Ducati 848

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Har lagen satts in om att försäkringsbolagen inte kan tvinga dig att ha hojjen/fordonet försäkrad om inte den är påställd, eller rättare sagt så byts den till garage försäkring om den ställs av och att man får pengarna tillbaka för trafik delen? Vet att den lagen har godkänts och undrar om den har börjat gälla?

...Bilsport och MC tar inte sporthojar (jo, trafik för 25...).

Irrelevant, men 1098:an kostar mig 1800:-/månad avställningsbar via Folksam från och med juni (när sporthojsförsäkringen jag har löper ut, jävla smc...att välja fulsport och ämc), hel naturligtvis. Alt. 11' om året icke avställningsbar (150-något /mån i garageförsäkring).

/J

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Kan man ställa om sin mätare från miles till km på något enkelt sätt? På många hojjar ärd et bara hålla in vissa knappar så blir det rätt.

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Löste mätar historien, någon som vet vad det är för size på batteriet och vad det är för spänning, säljer biltema något liknade.

Kan man ställa om sin mätare från miles till km på något enkelt sätt? På många hojjar ärd et bara hålla in vissa knappar så blir det rätt.

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Förklara för mig varför jag ska ha en 848, jag har i två veckors tid jagat AVA och Ducati STHLM för att få prova men det finns ingen för provkörning.

Med lite småplock så stannar offerten kring 200 000, känns fel att inte prova innan man investerar.

Är ni nöjda?

/A

sportbike

Guest
Förklara för mig varför jag ska ha en 848, jag har i två veckors tid jagat AVA och Ducati STHLM för att få prova men det finns ingen för provkörning.

Med lite småplock så stannar offerten kring 200 000, känns fel att inte prova innan man investerar.

Är ni nöjda?

/A

DS har en vit, köp den innan nån annan gör det.
Det är en jättebra motorcykel, man lever bara en gång, osv, osv.....
Vi ses där vid 11-snåret!
Seså, iväg nu.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

Är ni nöjda?

/A

Snyt dig och ring till Italia Bike Center i Arboga - tror det är andra gången jag skriver det här nu.

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Ducati 998s FE

Är ni nöjda?

/A

Får man fråga vad det är för småplock som driver upp offerten till 200 000?

Riktpriset på 848 är väl 142 000. Tillbehör för 20 000 får man ju på köpet. Det ger då småplock för c:a 80 000 eller?

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848

Riktpriset på 848 är väl 142 000. Tillbehör för 20 000 får man ju på köpet. Det ger då småplock för c:a 80 000 eller?

Offerten:

848, röd (så klart)

Helsystem, PowerCommander, Mappning, En extra uppsättning fälgar, depåstöd (enkelsving) och Kraschpuckar.

/A

Nähä, den va såld!!!!!

Och den va inte röd.

/A

Last edited:

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14

Det kanske är småplock ala sportbikes recept ;)

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Någon som monterat slirkoppling sk. Anti-hopping-clutch på sin 848?

Det är fusk men mysigt vid snabb nedväxling.

/A

ak4

Ducatista
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
-09, Ducati 848
Offerten:

848, röd (så klart)

Helsystem, PowerCommander, Mappning, En extra uppsättning fälgar, depåstöd (enkelsving) och Kraschpuckar.

/A

Och den va inte röd.

/A

Helt korrekt, önskar att jag köpt allt det där när jag köpte hojen också... Dock var jag helt ny och min ekonomi räckte inte riktigt till...=)lägg till en racesadel på en gång också, det behövs... jag fick inte heller provköra den innan jag köpte, köpte min på Awa. Både Awa och Ducati sthlm erbjöd provkörning med 1098:an istället...

ak4

Ducatista
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
-09, Ducati 848
:rofl

Jag gillar den smala tanken faktiskt, kanske inte när man tourar eller vill pallnita (då är det lättare att förankra sig på en brünhilde-tjock japanska)...men i aktiv körning är det smutt.

Har det pillats dit nå' mer prylar på den vita springarn'? :D

Jag börjar få till det faktiskt.. dock svårt att få ner knät i backen när jag inte känner mig så förankrad jämt.. och svårt med snabbstyrningen när jag inte riktigt sitter som jag ska...MEN nu går det ju som sagt var bättre.. det justeras vilt med fotpinnarna och en racesadel är på väg.. Funderar på att kanske dreva om den ännu mer och håller på att fixa med den då att jag vill ha quickshifter. Vill ha ny bakdämpare också då fjädern är för hård för mig.. Vill ha powercomander, styrdämpare....hmm.. har en massa planer=) Själv då?:)

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Jag körde min Ducce för första gången i onsdags på midlanda, måste säga att det är en galet skön cykel, har en gsxr k5a också men den kan inte ens jämföra sig på banan. Visst så har den mer kraft men ducatin är som en cykel, smal och grova bromsar. Ett måste är styr dämpare, kände flera gånger att däcket lyfte på lite gaspådrag ut ur kurvan och det är inte kul att få wobbel. Även att effekten är lite klen, hade svårt mot 1000cc hojjarna, den är mer lik en 600/750. Skulle nog rekommendera ett helsystem och en race ecu med tillhörande luftfilter.

Sen att den ser ut som den gör är bara ett plus! Blev sugen på en 1098 efter att märkt att effekten lite riktigt höll.

Är ni nöjda?

/A

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Kollar försäkring, just nu ligger Folksam bäst till med 14747:- hel/hel, vad kör ni?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept