_Dräparen_
Medlem
Guess who's back?
Välkommen tillbaka.
Guess who's back?
Ha haft min i snart 2½ månad och ännu har inte kärleken svalnat. Det känns precis som närman är nykär varje gång man vrider om nyckeln och får trycka på startknappen, pirrar lite i magen för att så fort motorn startar mot ett leende.
Tror och hoppas att denna känsla sitter i länge.
Ska kanske tillägga att jag hunnit med drygt 350mil under tiden jag haft den.
Jag älskar mullret från min Ducce 900SSie. Det sitter Ducati Performance på den. Är den någon som vet vad det blir för ljudnivå med med de som "ljuddämpare"? Klarar man bullergränsen på 95 dB på t.ex. Gelleråsen? Är den någon som varit på bana med den kombinationen av hoj och avgasningsrör? Var det ok?
Är det Remus burkar?
Köpte även jag en 900SSie så sent som i förra veckan, helnöjd och asgött ljud i piporna.
Jag vet dock att förra ägaren nämnde att han var tvungen att köra med "dB-killers" iskruvade för att klara bullergränserna på banorna.
Japp, Remus burkar.
Orginalburkarna följde med. Får väl eventuellt byta när jag ska ut på bana.
Grattis till fin hoj! Årsmodell? Min är en -02.
Lyckades med konst stycket att sparka sönder min vänstra bakre blinkers som nu hänger i kabeln
Var köper man nytt billigast o är det lätt o fixa själv
/ Newbe
Ska du köra original så är det nog enklast o få tag på via Ebay eller helt enkelt hos en ducati-handlare.
Byta ut den själv är inga bekymmer alls, med reservation för att du inte sparkat sönder skärmen som blinkersen sitter i.
Som sagt, ie står för insprutningen, Tidigare SS har förgasare.
här är en liten lista vad förkortningarna står för:
"DS = dual spark
IE = injected engine-----1999 - 2003 900's are refered to as an "IE" often
SS = SUPERSPORT
FE = FINAL EDITION the last of the carbed supersports
SP = SPORTS PRODUCTION,a ninteys catch cry,post 1995 supersports became SP's"
Hej,
Som en ny Ducati ägare så behöver jag få hjälp av en Ducceproffs här.
Har en S4 från 2001 som rullat 3200mil. Vet ej hur förra ägearen kört med den före mig.
Läst att kopplingen håller allt mellan 300-3000mil beroende på körstil.
Det skramplar och skakar mer än innan när man skal gasa iväg från stillastående. Framförallt vid start i uppförsbackar. Skrammelljud från kopplingen och det skakar/vibrerar en del.
Låter det som att det är dags för en inspektion av kopplingen?
Jag kan "slira" med kopplingen för att komma i väg mjukt och det känns inte helt rätt.
Om det är kopplingen så är det relativt enkelt att utföra jobbet själv och då undrar jag om det Finns en nätbutik som har bra grejor för shyffsat bra peng?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |