johangustafson
Ny medlem
Vad betyder det? Är det en hemsida eller vad är det?
Bike är en stor mc handlare! De har även en MC demontering!Vad betyder det? Är det en hemsida eller vad är det?
Bike är en stor mc handlare! De har även en MC demontering!
Kolla här, http://www.begmcdelar.se/begdelar.html
Tips är även att ringa dem!
Det ryktas om att en ny 1199 Streetfighter ska visas på Eicma 2014.
Vad sägs om dessa 2 koncepten?
View attachment 411761
View attachment 411762
Det ryktas om att en ny 1199 Streetfighter ska visas på Eicma 2014.
Vad sägs om dessa 2 koncepten?
View attachment 411761
View attachment 411762
e så en naken modern ducce ska se ut... inte som nya fula monster
dock hade jag velat se en sån dära pierbon ram istället för den dära luftburken till ram
men så ser så elak ut
Iofs en 1098S, men min är till salu. Hör av sig om det är intressant.
Jag tror att 848 har lite snällare sittställning, jag har för mej att killen på Ducati Stockholm yrade om det när jag var där och handlade för några år sen. kan vara annan styrkrona eller nått sånt.
Sen har väl 848:an lite bättre serviceintervaller också om jag minns rätt.
Men allt under litern är ju för nybörjare, så jag vet ju vad jag tycker...
Tjohej!
Går i lite hojbytartankar och jag har insett att jag behöver en twin, den ska vara någorlunda bekväm så man kan köra långvändor på den utan att önska livet ur sig själv eller ha en alldeles egen naprapat i en månad efteråt. Behöver lite packmöjligheter (såg kriega-väskorna innan, bör ju funka) och någorlunda användarvänligt när det kommer till mekande.
Hur är det att äga en SF? Skulle den täcka mina behov? Duger 848motorn eller är 1098 ett måste för att inte tröttna? Serviceintervaller och kostnader? Ja, ni vet sånt där vettigt man tänker att man ska tänka på innan man hivar upp plånboken, har ni lust att berätta lite?
Tja
848an har ett högre styre än 1098an, så den kan väl vara bekvämare att köra (om man nu kör så långsamt att man hänger på styret ). Den har även lite längre sving och annan styrvinkel, hur mycke skillnad det gör vet jag inte då jag inte provkört den.
Som touringmaskin funkar 1098an men du kan inte förvänta dig någon sporttouring komfort direkt
Körde Umeå -> Österrike t.o.r i sommras och det blev väl en 650mil på 13 dagar. Det jobbigaste är väl just när det går runt 70 och det blir mycke hängade på styret men annars så tycker jag den funkar.
Serviceintervallerna är 1200mil för ventil -koll/justering.
1200mil eller var 24e månad för kammremmarna.
På 848an är det 2400mil för ventiler, 2400mil eller var 48e månad för remmar.
Sen är det väl även årlig service för olja och sånt om man inte gör det själv.
Min 1200 och 2400mils service har gått på 5-6000:- men då har det bara bytts remmar och gjorts ventilkoll ( ingen justering har behövts än så länge).
Det är allt relevant jag kan komma att tänka på just nu
Någon som har funderingar på att sälja sin 1098 Streetfighter?
Söker gärna lågmilare <1.000 mil.
PM'a om det skulle vara aktuellt.
Kolla med Psychodad, han har en phet till salu om han inte redan sålt den
Den pärlan ligger numera på blocket. Skynda fynda!!!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |