Denna är rätt fräck
Exakt den jag har fungerar kanon! Allt som behövs för installation medföljer dessutom
Denna är rätt fräck
Schysst mod
Imorgon drar jag upp till Biscaya och lämnar in hojen på verkstad för byte av packboxarna i Öhlinarn.
När värmen kommer tillbaka så tycker jag vi får styra upp en träff i Göteborg! Vi är ju trots allt nästan ett dussin som kör SF i Göteborg med omnejd!
Vad kör ni andra med för däck? Och hur tycker ni dom fungerar? Väder, grepp, stabilitet osv!
Behöver tips på fjädringsinställning. Har ställt in fjädringen i sportläget enligt manualen men tycker fortfarande den känns lite väl mjuk fram vid hård inbromsning. Väger runt 87kg, gissar på att det inte är den vikten som manualen har som utgångspunkt för inställningarna.
Någon som har en bra setup att dela med sig av, eller tips på vart jag kan hitta en setup anpassad för min vikt?
Andra kammar och ECU om jag inte minns fel.Vad jag förstått det som så ska Streetfighten vara baserad på 1098 Superbike motorn.
Så vad är det egentligen som hindrar SFn ifrån att använda all den effekt som Superbiken genererar?
Olika luftboxar? Låst mjukvara? Jag har inte läst om någon mapp som ger i närheten av den skillnaden.
/Rasmus
Andra kammar och ECU om jag inte minns fel.
Det är jag helt säker på, har inte hört nåt annat iaf.Nästan man vill läsa på om det där! Är det samma block, låda, stakar osv så borde ju hojen hålla!
Det är jag helt säker på, har inte hört nåt annat iaf.
Fast jag tycker den går som fan ändå.
Vad jag förstått det som så ska Streetfighten vara baserad på 1098 Superbike motorn.
Så vad är det egentligen som hindrar SFn ifrån att använda all den effekt som Superbiken genererar?
Olika luftboxar? Låst mjukvara? Jag har inte läst om någon mapp som ger i närheten av den skillnaden.
/Rasmus
Som jag har lärt mej så är det samma motor, men annat luftintag gör att man tappar en del av effekten jämfört med 1098. Kolla på ett par lösa 1098-intag så ska ni se, dom är "lite" annorlunda än vad som passar på våra hojar. Sen är det ett modernare motorblock taget från 1198 på våra hojar, 3 kilo lättare än på en vanlig 1098.
Min har varit och fått massage av TomTom, Hypertrick. Man kan väl säga att det gick rätt bra, kolla bänkresultatet jämfört med en 1098 med Termi helsystem. Ingen ide att stirra för mycket på siffrorna eftersom bänken tydligen är lite pessimistiskt lagd, men 10 hästar och 10 Nm extra vid 6,6k rpm jämfört med en bra 1098 är inte dumt...
View attachment 405962
Hej!
Är på gång att handla en Streetfighter i veckan! Ska bli grymt intressant att testa denna hojen! De är ju så sjuuuukt läckra!
Tänkte höra om det är någon av er Streetfighter ägare som har en passagerarsadel över? På den jag ska köpa sitter det bara en kåpa och tanken är att jag ska ha packning på passagerarsadeln. Så hade behövt en sådan!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |