Kul! Intressant att du tycker det blev sån skillnad med burkar o filter mm. Det får bli nästa års projekt, med reservation för hur mycket det låter, det är ju så noga på banorna nu för tiden .
När det gäller omslutningen på tanken vid bromsning håller jag med. Jag är 193 lång och mitt enda och stora problem är just bromsningarna. Har kört en del bana och är faktiskt lite fundersam hur jag ska få till det.
Jag har gjort precis som du, flyttar ned innerknät på kåpan vid inbromsning, men det sitter en "mental" spärr att inte låta för mycket tyngd vila där, vilket får till följd att jag hänger i styret och det är aldrig bra...
Grejen är att jag har redan monterat PP Tunings fotpinnesats som är justerbar och den har jag högst upp o längst fram! - o fortfarande är det tungt att flytta upp knäna.
Jobbar med en körställning där jag helt enkelt ligger an med innerlåret mot tanken o låter all vikt hamna där men jag skulle vilja sitta lite längre bak för viktfördelningens skull. Hänger du med?
Oavsett kan jag rekommendera PP Tunings fotpinnar. Köpte dem hos Grevens mc-delar efter en hel del research. Mest pinnar för pengarna om man jämför med Ducati orginal, Rizoma, NRF mfl. Finns bilder på min blogg.
I övrigt har jag med en -08, bilden e från i går o lite suddig, men jag har meckat lite med den...
PP
När det gäller omslutningen på tanken vid bromsning håller jag med. Jag är 193 lång och mitt enda och stora problem är just bromsningarna. Har kört en del bana och är faktiskt lite fundersam hur jag ska få till det.
Jag har gjort precis som du, flyttar ned innerknät på kåpan vid inbromsning, men det sitter en "mental" spärr att inte låta för mycket tyngd vila där, vilket får till följd att jag hänger i styret och det är aldrig bra...
Grejen är att jag har redan monterat PP Tunings fotpinnesats som är justerbar och den har jag högst upp o längst fram! - o fortfarande är det tungt att flytta upp knäna.
Jobbar med en körställning där jag helt enkelt ligger an med innerlåret mot tanken o låter all vikt hamna där men jag skulle vilja sitta lite längre bak för viktfördelningens skull. Hänger du med?
Oavsett kan jag rekommendera PP Tunings fotpinnar. Köpte dem hos Grevens mc-delar efter en hel del research. Mest pinnar för pengarna om man jämför med Ducati orginal, Rizoma, NRF mfl. Finns bilder på min blogg.
I övrigt har jag med en -08, bilden e från i går o lite suddig, men jag har meckat lite med den...
PP
Oj, här har man missat att följa upp.
Jupp, det blev en ny 1098:a -08, inte den beggade S:en (den var något dyr, speciellt då den var lite lagad efter lätt marksyning).
100-mila gjordes på AVA i tisdags, monterade burkarna och lät dem montera ecu, plocka bort lambdan och skicka i filtret.
Den blev oerhört mycket trevligare efter att de pillat lite på't - inte alls lika "bockig" under 4000 på hög växel, innan med standardprylarna undrade man lite när man skulle använda 6:an i normal trafik.
150 mil avverkade, och man börjar känna sig hemma - jag har bara en fundering på att ändra något, och det är fotpinnarna, skulle vilja få upp knäna en liiiiiten aning - nu får man nästan jobba för att få upp dem såpass att man får hjälp av gripsterpadsen på tanken (jag är ändå 190+ och har 34" i benlängd på brallorna).
...det blir lite tungt i inbromsningarna, har märkt att man kan slököra lite och låta kåporna hjälpa till lite, man lägger knäna mot dem - men då rycker putsnojan in lite...
Kolfibersuget börjar dyka upp med...det får bli vinternöjet tror jag.
Kolla in gulfduccen, hittade den på ducati-superbikes.com - det är bland det coolare man sett.
/J