Ducati Sport 1000 - tråden

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nu är den gula faran hemma iallafall. Förädlingen kan börja!

Roligt noterat under transporten hem på E20, blev passerad av två hojar varav båda gestikulerade :tummenupp. Känns som att det kan bli en fin relation mellan mig och den gule. :)

Vidare, vad ska man ha för något depåstöd för att kunna lyfta denna tingesten? Givetvis märkte jag att svingen var bra jävla bred för mitt vanliga depåstöd. Behövs ett kolfiber-grappa-stöd för 3995kr? :tungan

Btw, det kanske är läge att vi får denna tråd under modellspecifika?

Bifogat

• IMAG0060 [Skrivbordsupplösning].jpg
    IMAG0060 [Skrivbordsupplösning].jpg
    132.8 KB · Visningar: 191

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
De viftade eftersom de trodde att själva Ducatisten ramlat ur sadeln. Det är en vanlig föresvävning bland okunniga. Dylika klenoder kan faktiskt framföras mha egen maskin trots vanföreställningar om servicekostnader och inbildade kvalitetsproblem av suspekt natur

Grattis, jag vill ha en själv!

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Grattis till en grymt fin hoj!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grattis till en grymt fin hoj!
Tackar!

Börjar förstå orden som Fakkverk statuerade till mig: "Bara att du vänjer dig med folk som kommer fram och tuggar och bara för dina polare att vänja sig vid ett liv i skuggan av dig. Oavsett vad de kör. Rockstar!".

Harrejävlar, har aldrig varit med om något liknande. Imorse på väg till jobbet var det ett mängd nackar i bilarna jag passerade som tänjdes till max. :)

R1? Vad är det? :tungan

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ska bygga om baken (och kommer att börja med att testa hur väl B-tema-prylar gör sig) men vet inte riktigt om jag ska köra med:

82-357
82-357_l.jpg

eller

82-629
82-629_l.jpg

Kanske är lika lätt/billigt att köpa båda varianterna för att testa vilken som gör sig bäst.

Eller är det italiano-spitzgeführ för 100€+ som gäller?

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Ska bygga om baken (och kommer att börja med att testa hur väl B-tema-prylar gör sig) men vet inte riktigt om jag ska köra med:

82-357
82-357_l.jpg

eller

82-629
82-629_l.jpg

Kanske är lika lätt/billigt att köpa båda varianterna för att testa vilken som gör sig bäst.

Eller är det italiano-spitzgeführ för 100€+ som gäller?

Grattis till fin hoj.
Jag var galet nära att köpa en sån för två år sen men lät bli efter mycket om och men.

Vad gäller baklampan så vill jag inte trampa dig på tårna, men jag tycker att hojen har liksom en skön retro look och då blir det lite knasigt med LED på det... Led känns mer plastraket och riskokare. Tycker jag alltså. Annars gör du helt rätt att testa billigt först!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grattis till fin hoj.
Jag var galet nära att köpa en sån för två år sen men lät bli efter mycket om och men.

Vad gäller baklampan så vill jag inte trampa dig på tårna, men jag tycker att hojen har liksom en skön retro look och då blir det lite knasigt med LED på det... Led känns mer plastraket och riskokare. Tycker jag alltså. Annars gör du helt rätt att testa billigt först!
Tack för konstruktiv input!

Är lite av den åsikten också gällande retro, vad jag egentligen (tror jag) dock är ute efter är ett ljus som är litet och ljusstarkt som inte ska synas för mycket. Vill mer att den oerhört smäckra bakdelen ska vara iögonfallande, och inte ett bakljus.

Nåväl, ska testa billighetsalternativen först, så får vi se. Man kan ju byta om man inte trivs. :)

Ädit: Som på "Fakkverk's" genuint snygga svarta tycker jag bakdelen är riktigt tjusig. Enkel, inte så utstickande och slank.

visabild.php

:drool

Ädit2: För, såhär kan den ju inte se ut...

Bifogat

• ViewImage.aspx6.jpg
    ViewImage.aspx6.jpg
    197.3 KB · Visningar: 92
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Blev 82-357, den andra kromade varianten såg förj-vlig ut när jag kollade på den på B-tema. Idag är det dags att börja riva och se hur det hela går.

Köpte på vinst och förlust ett nytt DIN-relä iom LED-blinkarna, undrar om det kommer att funka plug'n'play, eller om det blir att mecka på motstånd för hela slanten. Det mesta talar väl för det sistnämnda. Nåväl.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07

Roligt noterat under transporten hem på E20, blev passerad av två hojar varav båda gestikulerade :tummenupp. Känns som att det kan bli en fin relation mellan mig och den gule. :)

Vidare, vad ska man ha för något depåstöd för att kunna lyfta denna tingesten? Givetvis märkte jag att svingen var bra jävla bred för mitt vanliga depåstöd. Behövs ett kolfiber-grappa-stöd för 3995kr? :tungan

Avundsjuk!!! :mad:

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.

Biltemas depåstöd funkar fint:)

Kolla min byggtråd om du vill ha lite insperation.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=237330

Last edited:

markimark

Underlagskontrollant #17
Gick med
27 Feb 2011
Hoj
Nyskild.
Har lite funderingar på att göra om min sportmono 06:a. Lite öppnare system, lite öppnare koppling, lite smådetaljer här och var och eventuellt lacka om den. Tidsåtgång max en månad då den måste servas och sen iväg till motogp.

Några tips på pryttlar? :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Blev 82-357, den andra kromade varianten såg förj-vlig ut när jag kollade på den på B-tema. Idag är det dags att börja riva och se hur det hela går.

Köpte på vinst och förlust ett nytt DIN-relä iom LED-blinkarna, undrar om det kommer att funka plug'n'play, eller om det blir att mecka på motstånd för hela slanten. Det mesta talar väl för det sistnämnda. Nåväl.
Har inte hittat blinkersreläet än. :rolleyes:

Bakljuset kommer att bli förjävla bra iallafall. Perfekt i storlek och utförande. Ska mecka en finurlig plåt imorgon (ingenjörsmässigt gjord mall i papp, så en får hoppas att modell -> komponent lirar for riiil) som ska hålla bakljus, skylt och blinkare.

Sen lyckades jag runddra skruven som håller ena framblinkersen. :mad: Riktigt jävla förbannat irriterande. Får försöka borra ur skiten imorgon. Får även försöka att få till ett blinkersmellanlägg till framblinkarna då miniditona inte kommer att gå att fästa på ett vettigt sätt. Blir nog att klippa till ur något svart plastmaterial.

Om jag inte hittar/lyckas plug'n'planbyta blinkersreläet blir det även en mindre uppfinningsrikedom som krävs för att positionera motstånden till framblinkarna utan att de syns allt för mycket.

Tjöp! :)

Biltemas depåstöd funkar fint:)

Kolla min byggtråd om du vill ha lite insperation.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=237330
Gött! Får bli ett sådant stöd då.

Den tråden har jag dreglat i mången gång. :tummenupp

Har lite funderingar på att göra om min sportmono 06:a. Lite öppnare system, lite öppnare koppling, lite smådetaljer här och var och eventuellt lacka om den. Tidsåtgång max en månad då den måste servas och sen iväg till motogp.

Några tips på pryttlar? :)
Finns hur mycket gött som helst. Verkar vara en riktig "Gnosjöanda" på folk som fixar Ducati-zubehör. Termignoni- eller Zardsystem is the shit.

Kopplingskåpor verkar det finnas ett gäng här och där också.

Upp med bilder hur din ser ut!

Ädit: http://www.britalianracing.se/ har mycket gött. Kostar väl något mer än e-bukten, men har sjukt snabba leveranser och bra service.

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fan, det var/är lite mer drag i R1/R6-tråden. :)

Nåväl, bakdelen går sakta men säkert framåt. Såhär kommer det att bli, på ett ungefär. Tänkte klä in fulplåten (hållaren) med B-tema coolfibermatta så länge, så får vi se vad vinterns meck kommer att medge. Nu vill jag mest få ihop'et så att man kan börja köra.

Till helgen verkar det bli regn, så då får jag löda ihop hela härket.

De höga och tråkiga clip'on'en är numera utbytta till rediga grejer. Har ännu inte bestämt mig om det blir en vänster originalbackspegel, en lite mindre backspegel till vänster eller om jag ska skippa spegel öht.

Bifogat

• DSC00130 [Skrivbordsupplösning].jpg
    DSC00130 [Skrivbordsupplösning].jpg
    136.8 KB · Visningar: 106
  • DSC00131 [Skrivbordsupplösning].jpg
    DSC00131 [Skrivbordsupplösning].jpg
    132.3 KB · Visningar: 117
  • DSC00120 [Skrivbordsupplösning].jpg
    DSC00120 [Skrivbordsupplösning].jpg
    144 KB · Visningar: 103
  • DSC00127 [Skrivbordsupplösning].jpg
    DSC00127 [Skrivbordsupplösning].jpg
    135.5 KB · Visningar: 104

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Måste få koll på hur andra har löst det med miniblinkers fram och mellanlägg? Någon som har en länk till en evinnerligt finurlig och bolt-on-produkt som löser dilemmat?

Har lagt provisoriska plastmellanlägg i blått, som ser förjävligt ut, men så kan man ju inte ha det...

Tips emottages tacksamt!

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Måste få koll på hur andra har löst det med miniblinkers fram och mellanlägg? Någon som har en länk till en evinnerligt finurlig och bolt-on-produkt som löser dilemmat?

Har lagt provisoriska plastmellanlägg i blått, som ser förjävligt ut, men så kan man ju inte ha det...

Tips emottages tacksamt!

Jag hade köpt bar-end blinkers och satt igen det gamla hålet med en målad plåtbit eller nåt liknande.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år