Ducati 1098/1198 tråden!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Låter ju som att man kan "komma undan" om man låter denne Tom justera.

Helsystem från Akra i titan (för färgerna så klart) landar på 24 000 mot Termis för 30 000

Blir lunchdejt på DucatiSTHLM imorrn.

/A

:metal - Kör hårt, livet är för kort för att fjolla runt, men ta en 1198 när du ändå håller på. :fakta :D
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
:metal - Kör hårt, livet är för kort för att fjolla runt, men ta en 1198 när du ändå håller på. :fakta :D

Med mina 52kg fullkittad inkl hjälm och ryggsäck behövs ingen 1198.

Lillen får det bli, mer slantar till däck, sås och bandagar är melodin.

/A
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
För ärlighetes skull så tror jag en 848 har mycket mer potential än vad jag skulle klara också, men jag skulle nog snegla på 1098/1198 om jag köpte den lilla och tänka "what if". Det gjorde jag på 748:an jag hade tidigare och köpte därför SPS´n och har inte ångrat mig en enda minut.

Just nu blundar jag bara när jag ser 1098/1198, för "ha" behovet stiger..
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
För ärlighetes skull så tror jag en 848 har mycket mer potential än vad jag skulle klara också, men jag skulle nog snegla på 1098/1198 om jag köpte den lilla och tänka "what if". Det gjorde jag på 748:an jag hade tidigare och köpte därför SPS´n och har inte ångrat mig en enda minut.

Just nu blundar jag bara när jag ser 1098/1198, för "ha" behovet stiger..

Men det skiljer 50 000 upp på storebror? Någon som sponsrar?

/A
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Men det skiljer 50 000 upp på storebror? Någon som sponsrar?

/A

Skippa lull-lullet...ebayshoppa ett par slippisar, och låt TomTom mappa senare när det ramlar in oväntade slantar. Behöver du *verkligen* extra hjul, etc?

En standard 1198 är mer hoj än en hottad 848. :fakta
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Skippa lull-lullet...ebayshoppa ett par slippisar, och låt TomTom mappa senare när det ramlar in oväntade slantar. Behöver du *verkligen* extra hjul, etc?

En standard 1198 är mer hoj än en hottad 848. :fakta

Standard 1198 gör sig inte bra på go-kartbana där jag oftast får nöja mig att rasta cykeln.

Småbarnsfarsa får vara glad att ens få titta på ny cykel, dumt att köpa 300cc extra som jag eg bara behöver på internet.

Dyrare med försäkring osv osv osv.

Extra fälgar är en bra försäkring att få ut ngt av bandagar när det regnar, skönt att smeta på regndäck och inte behöva va livrädd.

"det finns inget dåligt väder bara dåliga däck" som dom säger på dagis.

/A
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sporthojar göre sig icke bra på kartbanor. PunGt. Du slingrar dig. :fakta :hihi Du har redan en av de bättre hojarna för sådant, om något skulle du i så fall snegla på en 690. ;)

Regndäck som gatåkare, näääänäää...är det inte bara att ta det lite vackert? :crash
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Sporthojar göre sig icke bra på kartbanor. PunGt. Du slingrar dig. :fakta :hihi Du har redan en av de bättre hojarna för sådant, om något skulle du i så fall snegla på en 690. ;)

Regndäck som gatåkare, näääänäää...är det inte bara att ta det lite vackert? :crash

Blir 7 bandagar i år, köper jag regndäck+fälgkit så regnar det 0 dagar skiter jag i det regnar det 5. :murpys_law

Nu blir jag ju lessen när ni säger att 848an inte håller måttet, då kan jag ha österrikarn kvar och busa bakhjul helförsäkrat 4000/år.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Nu blir jag ju lessen när ni säger att 848an inte håller måttet, då kan jag ha österrikarn kvar och busa bakhjul helförsäkrat 4000/år.


(det är lite det jag tänker med, skall du byte är det ju inte läge att fega, duken är ju en skoj buse, varför fega ur om det skall bytas, du behöver tröst när Toblerona kommer till makten).
 

sportbike

Guest
Nu blir jag ju lessen när ni säger att 848an inte håller måttet, då kan jag ha österrikarn kvar och busa bakhjul helförsäkrat 4000/år.

848 håller måttet, var så säker.
Jag tycker det är roligare att köra hoj än att vara passagerare, underförstått, köp inte mer maskin än att det är du som bestämmer.
Veckans citat!
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
848 håller måttet, var så säker.
Jag tycker det är roligare att köra hoj än att vara passagerare, underförstått, köp inte mer maskin än att det är du som bestämmer.
Veckans citat!

Tack. Äntligen någon som är i min ringhörna, ni som sett min späda lekamen förstår varför 848 kommer bli dretbra.

Liten och smidig och framförallt tillräckligt med mos, jag tar hellre ut 70% av 848 än 50% av en 10/1198

/A
 

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Har en k5a 1000 och en 848a, visst är det mer krut i 1000cc hojjen men på banan så var det fan så mkt roligare med en 848a, dödade de flesta 1000cc hojjarna in i kurvorna och ut ur de också. Gillar du att svänga snabbt och kunna hantera hojjen snabbare så rekommenderar jag verkligen 848an. Det enda som jag kände är väl att kraften inte riktigt räckte till på rakan då 1000cc hojjarna drog förbi. Tar du inte 1098/1198 så får du 4k över om året från försäkringen och så slipper du smattrandet från kopplingen också:D Kan dock vara bra att köpa ett par monoblock ok och sätta på den. Det var den stora skillnaden som jag kände mellan dem.

Tack. Äntligen någon som är i min ringhörna, ni som sett min späda lekamen förstår varför 848 kommer bli dretbra.

Liten och smidig och framförallt tillräckligt med mos, jag tar hellre ut 70% av 848 än 50% av en 10/1198

/A
 

Tanja

Guest
Hej! Jag har en liten fundering... Vilket försäkrings bolag är bäst om man köper en 1198s?
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jänkarnas erbjuande just nu va väldigt trevligt:

Samma "check" á 20 000:- som vi får i Sverige plus:

(1) Day of Instruction with Jeff Nash and his 1-On-1 School.
Beginning May 2010, Schools will be held at The Motorsport Ranch in Cresson, Texas.

(1) Ducati E-Z Up

(1) Set of Ducati Tire Warmers

(2) Ducati Quad Chairs

(1) Swiss Made Ducati Watch*
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Blunda för amerikanska erbjudanden.. Det får vi aldrig här i europa.

Samma sak med 1098 förrut.. 1098s tri-c ägare fick i europe slipon, men i USA fick de helsystem inkl luftfilter och DP ECU.. "vanliga" 1098s köpare i sverige fick inget, medan amerikanska fick slipon eller helsystem för en låg extraavgift.

Go figure.. Dessutom var jämförelsepriserna lägre.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Blunda för amerikanska erbjudanden.. Det får vi aldrig här i europa.

Samma sak med 1098 förrut.. 1098s tri-c ägare fick i europe slipon, men i USA fick de helsystem inkl luftfilter och DP ECU.. "vanliga" 1098s köpare i sverige fick inget, medan amerikanska fick slipon eller helsystem för en låg extraavgift.

Go figure.. Dessutom var jämförelsepriserna lägre.

Miss att googla då, jag måste ju lära mig allt om nya hojjen.

5 år med Superduke vs 1 dygn med 848, känner mig sjukt vilse.

/A

En annan skön Ducati detalj, det berömda snacket om svindyra servicear och långa väntetider kan jag ju bara skratta åt.

2års servicen á 3500 inkl rembyte och småplock inom 2 veckor i högsäsong.

Överkomligt och vettig tid.

/A
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Miss att googla då, jag måste ju lära mig allt om nya hojjen.

5 år med Superduke vs 1 dygn med 848, känner mig sjukt vilse.

/A

En annan skön Ducati detalj, det berömda snacket om svindyra servicear och långa väntetider kan jag ju bara skratta åt.

2års servicen á 3500 inkl rembyte och småplock inom 2 veckor i högsäsong.

Överkomligt och vettig tid.

/A

Det är onekligen oväntat billigt att serva ducce. :)

Man får gratulera till chey-hojen! :hihi ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top