Ducati Streetfighter tråden

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Japp ..då var den här min SF ! Imorgon kommer DP kopplingsplatta..gudlfärgad så den matchar Öhlins gaffeln, öppen kåpa i kolfiber, kromade fjädrar och fina DP brickor. Senare side panels och luftintag i kålfiber...och givetvis helsystem. Speglar måste bytas och bakstänka likaså...och STYRDÄMPAREN.

http://www.idiotmc.se/
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Ååååhh vilket habegär man kan få.......helt sjukt snygg hoj.
 

Grave_digger

Ingen rök utan en Burnis
Gick med
4 Dec 2004
Ort
Vara
Hoj
Hornet 900a -03 (blå)
Var idag på biscaya och provade några av Ducatis modeller. Streetfightern är gryyymt kul att köra. kom på mig själv flera gånger med att garva inne i hjälmen.
Bara älskar motorkaraktären, råstark på lägre varv och sticker iväg bra när varvet kommer över 8000rpm.

Provade även den nya Monster 1100, Den var lite mera tam. men riktigt fina köregenskaper.
Och sist men inte minst. den nya fina 1198an säger bara Jösses vilken maskin. Kraft i oändlighet och en körkänsla jag förmodligen aldrig mer kommer komma i kontakt med. En hoj som faktiskt skrämde mig. Så avslutningsvis. Tummen upp för Ducati. Hade jag haft pengarna hade jag köpt en streetfighter på plats.
 

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1078s
Jo, Streetfightern var najs. Men varför demonstrerar dom Ducatihojar för nykomlingar till märket med strypkopplet fortfarande monterat? Det borde vara olagligt att sälja Ducatis utan helt öppna system. Monster 1100 lät mycket bättre, tack vare slipon.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jo, Streetfightern var najs. Men varför demonstrerar dom Ducatihojar för nykomlingar till märket med strypkopplet fortfarande monterat? Det borde vara olagligt att sälja Ducatis utan helt öppna system. Monster 1100 lät mycket bättre, tack vare slipon.

För helsystem till SF´en (eller sliponen för den delen) inte kommit än. Enl Italienskt maner talar de om inte om när det blir. Jag lägger ut ljudet så fort jag har systemet på...och kanske en graf senare :D.
 
Last edited:

Grave_digger

Ingen rök utan en Burnis
Gick med
4 Dec 2004
Ort
Vara
Hoj
Hornet 900a -03 (blå)
Jo, Streetfightern var najs. Men varför demonstrerar dom Ducatihojar för nykomlingar till märket med strypkopplet fortfarande monterat? Det borde vara olagligt att sälja Ducatis utan helt öppna system. Monster 1100 lät mycket bättre, tack vare slipon.
Jo Monster 1100an lät fruktansvärt nice. Men eftersom jag blev helt såld på Streetfightern med "strykopplet" på, Så kan det ju bara bli bättre för en förstagångs testare av märket :D.



Nu när man kommit i kontakt med ägare av Ducati, så har jag en liten fråga.

Vad kostar det egentligen att serva en ducati. Menar nu alltså generellt. Priser på reservdelar.. Service intervaller m,m. Berätta gärna om detta då jag som sagt blev väldigt nyfiken på att bli Ducati ägare.
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Jo Monster 1100an lät fruktansvärt nice. Men eftersom jag blev helt såld på Streetfightern med "strykopplet" på, Så kan det ju bara bli bättre för en förstagångs testare av märket :D.



Nu när man kommit i kontakt med ägare av Ducati, så har jag en liten fråga.

Vad kostar det egentligen att serva en ducati. Menar nu alltså generellt. Priser på reservdelar.. Service intervaller m,m. Berätta gärna om detta då jag som sagt blev väldigt nyfiken på att bli Ducati ägare.

Service intervallerna ligger på 100 mil, 1200 mil, 2400, 3600 osv.
100 mila servicen är den billigaste. Mellan 1500-2000 :-
1200 mil (liten service) mellan 5000-7000:-
2400 mil (stor service med kamremsbyte) 6000 och öppåt beroende på vad som måste göras. Det är ju 8 ventiler på Streetfightern så åker man på ventiljustering kan det nog bli dyrt :död

Men priser på service är svårt och säga, beror ju på vad som måste göras. Garanti 2 år med fria mil på Streetfightern..
 

Grave_digger

Ingen rök utan en Burnis
Gick med
4 Dec 2004
Ort
Vara
Hoj
Hornet 900a -03 (blå)
Service intervallerna ligger på 100 mil, 1200 mil, 2400, 3600 osv.
100 mila servicen är den billigaste. Mellan 1500-2000 :-
1200 mil (liten service) mellan 5000-7000:-
2400 mil (stor service med kamremsbyte) 6000 och öppåt beroende på vad som måste göras. Det är ju 8 ventiler på Streetfightern så åker man på ventiljustering kan det nog bli dyrt :död

Men priser på service är svårt och säga, beror ju på vad som måste göras. Garanti 2 år med fria mil på Streetfightern..
Okej.
Så det finns inga (mellan) servicar där man kollar ventiler då? menar typ som vid 500mil 1000mil osv. Sen antar jag att alla hojåkare byter olja och filter inför varje ny säsong oavsett miltalet på hojen??

Ska villigt erkänna att jag inte vet nånting och Ducatis motorkonstruktion. Vet bara att dom har kamrem och torrkoppling.

nu vet jag att streetfightern är ny för i år. men finns det några generella fel som man ska hålla koll på med en ducati?
Är det mycket mera mekande med en Ducati än tex en Honda?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top