Ducati 1098 vs Skyline GT-R

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Skulle jag få "välja" så skulle jag valt GTRen som fordon =) Den bilen går som ett svin 0-160 ungefär... Ser dock lite jappo ut.

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Borde man inte räkna med vikten på föraren om man nu måste snacka power to weight ratio? kul video i vintermörkret iaf...

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Kul att se på men är ju inga nyheter att en sån bil bromsar fortare och tar kurvor fortare, VÄRST AV ALLT är att man längtar ännu mer till SOMMAREN och bankörning!!!!

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Borde man inte räkna med vikten på föraren om man nu måste snacka power to weight ratio? kul video i vintermörkret iaf...

Håller med, förarens vikt på hojen är ju en ganska stor del i det hela...

Dessutom:
Jag skulle mycket hellre ha hojen än bilen. Jag kör inte för att vara snabbast, jag kör för att det är kul och den känsla man får på en hoj!

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Undrar hur det skulle sett ut med bpu på nissanen, 600+ whp

Har man råd att tjacka den så varför snåla med ett simpelt höja laddtrycket-trim. Lika bra att trycka på singelturbo o plocka ut närmare strax under 1000hk

Håller med, förarens vikt på hojen är ju en ganska stor del i det hela...

Dessutom:
Jag skulle mycket hellre ha hojen än bilen. Jag kör inte för att vara snabbast, jag kör för att det är kul och den känsla man får på en hoj!

Jag skulle ta bilen, sälja den o köpa 3 ducatis o en GSX1000R med turbo ;)

Last edited:

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Undrar hur det skulle sett ut med bpu på nissanen, 600+ whp

Lite skillnad hade det gjort men man hänger ju inte med hojen ändå rakt fram. Nån som jämfört sina tider på sviesta och mantorp med lotus superseven bilar som kör r-däck eller slicks? Det vore intressant att se skillnaden.. Det finns ju ett par som kör med typ 4-600 hk och bilar som väger 6-700 kg.

Jag tror det är psykologiskt lättare att hålla stumt i en bil än på en hoj, missar man en bromspunkt bromsar man rakt i på gräset med bilen.. eller om man får släpp i en kurva så snurrar man av men oftast inga värre skador. Man kan gå hårt över curbsen utan att det går åt skogen.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Har man råd att tjacka den så varför snåla med ett simpelt höja laddtrycket-trim. Lika bra att trycka på singelturbo o plocka ut närmare strax under 1000hk

Singelturbo på en V6? Tror inte det finns så mycke trim till dom där än, tror dom får ut 800hk som mest.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Singelturbo på en V6? Tror inte det finns så mycke trim till dom där än, tror dom får ut 800hk som mest.

Är dubbelturbo original...Du har iofs laddtryck på "låga" varv med det finns mycket mer att hämta ifall de byts ut mot en större singel. Nackdelen är att den börjar ladda mycket senare men när det väl kickar igång så jävlar. Sen går det egentligen att få ut hur mycket som helst, frågan är hur mycket man är villig att spendera =P
R34 GTR plockar dom ut över 1000hk utan större problem...frågan är ifall det inte räcker med 600+.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Är dubbelturbo original...Du har iofs laddtryck på "låga" varv med det finns mycket mer att hämta ifall de byts ut mot en större singel. Nackdelen är att den börjar ladda mycket senare men när det väl kickar igång så jävlar. Sen går det egentligen att få ut hur mycket som helst, frågan är hur mycket man är villig att spendera =P
R34 GTR plockar dom ut över 1000hk utan större problem...frågan är ifall det inte räcker med 600+.

R34 har en rak 6a, nissan GTR har en V6 så det blir skapligt annorlunda att singelkonvertera en sån.

Ta ut 1000hk utan större problem är en viss överdrift.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA