Ducati Desmosedici RR är nu officiellt släppt! 1:a Juni IDAG!

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
nosense skrev:
2207511 Får ju faktiskt ungefär dom pengarna över nu när jag ska sälja huset...hm, vad tycker ni, man blir sugen iaf...en gång i livet borde man ju göra vad man känner för :va

Tja.. kan man köpa en 18 kvm etta på södermalm för 1,5 miljoner eller en HD för 300k så varför inte kalsongutfyllning för 500k

Fan.. Då ser det ju helt plötsligt helt plötsligt ut som en bra affär...

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
fireblade skrev:
2207537 Men vad erbjuder den där hojen egentligen som är så unikt?
Ta en standard GSX-R 1000, kasta på öhlinare runtom och lite vassare kammar och ett helsystem så har du en minst lika grym gathoj för 1/3 av priset...

Därmed inte sagt att den inte är GRYM :)

Ungefär som en Nordicpreppad 500 hk stark Saab 9-3 med dumpventil och tribaler på sidorna jämfört med en 400 hk stark Ferrari 360 Challenge Stradale.
Jag vet vilken jag föredrar.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Fakkverk skrev:
2208255 Ungefär som en Nordicpreppad 500 hk stark Saab 9-3 med dumpventil och tribaler på sidorna jämfört med en 400 hk stark Ferrari 360 Challenge Stradale.
:rofl

Ducati for life

Guest
sandstream skrev:
2207792 Tur att inte fler resonerar så, får då skulle inte Ducati gå så bra :lol

Fullt naturligt, det finns "mainstreamare" också finns det dom som har smak, stil o finess, dom som uppskattar det smala, speciella, att det finns "själ" bakom, och det betalar dom gärna för - :tomten - ...eller?

..samma gäller ju tex Enzon... varför inte köpa en Honda accord och preppa den, gärna med neonljus, sänkning etc etc så kan du säkert köra ifrån en Enzo :tummenupp i stället - förklara det för dom som nu köper, Ferrari, Lambo, masarati, Aston, Porsche, osv - den skaran av folk som uppskattar det lilla extra. :D

Alla vill vi ha det "lilla extra" och det ser Ducati till att bara några få kan få... :argpådato

juhuuuu...

PS Fler tillverkare kommer säkert göra samma sak DS

Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
det är lite GP över hojen också, viket jag tycker egrymt som fan. GP-hojarna ser så sjukt mycket fetare ut än gathojarna, hoppas Yamaha, Honda Suzuki etc börjar me lite grövre stuk på hojarna snart.

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
sandstream skrev:
2211045 Undra varför :rolleyes:

Hehe, "lite gp över hojen"....ahaaaa!
No shit sherlock... :hihi

Helt fantastiskt häftig hoj förövrigt. Någon som har luskat ut hur mycket besten väger?
Kanske något för Rookie 1000... :rolleyes:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Fakkverk skrev:
2208255 Ungefär som en Nordicpreppad 500 hk stark Saab 9-3 med dumpventil och tribaler på sidorna jämfört med en 400 hk stark Ferrari 360 Challenge Stradale.

Ganska rolig liknelse faktiskt... Iaf med tanke på vilket regelrätt skräp Ferrari är... :)

sandstream

Guest
Ducati for life skrev:
..samma gäller ju tex Enzon... varför inte köpa en Honda accord och preppa den, gärna med neonljus, sänkning etc etc så kan du säkert köra ifrån en Enzo :tummenupp i stället - förklara det för dom som nu köper, Ferrari, Lambo, masarati, Aston, Porsche, osv - den skaran av folk som uppskattar det lilla extra. :D
Jag tror också att de uppskattar det lilla extra men av en helt annan anledning: De vill ha en bil som inte så många andra har.

Desmosedici RR köper man knappast för att kunna köra fortast på banan eller gatan med, det finns betydligt billigare knep för det.
Nej, man köper den för att den är exklusiv och troligtvis för att man älskar Ducati.

Angående jämförelsen mellan Ferrarin och SAABen, finns det något mer komiskt än när en halvskrotig bil kör ifrån en Ferrari eller Porsche :lol

Sniper

Guest
För första gången utan att säga om det inte va för det eller det så skulle
jag kunna tänka mig en ducce. Min spontana reaktion JAG VILL HA!!!

Nästa tanke, när jag får råd ska jag köpa en sådan :)

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Fakkverk skrev:
2211168 Men att det är skit, det vet du säkert!? :va

Ja.

1234567890

Sniper skrev:
2211171 För första gången utan att säga om det inte va för det eller det så skulle
jag kunna tänka mig en ducce. Min spontana reaktion JAG VILL HA!!!

Nästa tanke, när jag får råd ska jag köpa en sådan :)

Mm.. Jag håller med.. Den är jävligt läcker.. Lite FÖR dyr dock.. Fast å andra sidan lär den inte sjunka i värde med så få tillverkade.

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Biturbo skrev:
2211175
Mm.. Jag håller med.. Den är jävligt läcker.. Lite FÖR dyr dock.. Fast å andra sidan lär den inte sjunka i värde med så få tillverkade.

Tycker inte att det är så dyrt, dock mycket pengar. Folk köper ju "vanliga" bilar till höger och vänster i 500 000kr-klassen..

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
ceasar skrev:
2211184 Tycker inte att det är så dyrt, dock mycket pengar. Folk köper ju "vanliga" bilar till höger och vänster i 500 000kr-klassen..

Mja.. Både ja och nej..

Du köper en av de snabbaste hojarna för 130k ungefär. Du får alltså multiplicera det med 4 för att nå samma pris. Ang bilar så hittar man ju knappt en vettig bil under 300k idag. Multiplicera det med 4 och du har genast 1,2 miljoner.

Men 500k är eg. inte så mycket pengar. Det tycker jag inte..

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0