Ducati 848

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Kan någon något om Microtec samt kan någon ställa in den? Ska skaffa ett big bore kit till 848an och ska köra microtec för att få in mer bränsle i hojjen!

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Kan någon något om Microtec samt kan någon ställa in den? Ska skaffa ett big bore kit till 848an och ska köra microtec för att få in mer bränsle i hojjen!

Snacka med Tom på Hypertrick istället så mappar han om hojen rätt in i ECU´n istället. Mycket bättre lösning för mindre pengar.
www.hypertrick.net

Annars så kan man ju prata med Patrik på Biscaya om nemesis, som är en annan väg att gå. biscaya.com

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Snackade med han, blir först i september det blir av! Alla har fullt upp tills dess! Ska fixa en våt-slirkoppling också!

Snacka med Tom på Hypertrick istället så mappar han om hojen rätt in i ECU´n istället. Mycket bättre lösning för mindre pengar.
www.hypertrick.net

Annars så kan man ju prata med Patrik på Biscaya om nemesis, som är en annan väg att gå. biscaya.com

Andreas R

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2008
Hoj
1198 S
galleri

Sjukt skön hoj!! Stort minus att fingrarna tar i kåpan vid fullt styr utslag!! De gör det även på 848 evo.. Sjukt dåligt att Ducati inte fixat till de på 4 år!!

Som sagt va helt sjkut skön hoj men har rullat 1200 mil nu dax att sälja någon som är sugen?? Pm: a vid intresse // Andreas

JB1911

Medlem
Gick med
4 Aug 2009
Hoj
Ducatis
Sjukt skön hoj!! Stort minus att fingrarna tar i kåpan vid fullt styr utslag!! De gör det även på 848 evo.. Sjukt dåligt att Ducati inte fixat till de på 4 år!!
Gör det på 848/1098/1198, är inte så på de äldre hyprarna (916 och 99X). Skitsamma till vardags men om man får nåt sjukt slag på framgaffeln så lär man ju klämma sig rejält?! :confused:

ak4

Ducatista
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
-09, Ducati 848
Begagnade kåpor

Vet ni var man kan få tag på en begagnad sidokåpa? Verkar svårt att få tag på begagnade kåpor efter lite sökningar på nätet...:huvet

ak4

Ducatista
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
-09, Ducati 848
galleri

Som sagt va helt sjkut skön hoj men har rullat 1200 mil nu dax att sälja någon som är sugen?? Pm: a vid intresse // Andreas

Vad blir det istället då?:)

"t.FOGGY"

ixen ska sponsra
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
ducati 848,cbr 929rr-01
då var man ducce ägare igen!sålde min r1-07,blev trött på att tokvarva,samt för mycket effekt för att man ska kunna utnyttja den till max..blev en 848,har dock ej provkört någon då snön kom..men den har ungefär samma effekt som min gamla 996sps hade fast typ 30kg lättare så det bådar gott.går den som en 996sps är jag helnöjd!haft 2st och det var mina bästa hojar jag haft!blidde en vit -08,med termisar och ecu.

Bifogat

• ducati848.jpg
    ducati848.jpg
    229.7 KB · Visningar: 105
Last edited:

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Vad skiljer mellan årsmodellerna?
Skiljer det något öht?

Tänker givetvis inte på färgkombinationer och dylikt krafs.

"t.FOGGY"

ixen ska sponsra
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
ducati 848,cbr 929rr-01
Vad skiljer mellan årsmodellerna?
Skiljer det något öht?

Tänker givetvis inte på färgkombinationer och dylikt krafs.

kolla på ducati.com där finns en bra funktion som hjälper en att jämnföra alla deras modeller sida vid sida men mått,vikt,effekt mm

JB1911

Medlem
Gick med
4 Aug 2009
Hoj
Ducatis
Foggy: Vart ute och kört nåt ännu? Vore kul att få höra hur den står sig mot de äldre hyperarna (996SPS var det väl)?

"t.FOGGY"

ixen ska sponsra
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
ducati 848,cbr 929rr-01
Blev en liten sväng i påskhelgen.:tummenuppJag tycker den är väldigt lik 996 sps i draget,kanske man får varva den lite längre i registret,1:ans växel är ganska kort oxå.väldigt lätt,mycket fina bromsar är väl mina första intryck.väntar lite till innan jag tar ut den "på riktigt"

gr0dan

Radical Riders
Gick med
28 Jun 2010
Hoj
Ktm sxf 250 2011
Då var man ägare till en vit 848 med termignoni< stavning? system. Ingen aning vad man skulle kolla upp på dessa hojar då jag bara ville ha den för den var så jävla snygg!!
Så nån tips på saker man ska ha koll på ? Hur justerar man kedjan ska dem verktygen fås med hojen eller hur funkar det ?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept