Jag skall vara tråkmånsen här. Det utstrålar "tysk" ingenjörskonst mer än italiensk design. Allt ser grymt smart och effektivt ut men jag saknar 916-tänket när design ibland fick gå före. Men så har jag passerat 40 och är en bakåtsträvande cyniker...
Däremot tyckte jag att stänkskärmar i plast på S-modellen för 288' var lite snålt.
Höll med ända tills du skrev det där med 916. Maken till hoj som är byggd för att vara snabbmekad i en depå får man väl leta efter. Design kom liksom bara på köpet.
Ni har säkert rätt. Jag tänkte mer på att efterföljaren (999) hade betydligt mer konventionella lösningar som Ducati motiverade med att man gjorde avkall på design jämfört med 916 för att skapa en bätte hoj. Hur det togs emot då vet de flesta...
Tack, var nytt för mig.!Ja en 916 är ju den mest lättmekade hojen som finns.
Verkligen !!Jag provsatt den, hjärtat säger ja men kroppen säger nej.
Och plånboken.....
Men den är sjukt läcker!
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team
Screenshot KTM förstärke... |
|
Helt ny Yamaha R3
Inför kommande år lanserar ... |
|
KTM kommer med automatlåda
KTM lanserar sin nya halvau... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Screenshot Europeiska in... |
|
KTM presenterar en automatisk manuell växellåda
KTM presenterar sin automat... |