Ducati Scrambler-tråden

xanon

Medlem
Gick med
10 Feb 2016
Hoj
2018 BMW S1000R
Sådär 100 mil på knappt en vecka, på torsdag är det dags för Service, då kommer termi slip-on och nya koppling och broms handtag på med. Hur mycket låter hojen om man drar DP-killer är det för högt eller lagom?

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Sådär 100 mil på knappt en vecka, på torsdag är det dags för Service, då kommer termi slip-on och nya koppling och broms handtag på med. Hur mycket låter hojen om man drar DP-killer är det för högt eller lagom?

Kör med helsystemet från termi utan slipon. Det låter lagom ;)

Spitmeout

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2016
Hoj
Ducati Monster 620 -05
Vad kul att se en Linköpings bo med en scrambler! Jag har lite i samma sits nu som du var i maj ;) Håller på att ta kortet nu och kommer antagligen införskaffa mig en ducati scrambler :). Vart köpte du din?

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj
Vad kul att se en Linköpings bo med en scrambler! Jag har lite i samma sits nu som du var i maj ;) Håller på att ta kortet nu och kommer antagligen införskaffa mig en ducati scrambler :). Vart köpte du din?

Min är till salu om det är intressant.

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj
Ja jag såg det! Den verkar helt klart prisvärd! Men jag står mellan FT och Röd Icon för tillfället.

Får man fråga varför du ska sälja din?

Att folk alltid ska vara ute efter fel modeller :p

Ska sälja endast för att jag voll fokusera mer på bankörning och då får det bli en billigare gathoj.
Scramblern är det roligaste jag kört på gata så jag är oerhört nöjd i övrigt :)

xanon

Medlem
Gick med
10 Feb 2016
Hoj
2018 BMW S1000R
Tjena, fan vad rolig, köpte min på Italiabikecenter, i arboga har kört nu 100 mil så den ska på servicen i morgon. När ska du köra upp? Vart köpte du din?

Call3

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2016
Hoj
Ducati Scrambler

Jag kör med låga termi slip-on, utan db killer. Låter magiskt! Det finns ju proppar för längre turer ;)

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Ere nån som är trött på sin Scrambler och inte vill se den på en vecka, så kan farbror sportbike vara husse åt den och se till att det inte finns några beläggningar på ventiltallrikarna?

xanon

Medlem
Gick med
10 Feb 2016
Hoj
2018 BMW S1000R
Ere nån som är trött på sin Scrambler och inte vill se den på en vecka, så kan farbror sportbike vara husse åt den och se till att det inte finns några beläggningar på ventiltallrikarna?
Saknar min Magnhild redan, imorgon kväll så är vi tillsammans igen :)

Spitmeout

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2016
Hoj
Ducati Monster 620 -05
Tjena, fan vad rolig, köpte min på Italiabikecenter, i arboga har kört nu 100 mil så den ska på servicen i morgon. När ska du köra upp? Vart köpte du din?

Okej! Åkte du upp och hämta eller kör de med leverans? Har inte köpt min ännu ;) Ska skriva teorin på måndag och sedan direkt boka uppkörning :)

xanon

Medlem
Gick med
10 Feb 2016
Hoj
2018 BMW S1000R
Okej! Åkte du upp och hämta eller kör de med leverans? Har inte köpt min ännu ;) Ska skriva teorin på måndag och sedan direkt boka uppkörning :)
Härligt lycka till :) Jag tog hojen på en släpkärra hem, men dom kör med hemleverans med kolla på Christoffer, på IBC. Men jag köpte hojen innan kortet var klart, tänkte ingen minns en fegis. Vilken körskola kör du på eller är det privat? Har du förresten sätt en gul scrambler ännu i Linköping?

Spitmeout

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2016
Hoj
Ducati Monster 620 -05
Härligt lycka till :) Jag tog hojen på en släpkärra hem, men dom kör med hemleverans med kolla på Christoffer, på IBC. Men jag köpte hojen innan kortet var klart, tänkte ingen minns en fegis. Vilken körskola kör du på eller är det privat? Har du förresten sätt en gul scrambler ännu i Linköping?

Alright, har hört gott om dem på Italiabike men vet att det finns på Beviks här i Linkan också :)! Har varit där och torrjuckat lite :kär.. Kör på Wasens, riktigt nöjd :) Nej jag har inte sett någon alls här! Du får visa upp dig!

xanon

Medlem
Gick med
10 Feb 2016
Hoj
2018 BMW S1000R
Alright, har hört gott om dem på Italiabike men vet att det finns på Beviks här i Linkan också :)! Har varit där och torrjuckat lite :kär.. Kör på Wasens, riktigt nöjd :) Nej jag har inte sett någon alls här! Du får visa upp dig!
Dom på IBC är rikigt bra, Beviks har ett sådär rykte, men är nöjd med IBC. Hur gick det på teorin idag? Fick tillbaka min idag från servicen nu sitter det är termi slip-on den låter rikigt nice.

Jiar

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2012
Hoj
YAMA 600XT HUSQVARNA 701
Jag kan stark rekomendera dig att köpa hans enduro, det bara och lacka den röd, bra mycket snyggare med eker fälgar

Spitmeout

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2016
Hoj
Ducati Monster 620 -05
Dom på IBC är rikigt bra, Beviks har ett sådär rykte, men är nöjd med IBC. Hur gick det på teorin idag? Fick tillbaka min idag från servicen nu sitter det är termi slip-on den låter rikigt nice.

Vad är det för fel på Beviks då? :eek: Klarade teorin! :) Har bokat in uppkörning den 10/8! Känns lite sent och antar att jag kommer vänta till nästa säsong innan jag köper min scrambler.. Vart brukar du åka nånstans? Finns det några schyssta turer?

- - - Updated - - -

Har en FT 2016 helsvart, med svart sadel, nya små blinkers från ducatis orginaldelar,
svartvita classic dekalerna, svart orginal kylarskydd.
Orginaldelar medföljes. Den är kanonfin.

Finns annons ute: http://www.sporthoj.com/annonser/id/4065

Shit vad fin :)! Nu blev man allt sugen..

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj
Vad är det för fel på Beviks då? :eek: Klarade teorin! :) Har bokat in uppkörning den 10/8! Känns lite sent och antar att jag kommer vänta till nästa säsong innan jag köper min scrambler.. Vart brukar du åka nånstans? Finns det några schyssta turer?

- - - Updated - - -

Shit vad fin :)! Nu blev man allt sugen..

Urban Enduron är lite lite hårdare ;)
http://www.sporthoj.com/annonser/id/4072

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...