Ducati har till 2007 sänkt sina servicekostander med 50% bla genom längre intervall och billigare delar och verkstadskostnad. Kolla BIKEs test av 1098 mot konkurrenterna, där får Ducatin bästa ekonomi trots högst inköpspris!Hur är service intervallerna på ducce och vad kostar en service?
Man har ju hört att det är ganska dyrt...
/ Klabbe
Jadu, ingen anning faktiskt. Byta olja o filter kan man ju göra själv. Kamrembyte på Issis Monster gick på knappt en tusenlapp inkl remmar. Inga svåra momant bara man har rätt prylar vilket gör att det går fort på verkstad=inte lika dyrt.Jaa ,vad kostar lilla o stora servicen på en Ducati ??
Tackar tackar!Här har ni en ride review från norska MC24 på hypermotarden: http://www.mc24.no/article.php?articleID=468&categoryID=116
Tackar tackar!
Fin läsning o läckra bilder. Förstår inte att de svenska tidningarna ska va så långsamma...
Jepp, de verkar ju nöjda med hojen, skulle dock va kul att se den på en riktig motardbana, om den är helt värdelös där eller om man kan ha kul ändå...
Hoppas de kommer in snart så man kan få provköra lite!
//m
Det är den,fast den ligger under "Filmer och bilder".Kan inte fatta att ingen postat den här änn: (när jag hittade den för några dagar sen så orkade jag inte kolla här för jag trodde att den var postad här redan ;D)
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2007/May/may7tomay14/may0907hypermotardvideo/
Det är den,fast den ligger under "Filmer och bilder".
Kan inte fatta att ingen postat den här änn: (när jag hittade den för några dagar sen så orkade jag inte kolla här för jag trodde att den var postad här redan ;D)
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2007/May/may7tomay14/may0907hypermotardvideo/
kolla inlägg nr 7 på sidan 2 i den här tråden, av stronzo...
och sen går du raka vägen till herr optiker
//mindraper
haha, nog för att det var blött under provkörningen men de kör ju som kärringarOm ni inte var sugna på en Hypermotard innan så kommer definitivt den här videon att få er att ändra uppfattning.
http://www.youtube.com/watch?v=MwoGB3yrsOc
Nja, säg inte det. Efter i teknik, ja kanske. Efter i prestanda, definitivt inte! De nya 1000/1100 går som bara den, jag kan varmt rekomendera en provtur. Aprilian ser ju hemsk ut Samma effekt ja, men definitivt inte samma vridmoment på långa vägar! 103Nm vid 4900rpm är ganska svårslaget kan jag lova! Jag tycker det är bra att de kan använda den gamla spisen så länge som miljökraven tillåter. De nya är ju godkända enligt EURO3. En luftkyld motor är billigare och i många fall lättare än ett vätskekylt syskon. Dessutom fin att se på
Enligt rykten är de på väg hem nu så snart kan man kanske hinna få en provtur, vem hinner först
//m
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |