Ducati-tråden

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14

*haha* japp :tummenupp
Känns som rätt färg på något vis allra helst om man ska pröjsa för västen också.

Jag ska komma och titta på dig så kanske jag lär mig.

Heller också så kan vi kika när du kör ditt blingade monster för några bilder verkar ju inte dyka upp :)
Har du förresten smällt på monoblock ok på hojen eftersom du säljer originalen?
 

sportbike

Guest
Heller också så kan vi kika när du kör ditt blingade monster för några bilder verkar ju inte dyka upp :)
Har du förresten smällt på monoblock ok på hojen eftersom du säljer originalen?

Henrik ska fota den imorrn eftermiddag om han inte försover sig.
Japp, monoblock inhandlat, för känslan, liksom.
Och hur vackra är dom inte :tuttar
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Jag har hugger och kedjeskydd på min, men fyfan va skiten har blivit solblekt (eller nåt) ser ut som skit numera, grådaskigt å jävligt

Här kommer ett tips!
Kolfibern (original) på min förra hoj, en 900 SL, var precis som som du beskriver den.

Efter tvätt, spraya 5-56 i en tygtrasa och arbeta in i kolfibern.
Vips, lystern tillbaka!

//Johan
 

Bifogat

  • Superlight.jpg
    Superlight.jpg
    241.5 KB · Visningar: 69

sportbike

Guest
Jaha, lite bilder på min nya Monster (tack Henrik) som införskaffades i slutet på juli 2010.
Den enda 10:an som stod till buds just när köpsuget på en Ducce igen slog till var en med ABS.Har väl inte riktigt vant mig vid att det är cykeln som bestämmer vad som ska hända när man kastar sig på handtaget, men det kommer väl, dessutom går det att stänga av om man vill bromsa omkull.
Men bromsarna från Hypermotarden var jag bortskämd med och därför inhandlades ett par Brembo Monoblock-ok, i love them, bättre än sex faktiskt. Innan hojen togs i bruk avlägsnades dom hemska balkarna som fotpinnarna satt fast på, nu sitter det justerbara Tarozzi-reglage på plats.
Nästa steg, avgas, eftersom helsystem från Termignoni inte finns till ABS-varianten fick det bli slipon, eller släpång, som man säger på SH, blev helt ok, både ljudmässigt och viktmässigt, givetvis följde det med fula värmeskydd i plåt, vilka genast kastades bort och ersattes med kolfiber. Efter avgas blev det byte av svänghjul från originalets 2100 gram till DP:s på c:a 650 gram, raskare respons i maskin och nervösare tomgång, precis som det ska vara.

Kopplingen på en Ducce ska rassla, så är det bara (har du våtkoppling, grina nu) och varför inte snyggt rassel, tryckplatta, fjädrar, brickor och en kåpa i kolfiber grejade biffen.
Eftersom jag fick mersmak av bankörning i somras på gixxern som jag monterat Pirelli Supercorsa på, så blev det nya såna även på den här, svårt sköna däck. Sen ser ju originalkedjan för jäkla trist ut, vi tar en röd den här gången, den kanske inte va så där väldigt röd som den såg ut på bilden, mer rosa faktiskt, men va fan....

Framdrevet byttes ut mot ett kugg mindre (15 original) för lite trevligare gång och bakdrevet är ju en tung stålklump, det ska vara alu!!!
Nu hade Ducati Performance slutat med tillbehörsdrevet så det beställdes av ett företag i Tyskland, det blev 41 kugg mot 39 standard så förmodligen kommer den inte att gå fortare än 180, men det gör inget sålänge den wheelar hela vägen dit.
Det sitter en pytteliten toppkåpa på dom här, men det enda den gör är att skapa en massa turbulens kring hjälmen, bort med den.

På samma gång byttes handtagen ut mot tvåfingers från Pazzo Racing, och burken till bromsvätskan fram ersattes med en kopplings-dito.
Den till bakbromsen togs bort helt, det räcker ju med en liten slangbit, vem bromsar bak med en Ducati, liksom?
Den här gången blir det ingen orgie i kolfiber, det blir racekammar istället och lite annat godis i maskin, bra kan bli bättre.
Jag har förmodligen glömt nåt, men jag fyller på eftersom.

Visst ja, stödet har ju en väldigt liten fot, så det svetsades på lite mer material, sen slipades fula gjutskarvar bort och det lackades svart.
 

Bifogat

  • DSC02665.jpg
    DSC02665.jpg
    67.4 KB · Visningar: 145
  • DSC02677.jpg
    DSC02677.jpg
    63.8 KB · Visningar: 132
  • DSC02676.jpg
    DSC02676.jpg
    74.5 KB · Visningar: 128
  • DSC02671.jpg
    DSC02671.jpg
    107.2 KB · Visningar: 123
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
har köpt hong kong kåpor till en 848
men vid leveransen står det 1098 på dekalerna

samt att bakdelen inte passar riktigt

skiljer det på bakram/kåpor mellan 848 & 1098 ?

vilka delar är lika ? vilka passar inte ?
 

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Drar upp en bild på min Monster 1100 ABS. Drevad fram + bak, styrhöjare 25 mm, DP sadel (lite högre, samt hårdare), lackat fälgarna sidenmatt svart, Termignoni 2/1 slip-on.
 

Bifogat

  • P1000301.jpg
    P1000301.jpg
    249.1 KB · Visningar: 127

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jaha, lite bilder på min nya Monster (tack Henrik) som införskaffades i slutet på juli 2010.


Grymt fin hoj :tummenupp. Är så jäkla sugen på en likadan men hade nog bytt ut den rosa kedjan mot en i guld :)
Det blir nog en monster som nästa hoj. Lagom att smiska kurviga vägar med och kanske lite bekvämare sittställning än Supersporten jag kör nu som jag har lite för långa ben för. Man börjar bli gammal och stel, knä och handleder känner man av så fort man inte kör väldigt aktivt.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag slog vad med en polare som hävdade att jag aldrig skulle våga ha en rosa kedja.
Nu sitter den där bara för det, vem kommer ihåg en fegis? :)



Thanks :tummenupp

Jag undrar, kör du utan speglar i trafiken med? Jag har gjort det en del för porrfaktorn, men känner mig lite handikappad utan den vänstra.
 

sportbike

Guest
Jag undrar, kör du utan speglar i trafiken med? Jag har gjort det en del för porrfaktorn, men känner mig lite handikappad utan den vänstra.

Nä, jag har en liten styrändsspegel på vänster sida, funkar kalasbra.
Har tagit bort den för att kapellet är ganska tajt bara.
 

sportbike

Guest
har köpt hong kong kåpor till en 848
men vid leveransen står det 1098 på dekalerna
samt att bakdelen inte passar riktigt
skiljer det på bakram/kåpor mellan 848 & 1098 ?
vilka delar är lika ? vilka passar inte ?

Det är samma kåpor och samma bakram, alltså dom passar på vise versa.
Kinakåpor däremot passar inte alltid så bra.
Så ere.
 
Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

Top