Hur sur är en citron?
Lämnade in min bakfälg för att kränga på nytt gummi.
Han som gör detta åt mig gör även mina firma/privata bilar.
När jag hämtar fälgen så är man bara fokuserad på gummit, så¨bara hystar in det i bilen. Dagen efter när det ska putsas så kan man kall konstatera att det är 2 stora spännmärken på insidan, samt avskrapat uppe vid fälgkanten. Alltså, ska man skratta eller gråta.
Man blir ju bara så jävla trött. Att man känner personen gör ju inte saken bättre. Jag menar denna kille kränger ju däck åt många värstingbilar så man hade ju fullt förtroende. Hur som helst, han slipade ner "jacken" och la sedan på VIT färg.. alltså, nu jävlar börjar man skratta på allvar. Så, för att inte dra detta så långt. Ska man kränga däck bör man göra följande.
1. Konstatera, och göra klart för krängaren, -"Gör du jobbet, så ska det inte vara ett märke i fälgen", är det ett märke så köper du en ny fälg.
2. Kan man inte få den garantin så går man till någon annan.
Jag har ju en vit nyans på fälgarna så nästa säsong blir det antingen, nya fälgar, lacka om dom i orginal färg eller lacka dom svart. Bågen är för övrigt den Röd/vita modellen.
Tjing!
/G
Råkade ut exakt ut för samma sak för några år sen. La ner bakhjulet i bakluckan och såg alla spår runt centrumhålet både in och utsida. Han sa att det inte gick så bra att balansera för han hade inga koner till enkelsving. Och då hade jag innan sagt att avstå balansering om du inte klarar av det. Så han försökte alltså komma undan. detta var på Däckia i Södertälje. Han polerade till det så nu syns metallen på mina svarta fälgar. Blir fortfarande vansinnig när jag tänker på det.