Ducati RR

IronMike

Guest
Ducati är överskattat!

det är bara för att de som körs på gatan, körs av gubbar med mkt flis som inte vågar gasa som självmordsbenägna R1-piloter.

jag har kört bulten 10,000 tals gånger med japsare, första repan med ducce var snabbaste ever. trots mindre effekt etc.

det är ett helt annat lir...

som ngn sa, corvette vs enzo i jämförelse, samma effekt, helt olika nyttjandeområden.

desmo rr, är fullfjädrad superbike med lyse och bromsljus. zx10r är en snabb gathoj, på bana får den äta bajs mot en desmo rr.
 

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Hemma
Hoj
Blå
Meningslöst att köpa en hoj man inte törs köra.
Då förlorar hojägandet sin idé.
 

IronMike

Guest
Meningslöst att köpa en hoj man inte törs köra.
Då förlorar hojägandet sin idé.

tyvärr så kommer dom nog hamna i garage och stå på depå-stöd i all oändlighet, av hojfolk som är minst lika intresserade av segelbåtar som motorcyklar, kör volvo v70 för att inte sticka ut mm. skulle jag köpa en desmo skulle jag köra skiten ur den med trafikförsäkring som jag gjort med alla tidigare hojjar :)

ungefär som den här:

http://www.blocket.se/vi/14567867.htm?ca=11_s

efter 21 år av åtrå, snubben har glott å trånat klart nu... dags att sälja, med tanke på inflationen - ngt med plus, herregud, han tjänar ju ett par tusenlappar. kulor att provköra överlåter han till en våghalstig efterträdare...
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
tyvärr så kommer dom nog hamna i garage och stå på depå-stöd i all oändlighet, av hojfolk som är minst lika intresserade av segelbåtar som motorcyklar, kör volvo v70 för att inte sticka ut mm. skulle jag köpa en desmo skulle jag köra skiten ur den med trafikförsäkring som jag gjort med alla tidigare hojjar :)


Om någon RR blir såld så går den högst troligt till någon i ovanstående situation ja.

Va sitter det för däck på den från fabrik ? någon som vet.
Får Ducati nu köra med den i superbike ??
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Vad kärvs för att få handla utan moms? Tjänstefordon? Dj-vligt bra rabatt iaf. :)
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Va sitter det för däck på den från fabrik ? någon som vet.
Får Ducati nu köra med den i superbike ??

Sitter några Bridgstone "BT-01" på som specialgjorts för hojen. 16.5" tror jag.
Ducati har inte homologiserat den för WSBK.
 

Stalker

Nu ännu snabbare..
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Linköping
Hoj
R1-07
vet en som köpt en ducce...men han lär inte ha den stå...han bokar bankörning till sin 15 åriga dotter som för övrigt åker r1-07 :)..där åker dom tillsammans, 2 st på en hel bana...hon på r1 och han kommer i sommar åka på sin ducce.

PS Han köpte en 1098 fullt utrustad så länge tills han skulle få sin drömhoj..
 

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
195 mph = 312.663 km/h

Det finns väl snabbare hojar :va dem har ännu inte kört zx10r 08 och fireblade 08 på tid det vill säga.

Og, dit næste argument er "Hayabusa er da hurtigere" ???

"And it's right there, where you must suddenly lose 140mph or so and heel the bike right to drive uphill in the other direction, that the Desmosedici difference really shows. Yes, it's faster than any other road bike and not so far off Ducati's first MotoGP machine, the V-four 990cc GP3; I rode that for Telegraph Motoring in 2003 and I can assure you that the RR is not a lot slower. But it's in the corners that it really feels like a grand prix racer rather than a super-sporting road bike."
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top