Ducati 999s eller Yamaha R1

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Teo skrev:
Fan mavve du som är de neongröna skrevraketernas okrönte!!

Du om någon borde veta att Japs= Sport,muskler,hårdrock,IronEagle,solbrillor,mm
medans ducce= gråtande designers,fuktigt,sitta och läsa torra böcker,finniga och flobbiga kärringar,mm.

Mmm... Jo, visst. :kocko

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Mavve skrev:
Jag var helt inne på Ducati innan och skulle köpa en 748. Det blev bly750RR istället :(

Har kört 750S -89, 748 -00, 998 -00 och ST4 -99

Fattar inte i min värld hur jag kunde köpa sunkkawan :va
hade jag bara sparat en sesong till så hade jag nog haft 998SPSrvariant :(

Jag lärde mig köra hoj på 750Sen.... tror jag har några gamla bilder där jag sitter som 17åring med för stor hjälm och skinnställ från 70talet :yoparty

Ducce RULES! :bow

ok, jag kan dra mina då. INGA!:))

Jag har sett dem ungefär det är väl allt.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jaa.. Är det så att man funderar på den ena eller den andra så....

Inga priser för vad jag skulle rekomendera.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Silwer skrev:
ok, jag kan dra mina då. INGA!:))

Jag har sett dem ungefär det är väl allt.

Jag har aldrig kört nån annan extremsporthoj än min 750RR men vet att alla R1 är skit bara jag ser dem :rolleyes:
Cacsas zxr750 provade jag med - fast den var det inte lika mycket klös i som min zxr750.

Ska prova 636R, 6RR och zx10R till nästa år :banana

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Mavve skrev:
Jag har aldrig kört nån annan extremsporthoj än min 750RR men vet att alla R1 är skit bara jag ser dem :rolleyes:
Cacsas zxr750 provade jag med - fast den var det inte lika mycket klös i som min zxr750.

Ska prova 636R, 6RR och zx10R till nästa år :banana

Jag har aldrig ägt nån extremsporthoj alls.
Vad det nu är.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Silwer skrev:
Jag har aldrig ägt nån extremsporthoj alls.
Vad det nu är.

Jag kallar en NSR250 för sporthoj, men långt ifrån extremsporthoj.

GPX750 är oxå en sporthoj liksom GPZan.

DO JO GET ME MI FREND?

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Hähä.. Vicken pajkastartråd det blev :fatta! :huvet

Köper du Duccen ingår ju ett kontrakt med djävulen åsså, fast det visste du kanske?

R1 Vs 999S... snabbast på bana?

Lorenzo Lanzi sumpade mästartiteln i superstock-EM i år genom att vurpa från en andraplats i finalracet, en andraplats hade räckt, men Lanzi är Italienare å det var hemmabana.. Han har åkt en 999S under säsongen, mot en hord gixxrar å R1 osv.. Superstocktrim är ju väldigt begränsat, höjning av komp å justering av insprutning samt små modifieringar av fjädringen..

/B

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Helt och hållet en smaksak, men jag tycker att Duccen är trevligare att titta på, skönare motorgång, ENORMT mycket bättre ljud, massor av fördelar via Ducceklubben osv.
Testade Mattiaz R1:a i sommar och konstaterade att det var en mycket potent hoj att köra. Snabb som satan och lättsvängd, men (kommer alltid ett sånt :tungan ) varför vilja ha en hoj som alla andra har och som sjunker som en sten i värde???
Visst är Duccen dyr och tung jämfört med japanska hojar men den har något speciellt som gör att man tar de merkostnade som följer.

Fråga Mattiaz vad som hände när han körde sin favvoväg i Kristinehamn på min 999:a! Folk reste sig upp från stolarna på uteserveringarna när han gled förbi och tittade :Bugar

Är den tredje Duccen som jag har och det finns ingen tanke på att byta! Detta med att det är dålig kvalité på hojen stämmde nog riktigt bra fram till 1998 eller så men nu funkar de lita bra (eller dåligt) som vilken japs som helst!

Testa en när du har möjlighet och känn hur kalaskul den är att köra!!

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Provkör å känn efter...

Jag körde Ducati 999, Blade 954 o GSX-R1000 i somras...
ducatin var ju helt klart den som föll mig minst i smaken
hård sadel, frilägen i växellådan, jobbigt varvstopp, kändes slö

Fast bromsarna var i världsklass, men det var det enda positiva.. ganska osnygg

998:an är ju 100ggr snyggare

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
r1ans utseende och motorkaraktär talar ju för vad du ska köpa.. sen om det sitter ett par m-fälgar på duccen kan väl kvitta för du blir ju inte snabbare för det..

R1 :)

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
pajo skrev:
Helt och hållet en smaksak, men jag tycker att Duccen är trevligare att titta på, skönare motorgång, ENORMT mycket bättre ljud, massor av fördelar via Ducceklubben osv.
Testade Mattiaz R1:a i sommar och konstaterade att det var en mycket potent hoj att köra. Snabb som satan och lättsvängd, men (kommer alltid ett sånt :tungan ) varför vilja ha en hoj som alla andra har och som sjunker som en sten i värde???
Visst är Duccen dyr och tung jämfört med japanska hojar men den har något speciellt som gör att man tar de merkostnade som följer.

Fråga Mattiaz vad som hände när han körde sin favvoväg i Kristinehamn på min 999:a! Folk reste sig upp från stolarna på uteserveringarna när han gled förbi och tittade :Bugar

Är den tredje Duccen som jag har och det finns ingen tanke på att byta! Detta med att det är dålig kvalité på hojen stämmde nog riktigt bra fram till 1998 eller så men nu funkar de lita bra (eller dåligt) som vilken japs som helst!

Testa en när du har möjlighet och känn hur kalaskul den är att köra!!
i kristinehamn vänder sig folk och tycker att den lokala epa:a är SÅÅÅ frän och snygg

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
pajo skrev:

jag tror folk glor så om det är en illröd hoj, jag menar nya 999 är ju inte så linjeskön som de äldre, många förstår nog inte vad det är för hoj.

Du ska bara veta vad många som inte kan skilja den ena modellen från den andra, märks speciellt på customsidan.

Sen gillar ju många twinljudet.

Last edited:

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
blom skrev:
i kristinehamn vänder sig folk och tycker att den lokala epa:a är SÅÅÅ frän och snygg

Helt OT, men även en gammelSuperlight har den effekten. Det krävs som framgår inte så mycket...

kosmic

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
KTM 625 '05
En hoj jag tycker du skall kolla på är MV Agusta! När du ändå är uppe i dom pengarna! Ducatin är ju ovanlig å cool men inte alls lika snygg som R1an ller Hondan eller framförallt MVn.

I VOTE FOR MV AGUSTA!

Brutalaste hojen på marknaden!

Bifogat

• mv_agusta.JPG
    mv_agusta.JPG
    87.8 KB · Visningar: 79
Last edited:

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Som sagt, en smaksak!
Det finns massor med bra hojar på marknaden och standard är att alla som är ägare till en hoj försvarar den in i döden (man vill ju inte erkänna att man köpt en kass hoj :huvet )

R1:an var över förväntan att köra, men som sagt......den är bara en i mängden samt att det finns massor av den.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
kosmic skrev:
En hoj jag tycker du skall kolla på är MV Agusta! När du ändå är uppe i dom pengarna! Ducatin är ju ovanlig å cool men inte alls lika snygg som R1an ller Hondan eller framförallt MVn.

MV Agusta är väl ännu mer ovanlig? Finns det nån här som har en sån?

Jag har inte kört nån av de riktiga supersporthojjarna från ducati, men visst är dem speciella! Men sen när man kommer till slantarna så är det en annan sak ;)
Är man inte riktigt fan av duccen, att det känns rätt från början, så tycker jag inte det är värt det :/
Nu har jag inte provat en MV Agusta, men skulle jag köpa nån hoj i blindo så skulle det då va den! Eller kanske en Benelli Tornado... ;D Då är man rätt ensam på vägen iaf!

Nu har jag inte mest erfarenhet, men det var mina åsikter iaf!

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Enkelt! Ingen av dom.

Santo skrev:
Ska väl bli en ny hoj till våren.... men jag kan inte bestämma mig för vilken :huvet

En av dessa blir det iaf:
Ducati 999s (04) eller Yamaha R1 (04)

Någon som kan ge tips eller förslag?

Har aldrig kört en ducati. Hade en R1 förut.

Enkelt!
Ingen av dom.
Ingen bryr sig om en R1. Fin hoj, men du blir en i mängden. 999S är snyggare, har identitet och grym väghållning. MEN:

Du ska ha en 998R. :tummenupp
Mer av allt!!!!!

Testa alla 3. Kanske svårt att få testa 998R, men det säger väl allt om vilken du ska ha. :D

Kolla annonser på www.ducceklubben.org. Där ska du ändå vara med sen.
Lycky hunting!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...