Ducati Sport 1000 - tråden

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Det ser ut som Waspworks hoj (och system). Tror aldrig det kom i produktion dock.

Gillar också dom däringa Ex-Box-systemen, men jag tycker dom är lite för Monster-aktiga.

Du har helt rätt!
WaspWorks tog fram systemet men det blev aldrig något mer än en prototyp.
Sport 1000-hojarna kan som bekant anta flera skepnader i händerna på kreativa ägare och går man åt det moderna hållet är det här ett fräckt alternativ (tycker jag då). Inget jag skulle klara att slöjda ihop med en folköl i ena handen men det finns säkert andra som kan. Inspirazione!

//Johan

zno

Ny medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
-07, Ducati Sport 1000
Ska det vara helt omöjligt att hitta en passande tank pad?

Är ute efter en svart tank pad utan krusiduller men har hittills gått bet. Gärna original Ducati Performance, men den verkar ha utgått till SportClassic?

Någon som har koll?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Är ute efter en svart tank pad utan krusiduller men har hittills gått bet. Gärna original Ducati Performance, men den verkar ha utgått till SportClassic?

Någon som har koll?
Jag hade också velat hitta en original/Ducati performance. Och även/eller stomp grips, som jag inte lyckats hitta än.

Har ju fortfarance kvar plasten på två ställen (två på varje sida) på min tank, men de börjar bli lite missfärgade och på något ställe har den blivit lite skavd.

Såg någon tjomme på Ducati.ms som hade klippt till universal-stomp grips medelst pappersmall från tanken och resultat blev ju rätt bra, men det verkade meckigt. :gnissla

SoX

Gick med
7 Oct 2004
Hoj
no
Är det nån som hittat ett depåstöd som passar till en -06a?
Svingen är väldigt bred, så Monstrets stöd passar inte.

ducc-ed

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2011
Hoj
Sport Classic 1000- 06
Besiktningsdags!! Nån som prövat att köra med termis-megafoner till besiktningen nån gång ? Känns som att det är på gränsen:)

Bologna

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
Ducati 900 ss / Ducati 1000 Sport Classic
Besiktigade förra veckan med db killer insatt. Trots detta sa kontrollanten att ljudnivån låg på gränsen för det tillåtna. Han sa dock oxå, med ett leende, att en Ducce ska ju låta.. ?

Blozzard

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2011
Hoj
06 Ducati Sport Classic
Går det att byta sadeln till en med dyna bak för att kunna skjutsa, eller är det helt kört om man har en 06a?

Bologna

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
Ducati 900 ss / Ducati 1000 Sport Classic
Går det att byta sadeln till en med dyna bak för att kunna skjutsa, eller är det helt kört om man har en 06a?

Vet inte faktiskt, men det låter väl inte helt omöjligt att en biposto sadel skulle passa. Har du förresten tvättat hojen än, väntar på bildbevis.. ;-)

Blozzard

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2011
Hoj
06 Ducati Sport Classic
Tror det blev rätt nu? Varit dåligt väder så inte kunnat tvätta men nu blev det gjort, va första gången jag tvättade en hoj så blev kanske inte så superbra :)

hredgert

hakred
Gick med
6 Aug 2004
Hoj
Aprilia Tuono 2004
Gillar den i gult, men min svarta är hyffsat OK okså. Kul att tråden leve sedan man startade den. .-)
wilma2.jpg

Vinterns fix:
Lätta justerbara kamremshjul (dp)
Titan Ventiler och nya styrningar från Kaemna
Ompackad Termignoni, (gjorde verkligen underverk..)

Sommaren kommer att bli bra..

HR

Last edited:

Blozzard

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2011
Hoj
06 Ducati Sport Classic
Ja jag gillar svart mkt bättre, funderar på att lacka om till vintern eller ev köpa extra sadel, tank och framskärm så man har kvar originalgrejerna

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Är det nån som hittat ett depåstöd som passar till en -06a?
Svingen är väldigt bred, så Monstrets stöd passar inte.
Köpt Biltema, det var brett nog. Dock står den jävligt dåligt på depåstöd iom den runda formen på svingen som sådan. Detta tillsammans med den lite halvskumma assymetrin gör att jag alltid sätter ett spännband runt för att den inte ska trilla av.

Och bobbiner vill man ju gärna inte borra/skruva in i den tjusiga svingen. :gnissla

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj

Högst tveksamt skulle jag säga. Iom att 07an och senare årsmodeller (som är Biposto) har dubbla stötdämpare bak så tror jag inte att 06an är direkt anpassad för högre last baktill. Dessutom är det väl lite bökigt att dels få till fotpinneriet vs. ljuddämparen.

Grattis till en fantastisk hoj, btw! :)

allan ballan

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
Ducati sportclassic S
SL272041.jpgSL272043.jpgBörjar närma mig målet nu,kvar att göra är att fixa ett stag till ljuddämparna samt nya skivor som lirar med oken!

Skandarn

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2011
Hoj
1978 Honda CB750F2, 2006 Ducati Paul Smart
Jävligt bra jobbat!
Sverige fräckaste? :tummenupp

Hade du en röd banan sving (06) över?

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...