Ducati Scrambler-tråden

xanon

Medlem
Gick med
10 Feb 2016
Hoj
2018 BMW S1000R
Vad är det för fel på Beviks då? :eek: Klarade teorin! :) Har bokat in uppkörning den 10/8! Känns lite sent och antar att jag kommer vänta till nästa säsong innan jag köper min scrambler.. Vart brukar du åka nånstans? Finns det några schyssta turer?

- - - Updated - - -

Shit vad fin :)! Nu blev man allt sugen..
Grattis får önska dig lycka till på uppkörning, om du vill ha rn så skulle säger jag köp!
Så har man något att mysa med hemma i garaget. Beviks är säkert bra på försäljningsidan, mera verkstan som har varit sådär fast du kan ha blivit Mycket bättre.
Jag brukar åka vid Drottninggatan dagligen efter klockan 16 då är det nog största chansen att se mig.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Vad är det för fel på Beviks då? :eek: Klarade teorin! :) Har bokat in uppkörning den 10/8! Känns lite sent och antar att jag kommer vänta till nästa säsong innan jag köper min scrambler.. Vart brukar du åka nånstans? Finns det några schyssta turer?

- - - Updated - - -

Nu tänker du fel!
Klarar du uppkörningen så har du ju halva augusti, september och oktober kvar. Och vill det sig väl så kan du köra november också.

zeh_god

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2016
Hoj
Ducati Scrambler FT

- - - Updated - - -

Ja hojen går nog innan nästa helg så pass på :)
http://www.sporthoj.com/annonser/id/4065

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Sänkte min till 80' nu, mer eller mindre ger bort den.
http://www.sporthoj.com/annonser/id/4065

Märkligt nog verkar folk inte tycka det. Min står på 82 nu, med höga termit som nytt kostar 15500 exklusive en småkrånglig montering.
Jag har en enda intressent som varit och tittat på den, han erbjöd mig 70k.
En har begärt bilder men ingen uppföljning.
Det har inkommit några riktigt låga skambud på 60k.

Känns som en tuff marknad.

zeh_god

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2016
Hoj
Ducati Scrambler FT
Märkligt nog verkar folk inte tycka det. Min står på 82 nu, med höga termit som nytt kostar 15500 exklusive en småkrånglig montering.
Jag har en enda intressent som varit och tittat på den, han erbjöd mig 70k.
En har begärt bilder men ingen uppföljning.
Det har inkommit några riktigt låga skambud på 60k.

Känns som en tuff marknad.

Ja helt galet faktiskt, min gick tillbaks till säljaren nu.
Konstigt då de nya säljer som smör hos handlarna.
Man tjänar ju sjukt mycket på och köpa en beg.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Nyhojsförsäljning går vad jag förstår det som väldigt bra nu.
Har säkerligen med låga räntor att göra.

Själv köpte jag min FT "begagnad" den hade gått 35 mil och jag betalade 90 för den då.
Men det var bara för att ingen hade en FT på lager just då, annars hade det nog blivit en helt ny.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
IMG_20160630_182608.jpgIMG_20160630_182629.jpg

IMG_20160630_182645.jpg

Så var hugger och bakskärm på plats. Jättenöjd med huggern men osäker på vad jag tycker om skärmen.

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Icon skärmen (för det är den va?) är ju kanonsnygg men helt kass! ? Jag bytte till Classic skärmen men inte testat den i regn än.

Skickat från min YOGA Tablet 2-1050F via Tapatalk

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Japp! Samma skärm som ikon. Jag tänkte att den skulle vara bättre än ingen skärm. Men det där lät ju inte så lovande :) jag har aldrig ägt en hoj som ger smuts som denna. Om man kör i duggregn så ser den som om man kört ett stenhårt enduropass.

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Ere nån som är trött på sin Scrambler och inte vill se den på en vecka, så kan farbror sportbike vara husse åt den och se till att det inte finns några beläggningar på ventiltallrikarna?

Come and join us on the dark side ;)

Jiar

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2012
Hoj
YAMA 600XT HUSQVARNA 701
Är det nån som vet om hojen är strypt på de högre växlarna? Jag tycker man nästan når toppfart på 5an redan, och då är hela 6an kvar ju

Bjuder på en bild
image.jpg

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Japp! Samma skärm som ikon. Jag tänkte att den skulle vara bättre än ingen skärm. Men det där lät ju inte så lovande :) jag har aldrig ägt en hoj som ger smuts som denna. Om man kör i duggregn så ser den som om man kört ett stenhårt enduropass.
Hehe ja så är det även med lilla skärmen på, jag körde hem min i regn och jag var dyngsur rakt igenom

Ikväll blir det en tur till Åland, ser ut att bli sol och båten kosta ju bara 140kr, lär väl finnas en tältplats över på kärringslund antar jag.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...