Tyckte att den var slö med när jag provkörde den på ducati roadshow.Fråga!
Jag har nu provkört desert sledge två ggr.
Jag upplever den som slö, jag vet inte om det beror på att den väger nästen 20 kilo mer än en vanlig scrambler eller om det är den nya mappningen som är boven eller om det bara är så att jag vant mig vid motorn i monstret jag har nu.
Hur som helst är jag mycket sugen på en scrambler igen.
Tyckte att den var slö med när jag provkörde den på ducati roadshow.
Funderar du på att byta in monstern eller utöka samlingen? Mest nyfiken
Ah! Jag bytte ju in min FT mot monstret i höstas, men jag kan inte riktigt komma över scramblern.
Monstret är otroligt skoj också, men jag saknar känslan av leksak som scramblern bjöd på.
Så när ökensläden dök upp så triggade den igång ett habegär. Tyvärr motsvarade den inte mina förväntningar.
Café varianten, FT eller Italia ind står på önskelistan. Alternativt någon av de andra om den är välutrustad.
Så förmodligen så blir det ett byte till 2018
Tyvärr har jag inte råd att ha två
Hästar kanske inte säger allt men varje gång jag startar min mc så känner jag mig glad.
När jag sen vrider på för mycket på tvåan, trean och får slå av så blir jag ännu gladare
Provkörde scramblern och visst den är kul men den ger inte den där Jä... anamma känslan som vissa andra motorcyklar ger.
Byta upp dig till en med mera motor?
Mera motor mera skoj, stämmer kanske inte alltid men jag fick en 797 monster som låne hoj och herregud vad den var tråkig.
Hästar kanske inte säger allt men varje gång jag startar min mc så känner jag mig glad.
När jag sen vrider på för mycket på tvåan, trean och får slå av så blir jag ännu gladare
Provkörde scramblern och visst den är kul men den ger inte den där Jä... anamma känslan som vissa andra motorcyklar ger.
Din hoj kommer ju ingenstans när man vrider på! Du har inte provat en riktig mans hoj ännu!(min)
Däremot håller jag med om scrambler, det är väldigt "meh". Man hittar snabbt gränsen till hojen och i början är det kul men sen har det inte något mer att bjuda på och man blir ledsen
Näe! Större motor har jag inget behov av faktiskt!
Jag provkörde monster 1200 när desmocenter hade provkörningsdag.
Det enda jag saknar i jämförelse med den är den snygga displayen och enkelsvingen, körmässigt kände jag ingen större skillnad mot 821:an förutom rakt fram då förstås.
Det är moppekänslan hos scramblern jag saknar lite.
Glömde dubbel quota
701:an tittar jag på, men som andra hoj. Ducatis café räser är så snygg att bara utseendet gör att jag vill ha en. Annars vet jag inte , trimmad zundapp?
Tack för inspirationen gubbar! Köpte mig en här för ett tag sedan.
https://www.youtube.com/watch?v=hhju2Gkf3JU
Skall tyvärr säga adjö till Hypermotarden dock, ingen press alls på Scramblern
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring