Ducati 999s eller Yamaha R1

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Santo skrev:
Ska väl bli en ny hoj till våren.... men jag kan inte bestämma mig för vilken :huvet

En av dessa blir det iaf:
Ducati 999s (04) eller Yamaha R1 (04)

Någon som kan ge tips eller förslag?

Har aldrig kört en ducati. Hade en R1 förut.

Enkelt!

Åk å provkör dom båda, så löser det sig, tror jag, ganska enkelt.....om inte, så har du råd med 999an, KÖP! :tummenupp

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Två saker nämns flera ggr i diskussionen som fördel med Ducati: Karaktär och personlighet (1) och andrahandsvärde (2).

Om (1) är så viktigt rimmar det väl lite illa att bry sig om vad den är värd om ett år? Köper man inte en ny, fin, bra hoj MED KARAKTÄR för att ha ett tag? :confused:

Om inte, dvs om man tänkt sig sälja efter ett år eller två varför andrahandsvärdet (2) kanske bör vara en betydande faktor, hur mycket av karaktär och personlighet (som uppfattad av ägaren) hinner utvecklas då? :va

Dessutom, köper man en hoj för SÅ MYCKET PENGAR känns det som om eventuellt andrahandsvärde spelar mindre roll...eller? Bara en tanke (eller två).

:hej

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Säger som Prestandas reporter när dom körde en CSL mot en GT3!
CSLen är en grymmt bra bil, men har du råd ta GT3an ;)

m.a.o. Står du o väger mellan dem så förutsätter jag att du har råd med en av dem... alltså, KÖPT 999an!! :kär

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Zigge skrev:
Två saker nämns flera ggr i diskussionen som fördel med Ducati: Karaktär och personlighet (1) och andrahandsvärde (2).

Om (1) är så viktigt rimmar det väl lite illa att bry sig om vad den är värd om ett år? Köper man inte en ny, fin, bra hoj MED KARAKTÄR för att ha ett tag? :confused:

Om inte, dvs om man tänkt sig sälja efter ett år eller två varför andrahandsvärdet (2) kanske bör vara en betydande faktor, hur mycket av karaktär och personlighet (som uppfattad av ägaren) hinner utvecklas då? :va

Dessutom, köper man en hoj för SÅ MYCKET PENGAR känns det som om eventuellt andrahandsvärde spelar mindre roll...eller? Bara en tanke (eller två).

:hej

Man kan ju även tänka på att ett bra andrahandsvärde har den nackdelen att det fodras en köpare med tjock plånbok, men å andra sidan så finns det ju proportionellt ett färre antal av dom dyra hojarna också, just p g a att dom är dyra..... Så utbudet å efterfrågan går väl, mitt i allt, hand i hand i alla fall, oberoende om man har en dyr eller billig hoj, typ... :3freak

Öh?....jag tror jag hade en poäng där nånstan, men e inte riktigt säker längre..... :va

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Lokke skrev:
Man kan ju även tänka på att ett bra andrahandsvärde har den nackdelen att det fodras en köpare med tjock plånbok, men å andra sidan så finns det ju proportionellt ett färre antal av dom dyra hojarna också, just p g a att dom är dyra..... Så utbudet å efterfrågan går väl, mitt i allt, hand i hand i alla fall, oberoende om man har en dyr eller billig hoj, typ... :3freak

Öh?....jag tror jag hade en poäng där nånstan, men e inte riktigt säker längre..... :va

Spelar ingen roll! Det verkade ju iaf som du visste vad du snackade om :tummenupp

Hyper

SDK #2174
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
1078RS Pierobon
PeGe skrev:
Köp en beggad 996R så får du en MYCKET potent hoj, med grymma fjädringskomponenter, färdig med riktigt bullersystem(för det MÅSTe man ha på en Ducce) osv. för samma pengar som en 999S eller till och med lite billigare!
Kolla in www.ducceklubben.org
Eller denna annons: http://www2.blocket.se/view/1715084.htm
:tummenupp
Vill ha en själv, men har inte stålarna...
Måste nog hålla med PG's ovanligt kloka ord...! ;)

Har tidigare haft ett antal japs, bla R1:a. Fick jag välja idag(vilket jag ju får... :D ) så hade jag valt min ducce alla gånger. Detta pga många anledningar, som jag tror i princip alla har nämnts i tidigare inlägg.
Det går ju att snacka hur mycket som helst för och emot, jämföra specar hit och dit, men det är inte förrän du provkört bägge som du VET vilken som du vill ha. Antingen älskar du duccen eller inte, beroende på hur hardcore, ylande rad4R1-pilot du är... ;) För mig är det känslan som avgör. Sen om känslan väger över för ducce eller R1, för dig, återstår att se...!

Om du fortfarande funderar på en ducce till våren så kan du ju alltid höra av dig om du vill ta en provtur på min 996R.

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Lokke skrev:

Hehe, glasklart!
Det hade jag oxå...eller ngt...trodde jag, men den var svår att definiera eller förklara...men det är väl precis det allt handlar om egentligen, det här med hoj: man kan inte precisera eller bestämma exakt varför man gillar en hoj eller varför man ska välja a eller b. Ska man rationalisera överallt blir allt....trist? :banana

Någon som har en poäng att sälja? 20 kr bjudet! :3freak

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Priset är ändå enormt viktigt åtminstonde för oss som inte är gjorda av pengar.
Har man inte det problemet så kan man ju skaffa presis vad man vill ha.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning