Ducati 1098/1198 tråden!

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Får man fråga varför? För mycket cykel, för lite pengar, alla stirrar på dig när du körde den eller vad? :va

Slängde ut å testa intresset, då får man stå sitt kast när en köpare dyker upp...haha! Ingen som helst anledning, men det är väl alltid kul att byta... Just nu vet jag inte vad nästa steg blir... :)

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Antar att du jobbar på AVA MC :D
Såklart har jag sett kampanjen, den är ok!

Shit i helvete, har du slagit till på en 1198s Corse?? :drool
Här velas det nu mellan 1198 vs 1198s..!

Jo, jag jobbar där. Vi kommer satsa hårdare på Ducati framöver och jag kommer vara ansvarig för Ducati hos oss. Hade dock länkat till Ducatis egna kampanjsida om den funnits när jag svarade, men vi hann lägga upp infon tidigare.

Jag har väl inte slagit till kanske, men vi har en Corse i butiken som kommer bli demo så fort snön försvinner! Så man kan säga att jag "har tillgång" till den..

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
och förra tisdagen blev min ducati 1198s stulen i lund :( ...inte ens 1 år gammalQUOTE]

:mad: Lider med dig, jag vet inte om man kan "hålla utkik efter den" då den troligtvis slaktas ganska omg. :krama

Hur funkar det med f-bolag när det är en såpass ny cykel, avskrining osv? :krama

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Tack:D Alla säger att det är tjej varianten men vill ha en hoj som är något lugnare på gatan, tycker att k5an är väldigt krallig och vill göra sitt istället för att göra som jag vill! Kanske skulle passa mig bättre med mindre effekt. I övrigt är det skillnad på bromsar fjädring osv? Eller är det en 1098 med mindre motor?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tack:D Alla säger att det är tjej varianten men vill ha en hoj som är något lugnare på gatan, tycker att k5an är väldigt krallig och vill göra sitt istället för att göra som jag vill! Kanske skulle passa mig bättre med mindre effekt. I övrigt är det skillnad på bromsar fjädring osv? Eller är det en 1098 med mindre motor?

1098:an är rätt snäll som den är. :)

848:an har lite annan fjädring (lite mjukare satt vad jag hört, obekräftat dock), lite sämre bromsar (det är galet potenta monoblock-ok på 10/1198) och motorn.

Det är våtkoppling på 848:an med - en del föredrar det, vi andra går igång på maraccas-konserten mellan benen. :hihi

Jag tror jag skulle vara snabbare på 848:an, men vad fan... :yoparty

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Många som säger att man bär på extra vikt med en 1098 eller 1198, men vet inte, ska till ava imorn och provsitta lite och testa ens om twin är något för mig!

Tack för hjälpen!

848:an har lite annan fjädring (lite mjukare satt vad jag hört, obekräftat dock), lite sämre bromsar (det är galet potenta monoblock-ok på 10/1198) och motorn.

Det är våtkoppling på 848:an med - en del föredrar det, vi andra går igång på maraccas-konserten mellan benen. :hihi

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Haha okej, ska försöka komma ihåg det imorn! Hört att det är klart svårare att anpassa sig till det. Tänker på motorbromsen och det hela!

:fail

Klart det är, gillar man inte twinnar har man bara fel uppfattning om vad motorcyklar handlar om. :fakta :D

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Halloj grabbs...efter lite tillfällig sinnesförvirring har jag insett att en italienska behåller man, så det blir ingen försäljning. :)

Jag har från början sneglat på att få bort det anskrämliga plasthärket skylten hänger i...de blir ju så oerhört mycket sexigare utan...och med ducceklubbens skyltfond är ju eventuella böter lösta (ev. ombesiktning får man räkna med dock).

Någon som provat denna (yellow duc)?

http://www.ducati.ms/forums/showthread.php?t=49850

Är inte alltför sugen på att börja klippa kablar och borra i pärlan...men det skulle bli rätt bra med skylten där (om den får plats, våra är väl lite högre än jänkarnas), och sätta någon form av blinkerslösning i ventilationshålen på sidorna av baklyset.

Bu, bä, någon som har testat?

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Schweeet! Det verkar vara justerbar vinkel på dem, tyvärr verkar de vara slut i lager...
Beställ, testa och återkom med resultatet! :tummenupp

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
De e bra hett där mellan grenrören, hoppas plasten tål det... :)

Halloj grabbs...efter lite tillfällig sinnesförvirring har jag insett att en italienska behåller man, så det blir ingen försäljning. :)

Jag har från början sneglat på att få bort det anskrämliga plasthärket skylten hänger i...de blir ju så oerhört mycket sexigare utan...och med ducceklubbens skyltfond är ju eventuella böter lösta (ev. ombesiktning får man räkna med dock).

Någon som provat denna (yellow duc)?

http://www.ducati.ms/forums/showthread.php?t=49850

Är inte alltför sugen på att börja klippa kablar och borra i pärlan...men det skulle bli rätt bra med skylten där (om den får plats, våra är väl lite högre än jänkarnas), och sätta någon form av blinkerslösning i ventilationshålen på sidorna av baklyset.

Bu, bä, någon som har testat?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...