Ducati 1098/1198 tråden!

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Är du beredd att offra allroundfaktorn och någorlunda vettig sittställning...och en hoj som håller fan på fortkörningstendenser någorlunda (sporthojar är ju rent av trista under 140...) - för att få en hoj som är lite stekigare, lite mer lämpad för storbanan.

Go for it.

Med tanke på att Mona tar över i höst så kommer jag nog behöva ngt stekigt som tröst.

Är 848 oduglig som gatrejser?

Jagar provkörning, tror ni kraften räcker? 990 österrikare vs. 848 italjenska.

Försäkring 47 000 (Gjensidige) Hel/hel rimligt? 30+ och zon 4, känns saftigt.

Måste väl gå att få ner lite?

/A
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kraften är väl sammalika, kolla med Folksam, de är de enda som kunde ge mig en vettig premie på 1098:an. :)
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Kraften är väl sammalika, kolla med Folksam, de är de enda som kunde ge mig en vettig premie på 1098:an. :)

Liten och smidig känndes den iaf när jag torrbröt nere på DucatiSTHLM, det verkar som Arboga kommer ha den för demo 2 dagar i Juni, känns premium som fan när man måste vänta för ett test.

Folksam va mkt billigare. 14 hel/hel eller 1900:- /mån avställningsbar.

Enda problemet är separationsångesten från Österrikarn, jag vill inte ångra mig.

/A
 

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Med tanke på att Mona tar över i höst så kommer jag nog behöva ngt stekigt som tröst.

Är 848 oduglig som gatrejser?

Jagar provkörning, tror ni kraften räcker? 990 österrikare vs. 848 italjenska.

Försäkring 47 000 (Gjensidige) Hel/hel rimligt? 30+ och zon 4, känns saftigt.

Måste väl gå att få ner lite?

/A

Betalar ~11.000 hel/hel hos Folksam. Ring alla, gärna 2 ggr.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Tack, det ska jag göra. Hur långt bort ligger "leksaksrondellen" vet du i vilken försäkringszon du bor?

/A

Du gick in på huvudkontoret med angolatröjan på och förklarade att du behövde en försäkring som fixade bombarrepor på bulten, right? :)
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Du gick in på huvudkontoret med angolatröjan på och förklarade att du behövde en försäkring som fixade bombarrepor på bulten, right? :)

Eller så spelade jag Micke Rickfors i bakgrunden och snackade om Go-kartåka med varmkorv i SMC-regi, det är nästan samma lika.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Liten och smidig känndes den iaf när jag torrbröt nere på DucatiSTHLM, det verkar som Arboga kommer ha den för demo 2 dagar i Juni, känns premium som fan när man måste vänta för ett test.

Folksam va mkt billigare. 14 hel/hel eller 1900:- /mån avställningsbar.

Enda problemet är separationsångesten från Österrikarn, jag vill inte ångra mig.

/A

Helt ok premie ändå, jag slantar 1800/månad hel avställningsbar för 1098:an....bor i en billigare zon än dig. :)

Haka på provkörning den 6:e på Italia, jag bjuder på skitsnack och en röd 1098:a att dregla över. ;)
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Hon e ju tjej ju, FUSK! :tuttar

Jag har damställ, det borde gå att använda som skäl för rabatt?

Nästa detalj att bocka av, helsystem vs slip-on? PowerCommander eller inte?

Nära nu när man fått testa å allt.

47



/A
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag har damställ, det borde gå att använda som skäl för rabatt?

Nästa detalj att bocka av, helsystem vs slip-on? PowerCommander eller inte?

Nära nu när man fått testa å allt.

47



/A

Skulle jag göra om det igen (har DP's race ecu och Termi slippisar) så skulle jag shoppa helsystem/slipon av det fabrikat man vill ha (kostnadsfråga), och sedan låta Hypertrick (TomTom här välan?) mappa originalboxen.

PC är helt meningslöst, du får originalsprutet omjusterat.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Skulle jag göra om det igen (har DP's race ecu och Termi slippisar) så skulle jag shoppa helsystem/slipon av det fabrikat man vill ha (kostnadsfråga), och sedan låta Hypertrick (TomTom här välan?) mappa originalboxen.

PC är helt meningslöst, du får originalsprutet omjusterat.

Tack, nu blev prislappen på flångnytt bättre, helsystem är ett måste, vad finns utöver akra och termi?

Edit:

Där kunde man ju läsa följande:

For power there is no reason to get the full system, blue is slipon and red full system

Det blir billigare och billigare att köpa 848 :)
/A
 
Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Kolla med som sagt med www.hypertrick.net om trim på 848:an. Tom är hovleverantör av Ducatichip/mappning och har många mycket nöjda åkare i kundsäcken. Killen kan mappa direkt i ECU´n på hojen och han gör det mycket bra! Du slipper handla PC5 och får både bränsle och tändning inställd till just din hoj.

Rekommenderas MYCKET över pc eller nemisis. Kolla in reports på sidan så ser du varför. Han gjorde min SPS och den blev grymt bra.
 
Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Kolla med som sagt med www.hypertrick.net om trim på 848:an. Tom är hovleverantör av Ducatichip/mappning och har många mycket nöjda åkare i kundsäcken. Killen kan mappa direkt i ECU´n på hojen och han gör det mycket bra! Du slipper handla PC5 och får både bränsle och tändning inställd till just din hoj.

Rekommenderas MYCKET över pc eller nemisis. Kolla in reports på sidan så ser du varför. Han gjorde min SPS och den blev grymt bra.

Garantier ryker om man pillar i ECUn förstås?

/A
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Kör SF själv men tänkte låna tråden lite då svaren ang DTC jag ställt verkar ha uteblivit.

Here we go..

DTC, 8 lägen, vilket läge rekommenderas? Lite av en dum fråga då det ju självklart påverkas av körstil, tempratur, däckens skick, underlag bana eller gata.

Jag har börjat på 8:an, gått ner till 6:an, provat gasa på grusväg så den normalt spinner, där ser man hur systemet snällt och fint går in och "rättar" så att man bara kan köra vidare. Lite imponerande och ett ganska bra "stödhjul" när man kör.

En vanlig hoj har man ingen DTC på och då ligger ju ansvaret ännu mer på föraren.
Vad har ni lärt er av DTC:n?

Gissar att den fortfarande wheelar och ger samma fulla effekt oavsett vilket läge man har (iaf under 8) och att man har mest "skydd" på högsta nivån 8 jämfört med nivå 1.

Vi börjar så, fler frågor lär komma...
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Japp. Men de ryker om du stoppar på en PC5 också. Skillnaden är ju att Tom kan återställa din ECU om du skulle lyckas granata motorn.

Låter ju som att man kan "komma undan" om man låter denne Tom justera.

Helsystem från Akra i titan (för färgerna så klart) landar på 24 000 mot Termis för 30 000

Blir lunchdejt på DucatiSTHLM imorrn.

/A
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top