Båtsman
Ny medlem
- Gick med
- 21 Jul 2005
- Ort
- På jobbet.
- Hoj
- Trimmad HONDA CR 500 -01 Aluminiumram + räsersoppa o finndubb
liljekvist skrev:hummmmm kan ju jobba över 16 timmar istället och köpa riktiga däck....
Smart kille
liljekvist skrev:hummmmm kan ju jobba över 16 timmar istället och köpa riktiga däck....
Det där med Hilti-spik i däck har gjorts länge, har själv gjort å åkt med sånt. Vi använde slät spik med en fastlödd/svetsad bricka för att hindra spiken från att krypa ut. förborrade däcket och tryckte igenom spiken. En brandslang påå insidan som kappa och en vanlig innerslang.Dee_cati skrev:Jahopp, du kunde inte ha fått fram det där tidigare så jag slapp ringa runt i 20 minuter Du hittade inga andra som kunde fungera?
Ok, då är jag med. Jag gjorde en jättefin paintskiss också för att se om jag har fattat det rätt Till vänster är utsidan dårå, det ska föreställa ett däck från profil...Blitzen skrev:Många frågor.....hmm, ska försöka. Sån här spik: http://www.hilti.se/holse/modules/prcat/prca_navigation.jsp?OID=-10513
Våran erfarenhet var att dubben kröp utåt och att en uppklippt brandslang(som täcker alla dubbskallar på insidan) med en innerslang höll dom på plats.
zpeppy skrev:Jag funderar ju också på att dubba, vilken av de dära dubbarna är det som de använder på hemsidan...? En sak till, kan man använda dom både på fram och bakdäcket..?
Edit: nu kom bilden med så nu fattade jag......
Dee_cati skrev:Bry dig inte om bilden för det är antagligen fel...
Här tror jag är rätt:
liljekvist skrev:hummmmm kan ju jobba över 16 timmar istället och köpa riktiga däck....
Ok...men nu är då frågan...vad kosstar då dessa spikar...och behövs det verkligen en bricka utifrån...trycks inte spiken ut såpass mycket utav brandslang och däck osv osv....Dee_cati skrev:hehe, fler med paint-talang ser jag.....
Jag vettefan hur det ska göras men det får Blitzen klargöra för oss. Det lär bli en hel del lödande ja, därför så kör man nog en bricka på varje som man bara punktar dit lite lätt med svetsen, då går det fort. Går det bara smidigt att få dem igenom gummit så lär det ju gå hyffsat fort.
Din bild illustrerar hur jag trodde det var från början men då finns det inget stopp från utsidan och det borde behövas.
Va bra! Då kan man alltså köpa sådana då....undrar vad spiken kosstar för skruven var ju helt sjukt dyr...aRWe skrev:Enligt en erfaren herre jag pratade med som både har kört israce och backtävlingar så ska det fungera med hiltispik/skruv innifrån för att sedan lägga något hårt typ slitbana från ett annat däck på insidan sedan hålls allt på plats av slang och däckstryck, dubben får då bara sticka ut ca 10 mm.
zpeppy skrev:Va bra! Då kan man alltså köpa sådana då....undrar vad spiken kosstar för skruven var ju helt sjukt dyr...
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |