Ducati 1098/1198 tråden!

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
När jag var i Linköping o körde berättade de att om man kör på deras torsdagskörning var det orginalsystem som gällde... Spelade ingen roll om man hade DB-killers, det skulle vara orginal.
/Hanna

De säger det ja.... men en ducce med termisar och db-kollers funkar.
Själv hade jag Akras slip-ons, men körde tisdagar. Då är det andra regler.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Tack för hjälpen! :tummenupp Det blir SBK-kåpor :yoparty

Jag har fortfarande inte hittat;
- Kraschpuckar till framjulsaxeln.
- Dubbelbubbelkåpa med klart glas. (Ska passa Polidoms kåpor)

Nån som kan tipsa?

Peter

Nu några frågor;
1. Får jag ut något av större luftkanaler om jag inte byter system?
Större luftkanaler gör förmodligen en del.. Orginalen är f*n skitsmå!

2. Går det att justera ECU om jag gör det ?
JAPP! Snacka med TomTom. Han kan ju iallafall se till att mappen är helt rätt. Uppenbarligen så finns det en del att hämta som jag förståt det.

3. Byte av luftfiler antar jag behövs i så fall, vilka eftermarknadsprylar finns det?
Jag känner bara till DP´s egna.. Faktiskt så måste jag säga att här tror jag inte du hämtar någon effekt direkt. Ducati´s luftfilter brukar vara ganska OK.

4. Nödfråga: Är det I PRAKTIKEN ett problem för de som kör bana med Termisas eller helssystem att ljudnivån riskerar att diska dem på olika banor?
En mycket liten risk i så fall. dB-killers ingår i vilket fall till helsystemet från Termignoni och jag har inte sett någon som blivit kuggad med det på någon bankörning/tävling. Jag har hört EN anmärkning och då stoppade personen i fråga i sina killers och allt var frid och fröjd.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
ha,ha - ok, jag får väl tjuvkika i ditt depåtält innan jag kaxar upp mig :D

BoTT, ja gärna, men jag ska vara ödmjuk, har inte licens idag och planen är att ta den i början på säsongen. Så en sak i taget!
Men om allt går bra och det går att köra något enstaka race så vill jag gärna göra det.

E det du med den snygga mössan?! :D Rätt nummer i så fall! :tummenupp

Bra:tummenupp Når det gjelder å vinne depoet tror jeg du vil få problemer - det er min jobb:tuttar Sjekk siste Motorrad:) Skal du kjøre BoTT?

Last edited:

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
BoTT, ja gärna, men jag ska vara ödmjuk, har inte licens idag och planen är att ta den i början på säsongen. Så en sak i taget!
Men om allt går bra och det går att köra något enstaka race så vill jag gärna göra det.:tummenupp

Självklart ska du prova på BOTT nästa år :tummenupp

Håll utkik efter licenskurser till våren och passa sen på att träna på alla Ducce klubben bandagar.

Sen ses vi på banan :)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Vet inte hur fort licenskurserna tar slut, jag antar att man bör ligga på redan nu? Jag kollar runt med klubbarna runt Gelleråsen och Sviestad och hoppas på napp. :)
Nån här på tråden som har ett konkret kurstillfälle att tipsa om så säg till snälla! :fakta
Sen en fråga, visst e Ducceklubben anslutna till Svemo och räknas som tävlande klubb? Så jag kan lösa ut licensen, eller måste jag bli medlem i annan tävlande klubb?

PP

Självklart ska du prova på BOTT nästa år :tummenupp

Håll utkik efter licenskurser till våren och passa sen på att träna på alla Ducce klubben bandagar.

Sen ses vi på banan :)

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
ha,ha - ok, jag får väl tjuvkika i ditt depåtält innan jag kaxar upp mig :D

Men om allt går bra och det går att köra något enstaka race så vill jag gärna göra det.

E det du med den snygga mössan?! :D Rätt nummer i så fall! :tummenupp

Jepp, det er meg:yoparty Selvfølgelig skal du stille i BoTT, eneste serien i Skandinavia hvor det sosiale er viktigere enn det som skjer utpå banen:) Og ja det er mulig å kjøre enkeltrace

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Vet inte hur fort licenskurserna tar slut, jag antar att man bör ligga på redan nu? Jag kollar runt med klubbarna runt Gelleråsen och Sviestad och hoppas på napp. :)
Nån här på tråden som har ett konkret kurstillfälle att tipsa om så säg till snälla! :fakta
Sen en fråga, visst e Ducceklubben anslutna till Svemo och räknas som tävlande klubb? Så jag kan lösa ut licensen, eller måste jag bli medlem i annan tävlande klubb?

PP

Det är inte fel att ligga på redan nu ang. licenskurser.

Vad jag vet så ska det gå bra att lösa ut licensen på Ducce klubben :)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka