doolycheck
Gudomlig sporthojare
Vansinnigt mycket snyggare med ekerfälgar.
Jag har bytt och tyckte nog fan att det är pyssel.
Du behöver kapa original kablarna och löda på dom nya blinkersena.
Fram så stupade mina i lampsargen varpå jag inte kunde använda vanliga 'hålet'. Jag åkte på att borra upp skruvhålet istället för att få plats.
Ska du byta 'rätt' dvs med kontakterna osv så sitter dom dj-vlarna under tanken....
Så har du tillgång till lödpenna, tenn, krympslang, torx storlek 5 o typ 2, 8as och 10as hylsa, 8mm metalborr samt 1 timmes jobb så är det bara köra
Det tar dock inte 15-20 minuter som Rizoma skriver
Fast det är ju klart det finns ju eltejp istället för att löda osv
Lystring Kamrater!
Dags för mig att bli av med oskulden, när det gäller motorcykel. Uppkörning är den 14/6 men tänkte redan nu köpa hoj till helgen, för att få med rabatt på försäkring och så.
Har lite frågor, jag tänkte lägga till Termongoni slip-on och Öhlins-dämpare bak.
1.Är det värt dom extra kronor att köpa till öhlins-dämpare?
2.Hur är det med körgäljdren på landsväg och motorväg?
3.Händer det mycket när man vrider på gasen?
4. komforten för ben och rygg när man är 185 cm lång.
5. Det negativa ni har hittat under dom milen har kört?
Och sen ska jag slå till och få kommer in i gemenskapen bland Scrambler fansen?
/Christoffer
Lystring Kamrater!
Dags för mig att bli av med oskulden, när det gäller motorcykel. Uppkörning är den 14/6 men tänkte redan nu köpa hoj till helgen, för att få med rabatt på försäkring och så.
Har lite frågor, jag tänkte lägga till Termongoni slip-on och Öhlins-dämpare bak.
/Christoffer
Lystring Kamrater!
/Christoffer
Det får bli en sprillans ny hoj, gillar icon gula färg UE färg har jag lite svårt för och sen vill man inte bli en copycat som arbetskamraten som har triumph Scrambler i samma stuk som dig, tror nog att rätta köparen kommer snart anny timDet blir nytt alltså? Min finns kvar annars
1. Inte provat, men bakdämparen skulle vara det första jag hade bytt.
2. Landsväg fantastiskt, motorväg mnja.
3. Höga termignoni och upmap på min, det händer tillräckligt för att man ska le Bakhjul på ettan utan koppling är inget problem. På Kinnekulle körde jag ifrån en och annan sporthoj i kurvorna.
Den är klart roligast på en kurvig landsväg.
4. 186cm här, inget att klaga på faktiskt. Sadeln blir bekvämare efter ett tag.
5. Enda negativa jag hittar är dämparna egentligen. Väldigt nöjd med hojen annars.
1. Japp.
2. Körglädjen är enorm. Motorväg suger oavsett hoj. Det går bra att ligga på motorväg och mata på i 130-140 under en någorlunda längre sträcka, men det är sjukt blåsigt OCH tråkigt.
3. Ja det beror ju så klart på vad man jämför med, jag upplever den som rätt pigg iaf.
4. jag är bara 173cm hög och sitter utmärkt.
5. Negativt är den förhållandevis dåliga fjädringen. Den är rätt ryckig i låg fart (går säkert att mappa bort) räckvidden är cirka 20 mil vilket är i kortaste laget.
1. Ja
2. Landsväg är den apkul på, motorväg är inte kul på någon hoj. På en naken hoj så är det även jobbigt iom att fartvinden sopar till en med full kraft.
3. Beror på vad du jämför med. Jämfört med en körskolehoj ja, mot en sporthoj med dubbla antalet hästar nja. Scramblern är rätt lågt drivad så den är rapp från början och gör man även som jag och drevar ner den ett kugg fram så blir det en busmaskin.
4. Jag är 188 och klarar mig, visst känns det lite som en moped på anabola men det är nog snarare typen av hoj och inte min längd.
5. Ingen tempmätare, det går inte få den raceväxlad (ännu iaf), har haft en småläskig grej med ABSen som inte hann med när jag körde hårt och framdäcket dök för mig, turligen var det bara släppa upp och svänga.
Bonus: om du har orginalpipor och öööh är oförsiktig kan vi kalla det så kan det skrapa i. Det är dock bara hänga ut rejält och ha bra gaskontroll så ordnar det sig. Med termignoni så är problemet mindre iom att jag fått känslan att den är smalare alt sitter lite högre upp.
Låter vettigt, tror du att jag gör ett klok köp att köpa Scrambler?
Klok och klok... Skit i det..
Gillar du hur den ser ut och har råd så tror jag att du kommer att bli synnerligen nöjd med ditt val.
Jag tror också att det är en perfekt förstahoj. Lekfull och tempranentfull maskin.
Hoj köper man med hjärtat.
Kan säga så här att har övertyckat mig ännu mera, "hoj köper man med hjärtat" Vill ha begäret har blvit större nu Vad tror du om låset och hållaren jag skrev om i inlägget # 431?
Tack alla härliga ärliga Scrambler ägare!
Det lutar just nu att det blir en Gul Icon till helgen, undrar en sak angående skivbromslås, tror ni att detta lås passar till skivan fram?
http://www.xlmoto.se/abus-granit-sledg#
och denna hållare och att den får plats någonstans på ramen utan att vara i vägen?
http://www.xlmoto.se/abus-lashallare-77-granit-sledg#
/ Christoffer
View attachment 430527
View attachment 430528
Så här fick det bli..
Ska dra på urban enduro framskärm med i helgen
Köp det här istället, så får du larm också
http://www.stgeorge.se/mc-las-abus-granit-detecto-x-plus-8077.html
Snyggt! Men det skvätter en del bak va?
View attachment 430527
View attachment 430528
Så här fick det bli..
Ska dra på urban enduro framskärm med i helgen
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |