Ducati 1098/1198 tråden!

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Jag skall eventuellt sälja mitt skrot, om det nu finns några wannabees i tråden :tummenupp

Nja, hoj har jag redan, men hur ser det ut med tillbehör...?

Passar på å lägger in en bild från Gelleråsen den 6:e augusti, tagen av 3757 (hoppas jag inte begår nåt copyrightbrott nu...)
Kändes lika skönt som det ser ut, sen att jag bromsar upp tjejen bakom e en annan sak...:rolleyes:

Bifogat

• Gelleråsen 4-4.JPG
    Gelleråsen 4-4.JPG
    174.4 KB · Visningar: 137

Aghili Racing

Aghili racing..custom racebikes.
Gick med
15 Jun 2005
Hoj
HRC cbr 1000rr
Har en fråga;

Hur mycket sticker era gaffelben upp ur styrkronan? Hur många "ränder" syns över styrkronan?

Enligt verkstadshandboken (sektion G2 sid 20) skall gaffelbenen monteras så att måttet mellan undre styrkronans underkant och gaffelbenets överkant blir 29,6 cm.
Mina sitter betydligt högre upp, dvs cykeln är sänkt fram.

Vet att det är vanligt på tex Aprilia Mille för att få en snabbare styrning men vill gärna veta exakt vad som gäller innan jag bestämmer mig för hur det skall se ut på min hoj.

PP

enligt säkra källor från öhlins så är det rätta måttet 28,2cm från nedre kanten från undre kronan till gaffel benets övrekant, där oket fäster,då blir det ca 7 mm som sticker ut från övre krona, men det som sticker ut kan variera lite beroende på förspäningen, så det viktiga måttet är det som jag nämnde först. lycka till :tummenupp

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Kanon, tack! :tummenupp Ska genast hämta måttbandet...

PP

PS. Hörrni andra 1098-åkare, skall tråden leva vidare på att Gixxeråkare gör inhopp o hjälper till med 1098-frågor. Nån mer som lever på tråden? :confused: DS.

enligt säkra källor från öhlins så är det rätta måttet 28,2cm från nedre kanten från undre kronan till gaffel benets övrekant, där oket fäster,då blir det ca 7 mm som sticker ut från övre krona, men det som sticker ut kan variera lite beroende på förspäningen, så det viktiga måttet är det som jag nämnde först. lycka till :tummenupp

Aghili Racing

Aghili racing..custom racebikes.
Gick med
15 Jun 2005
Hoj
HRC cbr 1000rr
Kanon, tack! :tummenupp Ska genast hämta måttbandet...

PP

PS. Hörrni andra 1098-åkare, skall tråden leva vidare på att Gixxeråkare gör inhopp o hjälper till med 1098-frågor. Nån mer som lever på tråden? :confused: DS.

det var så lite så, kul att kunna hjälpa till:) , delar garage m min bror som har 2 st 1098 or , så man har väl snappat upp lite info av honom.

ps det är alldeles för lite bilder i den här tråden!!

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport

Hade inget bra svar på din fråga:rolleyes:
Ytterligare en gixxeråkare som kanske drömmer om en riktig hoj, vad gör dom annars härinne:D

Vilka ska till Gelleråsen på Onsdag??

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Får passa, e uppe i Jämtland o mördar älgar :kulspruta Blir nog ingen banåka förrens nästa säsong. Men då blir det med puckar o nice lackade kraschkåpor e tanken :yoparty

Håller med Aghili Racing, de e för lite bilder här på tråden. Va de inte du som peppade till mer bilder på Duccar i nån annan tråd förresten?

Hade inget bra svar på din fråga:rolleyes:
Ytterligare en gixxeråkare som kanske drömmer om en riktig hoj, vad gör dom annars härinne:D

Vilka ska till Gelleråsen på Onsdag??

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Håller med Aghili Racing, de e för lite bilder här på tråden. Va de inte du som peppade till mer bilder på Duccar i nån annan tråd förresten?

Håller oxå med!!
Nej, det känner jag inte till:rolleyes:

Får slänga in en då...hamna visst framför nåns lins igår på "Bulten":D

Bifogat

• thumbnailCAYCOTXW.jpg
    thumbnailCAYCOTXW.jpg
    43.5 KB · Visningar: 127

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Kan bidra med en liten bild!

Bifogat

• IMG_7953.JPG
    IMG_7953.JPG
    148.6 KB · Visningar: 81

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Hur många 1098:eek:r får man se på Gelleråsen imorgon då?:)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hur många 1098:eek:r får man se på Gelleråsen imorgon då?:)

Hmm, tyvärr inte min...:rolleyes:

Osså har det blivit ett litet avatar-byte ser jag ! Trevligt! :tummenupp

Inte min fruga dock, men regerar på bankörningarna gör hon :tummenupp

E hon i samma gäng som hon som ligger efter mig på min avatarbild? Det var ett gäng tjejer som var rätt duktiga som var på Gelleråsen dels i maj på smc broms o kurv o sen på SDK banåkning den 6 augusti...

Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Passar på å lägger in en bild från Gelleråsen den 6:e augusti, tagen av 3757 (hoppas jag inte begår nåt copyrightbrott nu...)
Kändes lika skönt som det ser ut, sen att jag bromsar upp tjejen bakom e en annan sak...:rolleyes:

kör man som en sopa så kanske man borde hålla åt sidan och inte blockera ALLA på hela banan eftersom du var klart långsammast så borde du ha stannat i depån eller hemma :mad:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
JAHAA, det var du som låg bakom!? Jag som alltid trott att du var en karl...:rofl Men jag måste ge dig en kredit - du e söt i skinnställ :D

kör man som en sopa så kanske man borde hålla åt sidan och inte blockera ALLA på hela banan eftersom du var klart långsammast så borde du ha stannat i depån eller hemma :mad:

Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Allt är bara på skoj Peter :pannkyss

Tyckte att det var på tiden att jag förlät ditt svek som gick från TL till Ducatin :D och hur gör man det bäst? jo genom att vara elak :tungan

Nog om det satan va snygg den är ducatin som du böt till :kär och rätt tufft av dig att ta med den till Banan nästan direkt :tummenupp

Med lite tur så kanske jag får se den nästa sommar på någon körning :)

Ok, back to topic;

Eftersom du inte har en enda smilande gubbe i dina meddelande så börjar jag tro att du menar vad du säger.
Om det är så tråkigt kan jag bara säga - nej jag var inte långsammast, och jag släpper alltid om på rakan om jag märker att det finns snabbare förare bakom, självklart, vilket jag även gjorde vid det tillfället som bilden e tagen. Duccetjejen kan nog intyga.
OM jag hade varit långsammast - hade jag inte fått köra då, eller vad menar du? Det är väl alltid någon som e långsammast eller...blir inte många kvar på banan efter en stund om den långsammaste alltid skall tas av banan...:rolleyes:
Om jag hade kört som en sopa så hade nog ansvariga och övriga deltagare sagt till...
Sen undrar jag hur du kan ha så mycket åsikter om mig på en Duccekörning, du kör TLS, eller hur, och såg ingen sån på Ducceklubbens bandag...

Nu har vi aldrig träffats, bara hört av varandra på TL-tråden förut, men dra ett pm om du vill diskutera vidare av någon anledning.

Mvh Peter

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Ha,ha det va som f-n, då e de jag som får skämmas lite för att jag blev för allvarlig!:rodnar Du har ju alltid varit tuff att trådfajtas med....:)

Min hoj (TLS:n) står ju för försäljning i butiken nu, och det känns faktist hårt att se den efter allt jobb. Den blev sååå skön att köra när allt var klart...

Vore kul att träffas på bankörning nästa säsong. Kul att se din hoj, du har ju minst sagt lagt ned en hel del kärlek :tuttar (o pengar) på den!

PP

Allt är bara på skoj Peter :pannkyss

Tyckte att det var på tiden att jag förlät ditt svek som gick från TL till Ducatin :D och hur gör man det bäst? jo genom att vara elak :tungan

Nog om det satan va snygg den är ducatin som du böt till :kär och rätt tufft av dig att ta med den till Banan nästan direkt :tummenupp

Med lite tur så kanske jag får se den nästa sommar på någon körning :)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka