Ducati 1098/1198 tråden!

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Vore kul att träffas på bankörning nästa säsong. Kul att se din hoj, du har ju minst sagt lagt ned en hel del kärlek :tuttar (o pengar) på den!

PP

:thumbup det finns bara ett problem när man lägger ner mycket pengar och tid nämligen SEPARATIONSÅNGEST :huvet har nog tänkt på att bytta några ggr men så fort jag går ut i garaget så försvinner dom tankarna kan nog aldrig byta bort den :)

förhoppningsvis så är rajsern klar till nästa sommar ska bli kul att köra en TL som är 10-15 kg lättare än orginal :yoparty

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hoppas den blir klar till nästa år, och att jag får se den vid tillfälle. Har varit inne på din blogg o läst om ditt bygge och du verkar inte lämna något åt slumplen. Kan bli riktigt bra! :tummenupp

:thumbup det finns bara ett problem när man lägger ner mycket pengar och tid nämligen SEPARATIONSÅNGEST :huvet har nog tänkt på att bytta några ggr men så fort jag går ut i garaget så försvinner dom tankarna kan nog aldrig byta bort den :)

förhoppningsvis så är rajsern klar till nästa sommar ska bli kul att köra en TL som är 10-15 kg lättare än orginal :yoparty

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Rea i webshopen

Missa inte rean i Ducceklubbens webshop som är nu:tummenupp

REX

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Hoj
ducati 1098s
Tänkte bara dela med mig av mitt senaste inköp.
Jag har länge tyckt att sätet är lite väl halt.
Speciellt om man åker bana.
Så jag köpte Ducatis neopren racing säte.
Helt kanon måste jag säga. Det är nästan väl bra grepp.
Över och ut REX

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Bara att gratulera! :tummenupp
Medlem i SDK? De har ju ett bra forum men det vore kul om det blev fart på den här tråden också, så kom gärna med inlägg o åsikter så kan vi trösta varandra över vinterhalvåret...:D

Peter

Tänkte bara dela med mig av mitt senaste inköp.
Jag har länge tyckt att sätet är lite väl halt.
Speciellt om man åker bana.
Så jag köpte Ducatis neopren racing säte.
Helt kanon måste jag säga. Det är nästan väl bra grepp.
Över och ut REX

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Ok, låter lovande - nu blir jag nyfiken...

Förresten har jag lyckats få en plats på SMC sporthojskurs nu på måndag - Gelleråsen. Nån som ska dit?

Antar att du menar "Funktions T-shirten":) ...ja den var grym men tyvärr slut:(
Men det kommer komma in bättre prylar, tro mig:D

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Fasta fotpinnar?

Vill ha ett par fasta fotpinnar till hojen, och har inte lust att köpa orginal racedelar för miljoner kronor... Nån som har tips?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ducce är ju fina, men det är ju ändå väldigt små motorer. När kommer den härna tilltjatade 1200-klassen ut på gatorna?

IronMike

Guest
Vill ha ett par fasta fotpinnar till hojen, och har inte lust att köpa orginal racedelar för miljoner kronor... Nån som har tips?

wtf, du har gb-inlägg... jag har tydligen inte varit med i matchen på ett tag, grattis till nya cykeln, och innan jag hajjat lägessituation så skall det redan finjusteras, hehe.

fan, jag som trodde jag skulle finna ro med att spela golf och paddla kajak :gnissla -det är ju bara glömma...comeback måste ske till våren!!

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Ja det är väl bara att köpa tillbaka TLS:en då :D

ja fast dom är till en riktig hoj = TL1000S :D

Ha, ha - golf och kajak kan du hålla på med på vintern när det inte går att köra hoj :D - ska nog åka förbi dig och sukta dig lite. Den här maskinen e sanslös :yoparty

wtf, du har gb-inlägg... jag har tydligen inte varit med i matchen på ett tag, grattis till nya cykeln, och innan jag hajjat lägessituation så skall det redan finjusteras, hehe.

fan, jag som trodde jag skulle finna ro med att spela golf och paddla kajak :gnissla -det är ju bara glömma...comeback måste ske till våren!!

Ja det är ju i alla fall minst 3000 spänn mindre än Ducatis raceorginal...:rolleyes:

Finns fin-fina grejjor från Tamburini.
Runt 5 papp för hela skiten...köööp !!!

:D :D :D kaxputte......

Såg bra, tack för tipset! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...