NoRegrets
BadKharma
- Gick med
- 24 Feb 2006
- Ort
- Älta
- Hoj
- Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Hej Ducatister, ungefär hur många 1098 är det sålt i Sverige. I denna tråd visar sig väl max 5 st!? Gammelducati står på min önskelista, en 916SP 94/95 har någon information om hur många sådana det finns reggade här.
Grubblar lite efter att ögnat igenom denna tråd lite, varför ska det bytas ut så mycket grejer. Har inte ingenjörerna och designfolket gjort ett bra jobb. När tidningar och liknande testar hojarna och lovordar dessa så är det väl i originalskick. Är ni ej nöjda med produkten!
Är det bara bling bling faktorn som ska tillfredställas?
Ha det gott, en 996/998R kan vi skriva upp på önskelista ochså.
World Superbike 1988 till 2002, gamla reglementet. Toyman med en 851SP3 i garaget
De som kör bana byter ju ut snygga kåpor med posörkvalitet mot fula med rejskvalitet. De som kör brudar (som jag då...) vill ha posörkvalitet...så att mycket kålfiber blir det. Systemet ska ju bytas, men det gör ju alla på alla hojar så fort de beställs. Det mesta handlar om bling, eftersom det inte spelar någon som helst roll om hojen är 2 kg lättare (nej, tro inte på skitsnacket att 2 kg eller 4 gör skillnad för Svensson som kör bana för nöjets skull...en 1/100 sek räddar inte den enorma vinsten *asg*). Lampan är kass, men det hjälps inte av att byta (har testat - den nya immar igen likförbannat...). Bra koppling kan ju vara kul att ha (det har ju varje Japs med självaktning som standard). Annars är iaf jag jävligt nöjd, även om jag inte kör min 1098:a speciellt mycket...