Ducati 1098/1198 tråden!

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Sett att det finns mörkt kåpglas likt orginalet, men vart köper man sånt?
Nån som har tips på sida/företag?
 

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Ort
-
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Vill höra lite om era erfarenheter från ducati stockholms verkstad.
Måste lämna iväg donnan på service för kamrem och årsservice.
Är dem dugliga eller finns det någon annan i Uppsala/stockholms trakten som är bättre?
//P
 
Last edited:

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Vill höra lite om era erfarenheter från ducati stockholms verkstad.
Måste lämna iväg donnan på service för kamrem och årsservice.
Är dem dugliga eller finns det någon i Uppsala/stockholms trakten som funkar?
//P

Vet inte varför de inte skulle vara dugliga? Har handlat och servat på Ducati Sthlm i 8 år utan problem. :tummenupp
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Vill höra lite om era erfarenheter från ducati stockholms verkstad.
Måste lämna iväg donnan på service för kamrem och årsservice.
Är dem dugliga eller finns det någon annan i Uppsala/stockholms trakten som är bättre?
//P

Du hittar inte mekaniker i 08-trakten än Johan och Johan på Duc Stockholm. Grabbsen har många års erfarenhet av Ducati och är båda entusiaster.

Närmaste utanför 08-trakten blir Janne i Arboga som vunnit bästa Ducati mekaniker priset. Killen är så minutsiös att det gränsar på sjukligt. Italia Bike center heter stället och han är otroligt grym och lättheten själv att snacka med.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jag har servat på AVA och det har fungerat bra. Bra bemötande.

Däremot tycker jag du skall ringa runt o kolla kostnaden, be att få ett fast pris så du kan jämföra.
Be dem speca om de byter kamremmen, vad det kostar, delar och arbete för sig så får du se... :)

Peter

Vill höra lite om era erfarenheter från ducati stockholms verkstad.
Måste lämna iväg donnan på service för kamrem och årsservice.
Är dem dugliga eller finns det någon annan i Uppsala/stockholms trakten som är bättre?
//P

Fick hem den här i veckan - dra åt h-vete va snygg den va! Lite upphöjd, bra passform, kraftig och stabil mm.

http://cgi.ebay.co.uk/Double-bubble...em&pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3cabfb2a64

Köte den däremot på auktion, inte fast pris, och betalade ca 300 kr för den. Var jätteglad och glömde kolla frakten från England... :rolleyes:

Kostade totalt 650:- innan jag hade den i handen.

P

QUOTE=Perra72;4737110]Sett att det finns mörkt kåpglas likt orginalet, men vart köper man sånt?
Nån som har tips på sida/företag?[/QUOTE]
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det börjar dra ihop sig till att trolla fram nytt gummi till italienskan...och det velas. :gnissla

OEM-däcken (sc pro) har lirat bra, upplevdes som halkiga på blöt bana, elaka släpp utan värst mycket gaspådrag, bambi på hal is, etc, annars har de aldrig upplevts obehagliga, bakdäcket slits dock *fort*, tittar man på gasrullen på en raksträcka så kan man mäta slitaget. :hihi
Så vad skall man åka på, bana lär det bli...och jag åker ogärna i regn så det behöver inte prioriteras.

Metzeler Sportec M5?
Pirellis nya Rosso/Rosso Corsa?
Power pure?

Något annat, input uppskattas.
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Mm, ok, där fanns det ju en del...:va
Ingen van ebay köpare, nåt man bör tänka på?
Skulle även vilja ha svarta nitar/skruvar till...för det ingår väl inte?

*Regga dig på ebay
*Regga dig på PayPal
*Kolla säljarens info om du är tveksam, läs feedback om det finns "minus" (ibland är köperen mer än lovligt spånig också)
*Är du tveksam till banköverföring, handla bara av de som accepterar PayPal.
*Maila säljaren innan köp om du saknar nån info.
Sök, snoka, leta, köp! :tummenupp

ebay.de: sjukt mycket ducceprylar
ebay.co.uk: bra valuta att shoppa i just nu
ebay.com: undvik dyra saker från USA, men det finns annorlunda/coola småprylar.

ebay= din bästis i cyberspace :)
 

Lee.friedlander

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2010
Ort
saxtorp
Hoj
ducati superbike 848 KTM 625smc
Hej mina duccevänner! Har planer på att byta upp mig från monster 696+-09 till en 848 och tänkte höra med er som vet och äger en sådan om lite info om hojen.
Att läsa om dom i tidningar och dylikt är som att läsa en bibel med dyseleksi.
Vill höra från er som kan,vet,äger och kört en sån några fler timmar än jornalister.
T.ex om dolda fel, försäkring och mycket annat, och även hur bra den är.

Tack på för hand(s)(gas)
 

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Håller med dig om AVA, klart bästa stället jag har lämnat in hojjen. De är alltid trevliga och har aldrig haft problem med hojjen. Nyligen så lämnade en kompis in sin hoj och hade problem med att bränslet inte kom in. Det var väldigt akut för vi ska till Sundsvall på tisdag och köra på banan. Efter en massa letande och felsökande så ringde de honom 3 dagar efter att han lämnat in den, det kallar jag service!

Nicklas blev dagens hjälte! :yoparty

Jag har servat på AVA och det har fungerat bra. Bra bemötande.

Däremot tycker jag du skall ringa runt o kolla kostnaden, be att få ett fast pris så du kan jämföra.
Be dem speca om de byter kamremmen, vad det kostar, delar och arbete för sig så får du se... :)

Peter



Fick hem den här i veckan - dra åt h-vete va snygg den va! Lite upphöjd, bra passform, kraftig och stabil mm.

http://cgi.ebay.co.uk/Double-bubble...em&pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3cabfb2a64

Köte den däremot på auktion, inte fast pris, och betalade ca 300 kr för den. Var jätteglad och glömde kolla frakten från England... :rolleyes:

Kostade totalt 650:- innan jag hade den i handen.

P

QUOTE=Perra72;4737110]Sett att det finns mörkt kåpglas likt orginalet, men vart köper man sånt?
Nån som har tips på sida/företag?
[/QUOTE]
 
Last edited:

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
En liten fundering gott folk..

Har monterat ett par termisar på min 1198 samt ECU och luftfilter.. Behöver TPS:n justeras också??

MVH

Min erfarenhet säger att de brukar vilja köra maskinen och justera lite man jag är inte säker på om de gör något med tps:n så jag kanske skall vara tyst... :glömdet
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Det verkar som det snackas 848 här i tåden också, är ruggit sugen att byta bort min Superduke för en 848.

Varför, varför inte?

Hjälp mig sluta vela.

/A
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det verkar som det snackas 848 här i tåden också, är ruggit sugen att byta bort min Superduke för en 848.

Varför, varför inte?

Hjälp mig sluta vela.

/A

Är du beredd att offra allroundfaktorn och någorlunda vettig sittställning...och en hoj som håller fan på fortkörningstendenser någorlunda (sporthojar är ju rent av trista under 140...) - för att få en hoj som är lite stekigare, lite mer lämpad för storbanan.

Go for it.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
En liten fundering gott folk..

Har monterat ett par termisar på min 1198 samt ECU och luftfilter.. Behöver TPS:n justeras också??

MVH

TPS´n behöver nollas med Ducatis serviceverktyg när du byter ECU för att motorn skall gå helt rätt. Fixas på 5 min på serviceställe med Ducati auktorisation. Ingen faktikst justering krävs.. Programvarugrej.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top