*Superlight*
Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Keihin skrev:Jaha, några goa moddar till vintern? Själv har jag precis börjat letandet på E-Bay.../K
Letar också för fullt, mååååånga projekt som ska hinnas med i vinter
.
Keihin skrev:Jaha, några goa moddar till vintern? Själv har jag precis börjat letandet på E-Bay.../K
amullo skrev:Japp det är en sånnandär Kuuuståååm eller vad det kallas.. Jag brukar kalla dem för blysänke eller fiskebåt iallafall..
Här är en trevlig bild. Anledningen till bilden var en "lätt" omkullkörning.
Lite bilder
vågen skrev:För dom som är intresserade så håller jag på med en liten renovering av min hoj. Hur omfattande det blir och hur resultatet blir får tiden visa men planen är kontroll av motorn med byte av lager och eventuellt kolvar, lackering av motorkåpor, ram osv. Byte av diverse kablar och gummidetaljer samt bultar som erfarit tidens hårda spår.
Eventuellt så kan jag lyckas att laminera ett kåpset i kolfiber. Förhoppningsvis så hinner jag göra så mycket som möjligt men vi får se vad man lyckas med.
Den som är intresserad kan följa projektet på min profilsida. Funderar på att göra en liten "handbok" med bilder och text. Lite tips och mina erfarenheter och förklaringar. Kanske komplement till riktiga mekhandboken.
*Superlight* skrev:Ser ut som om du också har att göra i vinter och fastän man tycker vintern är lång så kommer våren väldigt snabbt när man har stora projekt på gång, det behövs fler timmar på dygnet
Keihin skrev:2479276Nu är det dags att skruva isär bella donna för vintern (förutom Tokholmarna som kör nån sorts GANT). Funderar på 955-kitt. Spricker motorn då? Någon som har grejat med ett sånt kitt?
Hej på er alla!
Är ny här på forumet
Jag är väl på väg att bli en som där återfallsförbrytare eller vad det heter...
Åkte Yamaha FZ750 på -90 talet men drömde om en Ducati 916 när den kom, den var dock för dyr för mig då
Men nu ska min gamla dröm uppfyllas, fast jag tänker inte bara köpa en rakt av utan letar efter en kraschad att göra iordning. Inte för att det kommer att bli billigare utan för att jag gillar att skruva lika mycket som att köra.
Har letat runt lite men det verkar vara import som är enda alternativet ? I Sverige skrotar väl försäkringsbolagen alla kraschade hojar ?
Är tacksam för tips på sidor där man kan hitta reparationsobjekt
På väg att köpa en 999, nån som tycker nåt om det ?
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|