Ducati Monster 600

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Ort
öhö
Hoj
den bästa
Tjena...

Går i tankarna att köpa en Ducati Monster 600 från 98

1700 mil och 47.000:-

Vad tycker ni?? är det värt det och hur e ducatin att äga (svindyr och rolig eller halvdyr och skitkul??)

MVH Micke
 

Bifogat

  • s2300002.jpg
    s2300002.jpg
    128.4 KB · Visningar: 503

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
En kompis till mig köpte en från tyskland för 34000kr. Den är säkerligen i samma skick som den du hittat :p

750RR
 

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Ort
öhö
Hoj
den bästa
snobben skrev:
så kanske de var!
dyr service och inte dyr föräkring :confused:
spela roll! cool hoj ändå! :slicka

Spelar stor roll men försäkringen är inte så farlig ...
helt nytaget körkort ---> 4700 halvår (Moderna försäkringar)... ska kanske tillläggas att Läns-försäkringar (där jag försäkrar resten av mina prylar) ville ha ca 30.000:- halvår...

skumt :confused: :confused: :confused: :confused:
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
mibe04 skrev:
Spelar stor roll men försäkringen är inte så farlig ...
helt nytaget körkort ---> 4700 halvår (Moderna försäkringar)... ska kanske tillläggas att Läns-försäkringar (där jag försäkrar resten av mina prylar) ville ha ca 30.000:- halvår...

skumt :confused: :confused: :confused: :confused:

Jo, men de vill ju inte ha några sporthojsägare som kunder.
Har du jämfört villkoren då? Självrisk, krav på skydd etc?
 

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Ort
öhö
Hoj
den bästa
Gustav1 skrev:
Jo, men de vill ju inte ha några sporthojsägare som kunder.
Har du jämfört villkoren då? Självrisk, krav på skydd etc?

Japp ... Samma krav på kläder ... ungefär samma självrisk...

30.000 för ett halvår är ju ganska sjukt med tanke på att hojjen kostar ca 45.000
 

oneleg

Vila La Figa!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
Ducati 916 BIP
Gustav1 skrev:
Jo, men de vill ju inte ha några sporthojsägare som kunder.
Har du jämfört villkoren då? Självrisk, krav på skydd etc?

Va? Jag fick under 1000/mån på en Yamaha R1 -03 av just länsförsäkringer. Nu ska jag dock ha kvar min ducce ett tag till (<350/mån) :D

Servicen behöver inte vara dyr på en Ducce, det underlättar mycket om man kan skruva lite själv dock. Varför betala nån flera hundra i timmen för att demontera kåpor, tank, luftburk etc.
Rensa hojen från det du kan plocka lös själv och servicen blir billigare.

Eller så lär man sig skruva ALLT själv...
:rock

Har just fått tillbaka mina toppar från service, 6 ventiler justerade och en vippa bytt. Strax under 4000:-.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ring en auktoriserad yamaha-verkstad och fråga vad 500mila-servicen kostar på en R6:a, sen ringer du en auktoriserad ducce-verkstad och frågar detsamma om en monster 600. Då får du veta hur det ligger till med servicepriserna.
Försäkringarna är billiga på de flesta duccar (ok, inte hypersportare då) och jag tror inte att servicepriserna skiljer sig så mycket från japsar. Att man ska serva oftare än japsarna är jag inte helt hundra på, för om det är så så blir det givetvis dyrare. Varför det ska servas oftare på duccar än R1:eek:r ser jag ingen logik i men ring och kolla för sjutton! :)

Sen så är det som mavve säger, de är RUSKIGT billiga i tyskland men då måste du ju iofs importera en också. Men det kanske kan vara värt jobbet för att spara mellan 10-15 tusen på en och samma hoj?
 

Duke

SDK Socio #2611
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholmo
Hoj
Slö DuCaTi Monster 620 med kortad röv.
Inte så jättedyrt

Jag har en 620S och för den kostar servicen:
100 mila 2200:-
1000 mila ca 3000:-
2000 mila ca 4000 :-

Jag fick betala 2200 var 500:e mil på min Duke så det är rena rean att äga en Ducce.
 

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
Crescent
Den stora nackdelen med de underbara hojarna från bologna är servicekostnaden. I och med de desmodromiska ventilerna blir det täta och komplicerade ventiljusteringar samt att de kräver mer frekvent tillsyn än japshojar.

Har kört en monster 620 och tyckte att den hade grymma bromsar och ett roligt chassi samt ett skönt ljud, MEN den är på tok för trött för att man inte ska tröttna på den. Den funkar säkert kanon i staden och den var rolig på kurviga 70 vägar. Men ser du en raksträcka eller en 90 skylt önskar du att du hade ngt annat.

Om du bestämmer dig för ett köp så kolla noga igenom serviceboken och se till att det inte har slarvats med service och glöm inte att byta ut kamremmarna vid 3000

Lycka till :tummenupp
 
Last edited:

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Re: Inte så jättedyrt

Duke skrev:


Jag fick betala 2200 var 500:e mil på min Duke så det är rena rean att äga en Ducce.

Jag har fortfarande inte sett till några pengar :rolleyes: :D
 
Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

Top