Jag skall vara tråkmånsen här. Det utstrålar "tysk" ingenjörskonst mer än italiensk design. Allt ser grymt smart och effektivt ut men jag saknar 916-tänket när design ibland fick gå före. Men så har jag passerat 40 och är en bakåtsträvande cyniker...
Däremot tyckte jag att stänkskärmar i plast på S-modellen för 288' var lite snålt.
Höll med ända tills du skrev det där med 916. Maken till hoj som är byggd för att vara snabbmekad i en depå får man väl leta efter. Design kom liksom bara på köpet.
Ni har säkert rätt. Jag tänkte mer på att efterföljaren (999) hade betydligt mer konventionella lösningar som Ducati motiverade med att man gjorde avkall på design jämfört med 916 för att skapa en bätte hoj. Hur det togs emot då vet de flesta...
Tack, var nytt för mig.!Ja en 916 är ju den mest lättmekade hojen som finns.
Verkligen !!Jag provsatt den, hjärtat säger ja men kroppen säger nej.
Och plånboken.....
Men den är sjukt läcker!
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |