Ducati 1098/1198 tråden!

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jag väntar tålmodigt på tillgång till ducatiklubben, någon som är medlem och kan kika på vad dom har för pris på däcksvärmarna i shopen?

Det kanske finns några prisvärda depåstöd där också?

/A
 

JB1911

Medlem
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Snart på landet
Hoj
Ducatis
... en "tunnare" 17mm hylsa och dundrade iväg för att fixa, hem igen, men ICKE, den får inte heller plats.
Hur gör ni? Vad använder ni för verktyg?
En platt skruvmejsel som sticks in i kraschpucken för att "låsa" fast muttern samtidigt som man skruvar med insex på andra sidan.

Jag väntar tålmodigt på tillgång till ducatiklubben, någon som är medlem och kan kika på vad dom har för pris på däcksvärmarna i shopen?
Finns nya däckvärmare för 2200 i webshop men inga depåstöd, dock rätt bra fart på annonsavdelningen så de dyker säkert upp där.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Ett begat par för 1900:- som annonseras ut finns där just nu.

Peter

Jag väntar tålmodigt på tillgång till ducatiklubben, någon som är medlem och kan kika på vad dom har för pris på däcksvärmarna i shopen?

Det kanske finns några prisvärda depåstöd där också?

/A
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
En platt skruvmejsel som sticks in i kraschpucken för att "låsa" fast muttern samtidigt som man skruvar med insex på andra sidan.


Finns nya däckvärmare för 2200 i webshop men inga depåstöd, dock rätt bra fart på annonsavdelningen så de dyker säkert upp där.

Ett begat par för 1900:- som annonseras ut finns där just nu.

Peter

Tack.

Är dom nya värmarna med termostat? Knappast för dom pengarna va?


Ropade hem ett par fälgar på ebay i söndags och sitter nu med kallsvettningar och hoppas att jag inte blir blåst.

Ebay ångest, samma sak varje gång.

Håll tummarna.

/A



Ny rookiefråga.

Vad kör ni med för Laptimer? En extern eller har ni en tigger till den som sitter i displayen?

/A
 
Last edited:

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Jag väntar tålmodigt på tillgång till ducatiklubben, någon som är medlem och kan kika på vad dom har för pris på däcksvärmarna i shopen?

Det kanske finns några prisvärda depåstöd där också?

/A

Man måste tjöpa ducatis däckvärmare om man tjör ducati. Så säger lagen.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Tack.

Är dom nya värmarna med termostat? Knappast för dom pengarna va?


Ropade hem ett par fälgar på ebay i söndags och sitter nu med kallsvettningar och hoppas att jag inte blir blåst.

Ebay ångest, samma sak varje gång.

Håll tummarna.

/A



Ny rookiefråga.

Vad kör ni med för Laptimer? En extern eller har ni en tigger till den som sitter i displayen?

/A

Knappast termostat för de pengarna, men jag är inte säker.

Jag har köpt mycket på Ebay och det har alltid fungerat bra, så du ska inte vara så orolig. Vad ska du betala för dem? Sålde just ett par själv här på SH men jag hörde inte från dig? :D

Har ytterligare en bakfälg till salu om någon vill ha.

P
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Knappast termostat för de pengarna, men jag är inte säker.

Jag har köpt mycket på Ebay och det har alltid fungerat bra, så du ska inte vara så orolig. Vad ska du betala för dem? Sålde just ett par själv här på SH men jag hörde inte från dig? :D

Har ytterligare en bakfälg till salu om någon vill ha.

P

8900 inkl frakt för 848 orginalfälgar med skivor, vet inte om det är ett vettigt pris men det känns överkomligt.

Känns nojjigt att jag inte fått svar på mail efter 36 timmar när jag innan betalning fick svar inom 1 timme.

/A

Vet att brorsan kör med en som triggar displayen. Billigt och bra eftersom det också sparas på på DDA minnet.


Låter bra, halva prislappen mot en separat.

Slår till.

/A
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
8900 inkl frakt för 848 orginalfälgar med skivor, vet inte om det är ett vettigt pris men det känns överkomligt.

Känns nojjigt att jag inte fått svar på mail efter 36 timmar när jag innan betalning fick svar inom 1 timme.

/A

......

/A

Det låte som ett mycket bra pris. Att få en fälg under 5000:- styck är i stort sett omöjligt. Jag sålde ett par för 13 000 o de gick direkt.

Låter iof inte så kul att du inte fått respons från säljaren, men jag har varit med om att det tagit några dagar innan det händer något, så misströsta inte. Vet inte hur du betalat, men Pay Pal ger dig lite möjligheter att spärra pengarna o få dem tillbaka. Pay Pal kan gå in på mottagarens konto, och om det finns pengar där, spärra dem om fel begåtts.

P
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Det låte som ett mycket bra pris. Att få en fälg under 5000:- styck är i stort sett omöjligt. Jag sålde ett par för 13 000 o de gick direkt.

Låter iof inte så kul att du inte fått respons från säljaren, men jag har varit med om att det tagit några dagar innan det händer något, så misströsta inte. Vet inte hur du betalat, men Pay Pal ger dig lite möjligheter att spärra pengarna o få dem tillbaka. Pay Pal kan gå in på mottagarens konto, och om det finns pengar där, spärra dem om fel begåtts.

P

Betalade via PayPal från mitt Visa i söndags, mailade igår kväll igen och bad om detaljer för mitt paket. Får jag inget svar nu så anmäler jag säljaren på söndag (7 dagar efter betalning) och hoppas ebay och paypal har större tur än mig.

Känns oproffsigt att svara ordentligt innan auktionen går ut och sen ha radioskugga efter man fått 765 GBP. Även om Britten skickat och gjort rätt för sig så ska han knappast ha positivt omdömme på affären.

Någon som spärrat pengar via ebay eller paypal?

/A
 

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Kan någon något om Microtec samt kan någon ställa in den? Ska skaffa ett big bore kit till 848an och ska köra microtec för att få in mer bränsle i hojjen!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kan någon något om Microtec samt kan någon ställa in den? Ska skaffa ett big bore kit till 848an och ska köra microtec för att få in mer bränsle i hojjen!

...umm, varför inte låta Hypertricks justera ditt originalsprut istället? :) Billigare, och förmodligen bättre med i slutändan...
 

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Enligt hans sida så har han lagt ner... Fan hoppas att han är sugen på att hjälpa mig med detta. Kommer bli en fin tråd med bilder på hur big bore kittet skulle ge effekt.

Har fått väldigt olika svar på hur helsystemen ger effekt på hojjen. Men det verkar bli ett bigbore kit sen styrdämapre och byta bakfjädringen.

 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top