Jobbat lite i helgen och fått dit min Innovate logg. Jag provade att logga lite för skojs skull med både DP ECU och Nemesis. Skiljer en hel del..
/J
Snyggt!
Jag hjälpte en kompis att montera en WBO2 (samma som min) på en Warrior i går. Han mappar en PCIII - känns lite som gärsgårdsserien när man ser hur Du håller på ...
Av det Du visade gick väl Nemesis lite fetare och svalare på lågvarv. Helt enligt teorierna alltså. Vilken skillnad på insugstempen... Nåja - det blir roligt att se under drift.
Vad är det Du loggar under varvtalet?
Något av spänningsvärdena är väl TP, men resten? g? - har Du GPS-logger?
Jobbat lite i helgen och fått dit min Innovate logg. Jag provade att logga lite för skojs skull med både DP ECU och Nemesis. Skiljer en hel del..
Mappen i Nemesis är den som följde med dvs gjord för Termisar.
Nemesis datorn är ganska invecklad och man kan lätt klabba bort sig om man inte är med i matchen.......min hoj ville inte starta efter första försöket. Men att ha 2 mappar redo kan vara bra plus att man kan mappa tändningen om man behöver......
/J
Läckert!
Plockar du bort loggen sen när du mappat klart eller behöver Nemisis den för att funka bäst?
Vet inte vad som följer med verktygskitet eftersom jag inte fick ett, men har du en sån här så behöver du inget mer. Jag köpte min från England (eBay) för £37,50.
Vad heter/kallas detta specialverktyg?
Vet ni vad!
Jag blev invinkad i en kontroll idag. Trevliga poliser måste jag säga.
Dock fick jag mig informerat om att våra 1098r inte är helt legala.
När chaufören sitter på hojen ska det vara högst 15 cm från en tänkt linje parallellt med marken från hjulcentrum till stänkskyddets nederkant. Vi missar det med några cm. Vad gör man om man får böter? Min är helt standard på den punkten. T o m reflexen kvar. Jag påtalade givetvis detta och sa att den är typgodkänd i detta utförande. Polismanen lät det gå med ett leende.
De var f ö väldigt trvliga och på gott humör. Odämpade termisar och slottad kopplinskåpa hade varit mer otrevligt om de dykt på.
Vet ni vad!
Jag blev invinkad i en kontroll idag. Trevliga poliser måste jag säga.
Dock fick jag mig informerat om att våra 1098r inte är helt legala.
När chaufören sitter på hojen ska det vara högst 15 cm från en tänkt linje parallellt med marken från hjulcentrum till stänkskyddets nederkant. Vi missar det med några cm. Vad gör man om man får böter? Min är helt standard på den punkten. T o m reflexen kvar. Jag påtalade givetvis detta och sa att den är typgodkänd i detta utförande. Polismanen lät det gå med ett leende.
De var f ö väldigt trvliga och på gott humör. Odämpade termisar och slottad kopplinskåpa hade varit mer otrevligt om de dykt på.
perra,
Såg att du hade nytt kåpglas, är du nöjd med det... Beställde ett för ett par dagar sedan, misstänker att det är ganska likt det du har, börjar bli lite tveksam, det ser så himla högt ut på bilderna... Ser det lika högt ut i verkligheten som på bilderna? Är det stor skillnad i åkkomfort?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |