och tog körkortet innan de hunnit kalla mig till tinget... :D Så det får jag behålla..

Pluto

Nu har jag ingen hoj alls
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
2003 Yamaha R1
Nitrous skrev:
1458451 Hehe... vore enklare att fråga Stockholmarna - Vem har blivit stoppad av Hamrén, hand upp?

Kan inte polismyndigheten tvångskommendera honom till Över Kalix eller nåt så får norrlänningarna smaka på rättväsendet :)
Han kanske kan jaga renar eller nåt..

/Nitrous

Ganska säker på att det var han som gav mig en bot på 800kr och ombesiktning örra sommaren. Han dök upp från ingenstans och knacka mig på axeln vid rödljuset under centralbron ut mot nacka. Mitt bakdäck var i och för sig så utslitet att korden syntes så det var ju mitt eget fel. Tyckte dock att han kunde ha bjudit till då jag förklarade för honom att jag nästkommande dag skulle byta bakdäck då den skulle in på besiktning. Visst jag kunde ju ha ljugit men vi var mitt i den sista månaden för besiktning så det var väldigt trovärdigt och dessutom sant. Men böter fick jag och han tyckte att jag skulle vara glad för att han inte gav mig körförbud. Och det var jag iof glad för. Men nitiskt verkar han vara, helt klart.

Örnie

Ray.Ban
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Svart 600 Hornet
Ta aldrig böter... på rättegången har du all tid i världen att förklara dig och där slipper du att en polis bestämmer påföljden (de har noll koll på lagar, jämfört med en jurist)

Föresten visste ni att de inte är böter om eran hoj skulle "låta lite mycket" Det är endast ombesiktning...

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Faktiskt aldrig blivt stoppad av Herr Hamrèn.. han har dock velat stoppat mig eller snarare oss då jag satt bakpå.. han lyckades inte :tungan

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
D-MAN 660 skrev:
2651466 Faktiskt aldrig blivt stoppad av Herr Hamrèn.. han har dock velat stoppat mig eller snarare oss då jag satt bakpå.. han lyckades inte :tungan

Vänta nu, Du skriver att Du och Din "kompis" kört ifrån Hamrén???

Lägger ingen värdering över att köra ifrån en polis....men det jag undrar över är hur DU visste att det var Hamrén?

Körde han utan hjälm eller????

Dominator-Rocks

Guest
Goose skrev:
2651490 Vänta nu, Du skriver att Du och Din "kompis" kört ifrån Hamrén???

Lägger ingen värdering över att köra ifrån en polis....men det jag undrar över är hur DU visste att det var Hamrén?

Körde han utan hjälm eller????

Hoppas du får ett dumt svar! Dumma frågor brukar få.....................

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Hmm jag har bara en sak att säga!

Trafikpoliser det är som lapplisor med pistol! Fy s..... !

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
...
Jag o en kompis i personbil blev attackerade av han på centralbron i Stockholm (söderhållet). Han gjorde en plötslig sväng in framför oss utan att ge tecken, varpå han fortsatte tills tunneln som går ner mot slussen. Där börjar han blinka vänster och stannar i vänsterfil precis innan tunnelns början (dvs han står ivägen RÄTT bra!). Han ger inga tecken att vi ska stanna så vi antar att han är ute på nå mission o ska stå o spana där. Fel.. han åker ikapp o börjar slå på rutan (wtf?!!) ner med rutan o det första man hör är ett djuriskt vrål:

"Funkar din hastighetsmätare?".. -JA!.. "Är du dum i huvet???" -Ehh, jag kan ha kört 53-55?! "Det är 50 här!!".....

Okej, inte fått nåt på länge eller lågt blodsocker!? Vi fick inga böter i alla fall men det var en upplevelse kan jag lova.

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Jag o en kompis i personbil blev attackerade av han på centralbron i Stockholm (söderhållet). Han gjorde en plötslig sväng in framför oss utan att ge tecken, varpå han fortsatte tills tunneln som går ner mot slussen. Där börjar han blinka vänster och stannar i vänsterfil precis innan tunnelns början (dvs han står ivägen RÄTT bra!). Han ger inga tecken att vi ska stanna så vi antar att han är ute på nå mission o ska stå o spana där. Fel.. han åker ikapp o börjar slå på rutan (wtf?!!) ner med rutan o det första man hör är ett djuriskt vrål:

"Funkar din hastighetsmätare?".. -JA!.. "Är du dum i huvet???" -Ehh, jag kan ha kört 53-55?! "Det är 50 här!!".....

Okej, inte fått nåt på länge eller lågt blodsocker!? Vi fick inga böter i alla fall men det var en upplevelse kan jag lova.

Hahahaha sån är han...

Anders Annell

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Harris Magnum 2
bakdäck

Ganska säker på att det var han som gav mig en bot på 800kr och ombesiktning örra sommaren. Han dök upp från ingenstans och knacka mig på axeln vid rödljuset under centralbron ut mot nacka. Mitt bakdäck var i och för sig så utslitet att korden syntes så det var ju mitt eget fel. Tyckte dock att han kunde ha bjudit till då jag förklarade för honom att jag nästkommande dag skulle byta bakdäck då den skulle in på besiktning. Visst jag kunde ju ha ljugit men vi var mitt i den sista månaden för besiktning så det var väldigt trovärdigt och dessutom sant. Men böter fick jag och han tyckte att jag skulle vara glad för att han inte gav mig körförbud. Och det var jag iof glad för. Men nitiskt verkar han vara, helt klart.

Om du är så dum att du kör med ett bakdäck där korden är framme så har du förtjänat böter, va glad att det bara var böter, du kunde ju ha åkt omkull pga av det.:gnissla

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
läste ett julrim om henrik pontén på warpdrive för ett tag sen... borde nog kunna gå att passa in det på hamrén eller?:)
typ:

"Midvinternattens köld är hård, stjärnorna gnistra och glimma.
nu ska jag slå personrekord, i att julerimma.
Har du varit snäll kommer nog tomten snart, med klappar från grevens och Rollers såklart.
Men har du vart stygg kommer nog herr Hamrén, med dryga dagsböter och aidssmittad ren.
Hur än det går, hoppas julen blir fin
för er MC-tomtar och små moppeglin.
Vi ses om nån dag, när julen är över.
Hoppas jag då äger hojen jag behöver.
Så att vi kan fortsätta nästa år,
att brassa helvet så mycket det går.
NU slutar rimmet med hälsningar glada:
Ha det så bra, för nu ska jag bada.
GOD JUL!"

eller nåt:rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati