Nu har även jag skådat ljuset. På tisdag 30/4 hämtar jag min nya Italienska. En 916 från 98
View attachment 383909
Det som har införskaffats redan är:
Kraschpuckar för hjulaxlar och motor.
Kolfiber hugger.
Mini led blinker.
Det som ska skaffas är:
Xenon 35W halvljus och 55W helljus
ev. låga kåpglaset
led baklampor
öppen kopplingskåpa
samt lacka speglarna svarta
Grattis till inköpet. Du kommer inte ångra dig. Min första hoj var en likadan, sen bytte jag till 2st literklubbor från Japan. Nu är jag tillbaka i Ducatiträsket, av enda anledning; var less på one night stands och ville hitta ren kärlek igen
Nån som vet var man får tag i sidopaneler i kolfiber till en 996? Jag hittar i princip allt i kolfiber utom just sidopanelerna under tanken.
Vet nån om man får på en monopostobakdel rakt på bakramen på en biposto?
Hej,
Har en 916 Biposto från -99 som plötsligt i dag bara lade av. Den tvärdog under en omkörning och sedan vägrade den starta. Fick hämta hem den med släp och har sedan kliat mej i huvudet lite. Märkte att soppapumpen först inte ville trigga när jag vred på tändingen. Vred på/av några ggr och plötsligt poppade pumpen igång, men typ intermittent. Hojen gick igång, gick fint upp till runt 7000 rpm men sen dog den igen. Har knackat lite på reläet och nu går den igen, men slår av ibland på varvtal mellan 7-10000.
Har någon av er haft liknande problem? Känns som att pumpen inte orkar riktigt. Kan det vara reläet? Är soppapumpen kass? Känns detta igen?
Tips emottages tacksamt.
Sidopanelerna finns en del på Ebay bland annat:
http://www.ebay.com/itm/Ducati-fairings-carbon-fiber-748-916-996-998-/280869885913
Luftkanaler i kolfiber finns det också där om du söker. Inte gratis med dessa delar, men snyggt helt klart. Vad gäller monoposto så går den inte direkt på en bipostoram vad jag vet. Den passar inte med "låset" bak om jag inte minns fel. Enklast är om du köper en monopostoram. Men jag hade bipostoram på min 916 förut och en monopostocuts som funkade perfekt, dock var den lite moddad bak i pinnen som låser fast cutsen för att den skulle passa.
Jag köpte nyss ett helt kit med krashkåpor till min 996, från superbikebodywork.co.uk. Gick rätt snabbt att få hem och fick välja färg osv. Gick under 5 papp för frontkåpa, cuts, sidokåpor och båt samt frakt.
Tack för svaret! Blir till att leta på ebay då.
Misstänkte det med bakramen och bakdelen, men monoposto är ju så snyggt så det är värt att bygga om.
Det var väl rätt billigt för ett set kraschkåpor, hur passar de sen då? Bra passform?
Nepp, vad är det du letar efter? Karbon? Såg inget om 3k karbon, vilket kan tyda på glasfiber/karbon. Eller så är det hederligt karbon. Inte för att det alltid spelar roll att det inte är "äkta 3k" men om det är vikt och ibland passform man är ute efter är det ju 3k man ska ha.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|