Silwer skrev:R1an verkar bli rätt häftig, allt beror väl på vad du söker.
Hög effekt låg vikt, då är det ju R1an.
999 ser ju skum ut tycker jag, kantig o konstig.
Silwer skrev:tror inte man kan jämföra så, 999 är nog dyrare med från början.
Jag känner inte att jag måste ha nån öhlinsfjädring för gatåka, det är klart overkill och kan nog baar vara intressant om det var nån slags banåka som var tanken med köpet.
Fälgar ser jag heller ingen anledning till att byta.
Sen vet ingen hur nya R1an fungerar om det skulle vara skit o vad du nu menar.
Inget förändrra väl heller att den där 999 är mindre vacker.
Silwer skrev:tror att 999 i nån slags vanlighetsversion hade Showa fjädring med, men de har ju så många modeller så jag klarar inte av att skilja dem åt.
runt 130 hk eller nåt med har jag för mig 200 kg torr.
McB skrev:Biscaya i Alingsås har ett av sina demoex av 999s till salu, till det facila priset av 196.900 skr. En ny R1:a är betydligt billigare än så, och ska du ha en 999R så blir det ännu dyrare.
Kort sagt: provkör båda två och låt smaken och plånboken fälla avgörandet.
McB skrev:Pris- och informationslista för 2004 års Ducatimodeller: http://www.biscaya.com/data&priser/superbikedata.html
Mavve skrev:Köp 999R så behöver du aldrig fundera på om det är fel på fjädringen på hojen eller kolla i tidningar o bli sugen på magnesiumfälgar.
Man kan hålla sig lugn o lägga ströpengar på bensin o däck o bandagar.
Ett par Gilles fotpinnar på en 999R sen är den ju fullkitad.
Köper du en R1 kommer alla tvinga dig att köpa styrdämpare - 6000kr.
Sen kommer du fundera på annan bakdämpare efter några månaders banträning.....
Nu ska jag sluta - men köp inte R1.
Santo skrev:Ska väl bli en ny hoj till våren.... men jag kan inte bestämma mig för vilken
En av dessa blir det iaf:
Ducati 999s (04) eller Yamaha R1 (04)
Någon som kan ge tips eller förslag?
Har aldrig kört en ducati. Hade en R1 förut.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |