Ro-Ho
Medlem
Jag har en schysst bagster tankväska.
Att sälja? eller har du en länk på vilken och var man hittar den?
Jag har en schysst bagster tankväska.
Att sälja? eller har du en länk på vilken och var man hittar den?
Ducati 1098 motorn har ju en dip i vridmomentskurvan vid 6000-6500 rpm.
Går denna o fixa till med ngn modifikation?
Tex så lider min Aprilia av samma syndrom men det blir bättre med helsystem + eliminerad std luftburk + chippning.
Har provat KTM 1190 RC8R o den led inte av detta syndrom.
Prestandan i sig är ju mer än nog utan är helt enkelt nyfiken om det utrönats vad det beror på?
...ser ut som man får snyta sig och åka lite 1098a nästa år, svårsålt. Det behövs göra något åt förankringsproblemen på hojen, stomp skall ersätta techspec-gummit på tanken....det lär bli greppigare fotpinnar - men sadeln kvarstår.
Originalet är ju som en plankstump inklädd i halast möjliga galon...och med klart omild lutning rätt ned i tanken, man lär stilla undra hur fan de tänkte här.
Superpole-sätet verkar vara ett sätt att lösa det problemet, någon som testat?
http://www.ducatispot.com/forums/showthread.php?t=30418
Dyrt för vad det är, men väl värt det om det löset problemet med nuvarande skidbacke.
Jag körde PP-tuning i översta läget och Tanktredz till det,vilket funkade bra. Superpolesadeln stod överst på listan, men jag bytte hoj istället.
Upplevde du samma problem, hälften av tiden sitter man och försöker hålla sig kvar bakåt i sadeln, och man får verkligen trycka upp ytterknät för att få något stöd av tanken (med standardpinnarna) - ändå är jag 190 med normal benlängd...man lär undra hur de kortväxta italienarna gör.
Kör jag med klacken på ytterfoten på pinnen så har jag mer kontakt med plastbiten under tanken, än tanken i sig.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|